درخواست ۶ ماه حبس برای رهبر اپوزیسیون جمهوری آذربایجان

برای علی کریملی، رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان، ۶ ماه حبس درخواست شد. به گفته کریملی، این محاکمه آزمونی برای دادگاه جمهوری آذربایجان است و تمام دنیا نظاره‌گر این دادگاه هستند.
به گزارش تسنیم، برای علی کریملی، رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان، 6 ماه حبس درخواست شد. آیدین علی‌اف که 5 سال پیش از این حزب اپوزیسیون جمهوری آذربایجان اخراج شده بود، این درخواست را در دادگاه منطقه نسیمی مطرح کرد.
در 13 اوت، جلسه مقدماتی دادگاه در مورد دعوی آیدین علی‌اف علیه رهبر حزب خلق آذربایجان برگزار شد. علی‌اف با استدلال ادعای خود در دادگاه گفت که علی کریملی با نظراتی که در کانال‌های یوتیوب مانند «آذربایجان ساعتی» و «عثمان‌قیزی» و در جلسه مجمع عالی حزب جبهه خلق آذربایجان بیان کرده به او تهمت زده است. کریملی در آن سخنرانی‌ها گفت که آیدین علی‌اف از حزب اخراج شد زیرا او یک خط سیاسی طرفدار دولت الهام علی‌اف را برخلاف روند حزب جبهه خلق در پیش گرفت.
شاکی سپس تأکید کرد که با دستور دادگاه به عضویت حزب جبهه خلق بازگردانده شده است. پس از آن، دولت آذربایجان از ادعاهای آیدین علی‌اف سوءاستفاده کرد و از طریق دادگاه بر اساس دادخواست وی، نتایج کنگره حزب جبهه خلق را باطل کرد.