شبیه‌ترین کشور به فلسطین، دیگرباره قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد
«فلسطین2»کابوس جدید تل‌آویو

گروه  بین الملل 
مقاومت یمن با اقتدار مثال زدنی خود، در حال انتقام از اشغالگران صهیونیستی و حامیان آمریکایی آنها در منطقه است. همین مسئله، استیصال مشترک واشنگتن و تل آویو در برابر انصارالله و ارتش یمن را دوچندان ساخته است. اخیرا دامنه عملیات نظامی یمنی ها علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در دریای سرخ و اراضی اشغالی گسترش یافته است. اقداماتی که در دفاع از مردم غزه و در هم افزایی با دیگر اضلاع مقاومت مانند حماس، جهاد اسلامی و حزب الله لبنان صورت می گیرد. اخیرا سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها سه فروند ناوشکن جنگی آمریکا را در دریای سرخ در حالی که برای حمایت از رژیم اسرائیل در حرکت بودند، هدف قرار داده است.سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که این عملیات با مشارکت نیروهای دریایی، موشکی و پدافندی  با 23 موشک بالستیک، بالدار و پهپاد انجام شده است.
وی اظهار داشت که این عملیات همزمان با عملیاتی انجام شد که در آن یافا(تل آویو) و عسقلان در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گرفت.بر اثر شدت انفجار صورت گرفته از حمله موشک بالستیک انصارالله به تل آویو، دو میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی به پناهگاهها رفتند. گزارش های رسمی منابع صهیونیستی می گوید در این حمله، 17 نفر زخمی شده اند ، حال آنکه گزارش های غیررسمی از کشته و زخمی شدن تعداد بیشتری از صهیونیستها خبر می دهد. 
ادامه عملیات حزب الله در عمق استراتژیک اراضی اشغالی
همزمان، عملیات های انتقامی حزب الله لبنان از رژیم اشغالگر قدس در عمق استراتژیک اراضی اشغالی ادامه دارد. حزب الله لبنان در بیانیه یازدهم خود طی امروزاعلام کرد که پایگاه "میشار" را که در اصل مقر اطلاعات مرکزی منطقه شمالی ارتش اسرائیل است، با تعدادی موشک هدف قرار داده است.این جنبش طی روزهای اخیر یازده عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داده است. حزب الله در بیانیه پیشین خود گفته بود شهرک اشغالی «کریات اتا» را با 50 موشک و راکت هدف قرار داده است.حزب الله از روز دوم جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه (16 مهر ماه سال گذشته) در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن در غزه، حملاتی را علیه رژیم اسرائیل انجام داد و با این کار تمرکز صهیونیست‌ها را برهم زد.این رژیم اخیرا با اقدامات تروریستی و خرابکارانه مانند منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی مانند پیچر و بی‌سیم‌ها صدها ده‌ها نفر از شهید و هزاران تن دیگر را مصدوم کرده است.
 کابوس دنباله دار صهیونیستها
اقدامات هوشمندانه و قدرتمندانه گروه های مقاومت ، تبدیل به کابوسی مستمر و دنباله دار برای رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی شده است. حامیان غربی رژیم صهیونیستی اعم از کاخ سفید و اتحادیه اروپا بر این باورند، فرسایشی شدن نبرد غزه و گذشت زمان، شرایط را به سود تل آویو سهل نخواهد کرد و شاید عاقلانه‌ترین راه پایان دادن به جنگ در برهه کنونی باشد، حتی با وجود آنکه شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان  ماهیت و شکلی رسمی پیدا کند. در هفته های اخیر بارها رژیم اشغالگر قدس و در رأس آن بنیامین نتانیاهو بابت شکست در جنگ غزه از سوی متحدان خود مورد انتقاد قرار گرفته است. صورت مسئله در جنگ غزه مشخص است؛ تل آویو به هیچ یک از اهداف سه گانه خود یعنی آزادسازی اسیران صهیونیست، نابودی حماس و اشغال نوار غزه دست نیافته و
 چشم اندازی نیز در این زمینه وجود ندارد. از سوی دیگر، گسترش دامنه جنگ به لبنان، ضریب آسیب پذیری صهیونیستها را به شدت تقویت کرده و بسیاری از استراتژیستها و تحلیلگران صهیونیست را وادار به ارسال سیگنال های هشدار و خطر خطاب به نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس کرده است. 
 وحشت غرب از شکست تمام عیار صهیونیستها 
برخی رسانه های غربی در پاسخ به ادعای نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، به کمی سازی فاکتورها و مؤلفه های شکست تل آویو در جنگ غزه روی آورده اند.در یکی از این موارد، نشریه پولتیکو  طبق داده ها و اطلاعات غیر رسمی نهادهای امنیتی آمریکا تأکید کرد، تنها 30 تا 35 درصد مبارزان حماس از هفتم اکتبر تا کنون جان باخته اند و حدود 65 درصد تونل های این گروه هنوز سالم هستند. قرینه یابی این گزاره چندان دشوار نیست؛ بیشتر توان رزمی و زیرساختی حماس با وجود گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ به قوت خود باقی است.
 فراتر از آن، حماس توانسته توان خود را در حین جنگ با جذب نیروهای جدید و گسترش ابعاد مقاومت میدانی در برابر صهیونیست ها
 بازتعریف کند. 
همین موضوع سبب شده است مقام های کاخ سفید ورود نتانیاهو به رفح را مصداق بارز خطای میدانی و فرامتنی قلمداد کنند.
به عبارتی گویاتر، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دغدغه حقوق بشری در قبال حمله صهیونیست ها به رفح ندارد و مخالفت با این اقدام، نشئت گرفته از واقعیت های میدانی و کمی و این همان موضوعی است که پولتیکو نیز بر آن تأکید می کند.  
این نشریه می گوید، حماس با توجه به شرایط جاری می تواند ماه‌ها در برابر حملات رژیم صهیونیستی مقاومت کند و حمله به رفح نیز تأثیری در این روند ایجاد نخواهد کرد. 
انتشار اطلاعات محرمانه نهادهای امنیتی آمریکا در بحبوحه حمله به رفح را می توان تلاش پنهان از سوی مقام های آمریکایی مبنی بر جلوگیری از تشدید دامنه و عمق شکست راهبردی و تاکتیکی صهیونیست ها  در میدان تلقی کرد.
تسلط مقاومت لبنان بر جبهه شمال 
نکته مهم تر اینکه رژیم اشغالگر قدس جبهه شمال را نیز به حزب الله واگذار و مقاومت لبنان با تسلطی هوشیارانه و مدبرانه بر میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، بسیاری از محاسبات و پیش فرض های تل آویو را در این حوزه جغرافیایی و میدانی مهم ابطال کرده است.
در جریان تحولات اخیر و جنایات رژیم اشغالگر قدس در لبنان نیز مقاومت همان راهبرد هوشمندانه و قاطعانه را در پیش گرفته و ضمن انتقام از دشمن صهیونیستی و حفظ معادله ترس در اراضی اشغالی، از تبدیل ساختن حوادث لبنان به جنگی تمام عیار اجتناب کرده است.