فرصت 200 میلیارد دلاری ویدئوگیم برای تبلیغات

گروه فرهنگی
صنعت بازی‌های جهانی در حال رونق است و درآمد سالانه آن به 183.9 میلیارد دلار می‌رسد که از صنایع موسیقی و سینما پیشی گرفته است. این آن را به بازاری با پتانسیل سودآوری برای تبلیغ‌دهندگان تبدیل می‌کند که می‌توانند به یک مخاطب گسترده و متنوع در گروه‌های سنی مختلف دسترسی پیدا کنند. با این حال، علی‌رغم این پتانسیل، تبلیغ‌دهندگان همچنان مردد هستند که به طور گسترده در تبلیغات بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
آخرین گزارش روندهای تبلیغات جهانی WARC Media نشان می‌دهد که صنعت بازی‌ها پتانسیل مناسبی برای تبلیغات دارد. در حالی که تبلیغ‌دهندگان آمریکایی سرمایه‌گذاری خود در تبلیغات بازی‌ها را افزایش می‌دهند، این رشد کند است و پیش‌بینی می‌شود که هزینه در سال 2024 به 6.7 میلیارد دلار برسد که تنها 10% افزایش سال به سال است. این تردید با وجود افزایش 26.7% درآمد متوسط تبلیغات درون‌برنامه‌ای بازی‌ها است.
پاندمی باعث افزایش اشتیاق برای تبلیغات درون‌بازی شد، به طوری که 72% تبلیغ‌دهندگان برنامه داشتند که هزینه خود را افزایش دهند. با این حال، این اشتیاق از آن زمان خنک شده و فقط 52% تبلیغ‌دهندگان قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند. این تردید شگفت‌انگیز است، با توجه به اینکه تبلیغات درون‌بازی فرصت منحصربه‌فردی برای دسترسی به 3.4 میلیارد نفر در سراسر جهان، از جمله بخش قابل توجهی از گروه‌های سنی 35-54 و بالای 55 سال که حداقل هفته‌ای یک بار بازی می‌کنند، فراهم می‌کند.
علاوه بر دامنه گسترده، تبلیغات درون‌بازی به عنوان یک کانال ایمن برای برند نیز در نظر گرفته می‌شود. IAB گزارش می‌دهد که 90% تبلیغ‌دهندگان مورد مطالعه موافق هستند که تبلیغات درون‌بازی به دلیل ابزارهای بهبودیافته مانند کشف تقلب، زمینه، رتبه‌بندی سنی، تعامل با آگهی و معیارهای درگیری ایمن هستند.
با وجود این مزایا، اکوسیستم پیچیده صنعت بازی‌ها برای تبلیغ‌دهندگان بازدارنده است. این اکوسیستم در دستگاه‌های مختلف، ژانرها، قالب‌ها و ترجیحات بازار گسترده است که چالشی برای تبلیغ‌دهندگان در هدف‌گذاری موثر مخاطب است.
قالب‌های سنتی تبلیغات درون‌بازی مانند تبلیغات موبایل و مبتنی بر پاداش هنوز رایج هستند، اما قالب‌های جدیدی در حال ظهور است، از جمله محتوای سازنده در Twitch، اسپانسرشیپ ای‌اسپورت و تبلیغات درون‌بازی پویا که در طراحی بازی ادغام شده‌اند.
برای بهره‌گیری موثر از صنعت بازی‌، کارشناسان توصیه می‌کنند که به جای یک خرید رسانه‌ای یکباره، رویکرد مشارکت بلندمدت را اتخاذ کنند. این شامل سرمایه‌گذاری مداوم در مخاطب، برقراری ارتباط با بازیکنان و درک ظریفیت‌های اکوسیستم بازی است.
موفقیت شرکت‌هایی مانند Netflix و The New York Times در صنعت بازی‌ها نشان می‌دهد که برندها پتانسیل دستیابی و درگیرکردن مخاطب از طریق بازی‌ها را دارند. Netflix که یک میلیارد دلار در کسب و کار بازی‌های خود سرمایه‌گذاری کرده است، شاهد افزایش 200% در دانلودها از سال 2022 بوده است. همچنین The New York Times نتایج مثبتی را از طریق سرمایه‌گذاری در محتوای بازی‌ها و حفظ کاربران در سایر پلتفرم‌های دیجیتال خود به دست آورده است.
صنعت بازی‌ها فرصت قابل توجهی برای تبلیغ‌دهندگان برای دسترسی به مخاطب گسترده و درگیر فراهم می‌کند. با این حال، غلبه بر چالش‌های اکوسیستم پیچیده آن و اتخاذ رویکرد مشارکت بلندمدت برای موفقیت حیاتی است. با توجه به تحولات مداوم این صنعت، تبلیغ‌دهندگانی که پتانسیل تبلیغات درون‌بازی را بپذیرند، در موقعیت مناسبی برای بهره‌برداری از این بازار در حال رشد قرار خواهند گرفت.