شماره خبر : 1524
منتشر شده در مورخ : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 14:58
ساخت پارکهای فناوری پتروشیمی کلید خورده است

مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خبر داد:

ساخت پارکهای فناوری پتروشیمی کلید خورده است

مدیر عامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی تاکید کرد: به همت متخصصین بومی صنایع پتروشیمی ، طراحی پارکهای فناوری پتروشیمی انجام و وارد فاز اجرایی شده است.
مهندس مصطفی متدین  در حاشیه نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم اظهار داشت :
" صنایع پتروشیمی در دوره جدید ، نگاه کاربردی، دانش بنیان و بومی محوری نسبت به این صنعت عظیم و پرثمر دارد. یکی از مصادیق پیشرفت در این عرصه، طراحی و ساخت پارکهای پتروشیمی می باشد که به همت متخصصین بومی کلید خورده است. ساخت برخی پارکهای فناوری وارد فاز اجرایی شده و در آینده، اخبار خوبی در این خصوص مخابره خواهد شد. "
مدیر عامل شرکت مدیریت صنابع پتروشیمی  تصریح کرد:
"شناسایی و فعالسازی ظرفیتهای بومی و داخلی در عرصه پتروشیمی و هدایت آنها در ذیل طرحهای اجرایی و دانش بنیان، هدفی است که گام به گام در مسیر تحقق آن پیش می رویم. ما ظرفیتهای بالقوه و افراد با استعدادی در این زمینه داریم که به کارگیری موثر آنها قطعا منتج به خودکفایی کامل و مطلق ما در این حوزه مهم خواهد شد. صنعت پتروشیمی و پالایش را باید به مثابه یک "ابر ظرفیت"و "صنایع کلان"در ابعاد داخلی و بین المللی دید و ارتقای آن در ابعاد گوناگون، قطعا منجر به تقویت و ارتقای صنعت و اقتصاد کشور خواهد شد. تامین فناوری ها، اقلام راهبردی و مواد شیمیایی و کاتالیست ها از مواردی است که ما در حال حاضر در قبال آنها دغدغه هایی داریم. اما پارکهای فناوری پتروشیمی و متخصصین قوی حوزه صنعت در ایران می توانند این دغدغه را با استناد به توان و ظرفیتهای بالقوه و بالفعلی که در داخل کشورمان وجود دارد جبران کنند. "
مهندس متدین در پایان خاطر نشان کرد:
"ارتباط و هم افزایی دو بخش دولتی و خصوصی اتصال شرکتهای دانش بنیان به صنعت پتروشیمی کشور، قطعا نقش مهمی در تسهیل و تسریع روند ذکر شده خواهد داشت. از این رو یکی از مهم ترین اهداف ما، برگزاری نمایشگاهها و مجامعی است که در آن، این اتصال با سرعت و کیفیت بیشتری صورت گیرد.بر پایی نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم نیز در همین راستا صورت گرفته است. "
لازم به ذکر است که نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار شد.در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم، صنایع، واحدهای تولیدی و شرکت‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این حوزه، طرح‌های خود را برای اجراء ارائه می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود، نسبت به اجرای آن‌ها، اقدام کنند.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو