روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس:
باید بکوشیم تا دولت کارآمد با همکاری قوا شکل گیرد

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» در راستای نخستین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس دوازهم اظهارکرد: مقام معظم رهبری مانند طی ادوار گذشته نسبت به انسجام ساختار نظام و خدمت رسانی به مردم تاکید فرمودند. ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم، دولت و مجلس را همچون پیکره یکپارچه نظام دیدند و هرکدام را با نقشی مشخص ترسیم و توضیح فرمودند. 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تبیین اهمیت همگرایی و تعامل سازنده میان قوا افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بر تعامل سازنده دولت و مجلس تاکید فرمودند تا آرامش برای جامعه به ارمغان آید و سیاست‌های کشور در مسیر درست پیش‌ برود. 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون اشاره و تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئولیت سنگین نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب ترسیم کننده راه است. ایشان نکاتی را درباره وزرای دولت چهار‌هم تبیین کردند و بیان داشتند که انتخاب وزرا مسئولیت سنگین رئیس جمهور و مجلس است. در راستای بیانات ایشان اهمیت تعامل مبرهن می‌گردد و لذا باید بکوشیم تا دولت کارآمد با همکاری قوا شکل گیرد. 
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای مبنی بر اینکه تعیین هر چه زودتر کابینه بعد از انجام امور لازم، مفید و ضروری است، همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان به تبیین نکات و مولفه‌های مهم چگونگی انتخاب وزرا پرداختند. بی‌شک با حرکت دولت در مسیر این مولفه‌ها، مجلس نیز در همان راستا حرکت خواهد کرد و کابینه خوب و قوی شکل‌خواهد گرفت.