شماره خبر : 2016
منتشر شده در مورخ : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 20:29
اصلاح سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری

مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد؛

اصلاح سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با اشاره به بحث اصلاح سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی گفت: طی ده‌ها سال به دلیل فقدان بودجه، حدود یک‌سوم واگن‌های در سیر بدون ترمز سیر می‌کردند و از ۲۵ هزار واگن، ۸۰۰۰ دارای عیب ترمز بودند. یک سال روی این موضوع کار کردیم و در مهر ۱۴۰۲ تصمیم بر اجرا گرفتیم. سید میعاد صالحی با بیان اینکه عادات بهره‌برداری در راه‌آهن برای جابه‌جایی واگن‌های بدون ترمز باید به سمت ایمنی بالاتر حرکت می‌کرد، گفت: این اتفاق افتاد و ظرف سه ماه حدود ۸۰۰۰ واگن معیوب از نظر ترمز را ترمزدار کردیم. امروز هیچ واگن باری بدون ترمزی در شبکه ریلی راه‌آهن سیر نمی‌کند؛ درحالی که در سال‌های گذشته این مساله وجود داشت.وی از سیر ۴هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.به گزارش خبرنگارروزنامه رسالت،سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ادامه داد:ستاد نوروزی دراین شرکت از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی،آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند دردستور کار قرار گرفت.همچنین دستور نو شدن منسوجات مورد استفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد.وی افزود:با توجه به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت،بدون اینکه مردم درصف آژانس قرار بگیرند،همه بلیت‌ها در چهار ساعت اول دراینترنت عرضه شد.صالحی از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند،بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.مدیرعامل راه‌آهن خاطر نشان کرد:همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.
صالحی در پاسخ به اینکه چه تعداد لکوموتیو سال گذشته تعمیر شد، گفت: قبل از اینکه بنده مسئولیت را در راه آهن به عهده بگیرم، ۹۵۰ لکوموتیو داشتیم و اکنون حدود ۱۰۰۰ لکوموتیو داریم. سال گذشته با ظرفیت‌های داخلی ۲۱ لکوموتیو باری نو تولید کردیم، ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس با عمر متوسط ۱۱ سال داریم که از این تعداد، زمانی که به راه‌آهن آمدم ۵۰ لکوموتیو متوقف دائم بود، از ۱۰۰ لکوموتیو ۸۲ عدد کار می‌کرد و از این تعداد فقط ۱۷ لکوموتیو در بهره‌برداری سالم بود. 
وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ لکوموتیو بیش از ۲۰ سال استفاده نمی‌شده است و حدود ۱۵۰ لکوموتیو متوقف هستند، اما ما در مسیر بازگرداندن به سیر لکوموتیوهایی هستیم که تکنولوژی آنها هنوز منقضی نشده است.وی با تاکید بر سیستماتیک کردن عمده خدمات و حذف امضاهای طلایی بیان کرد: ما در حال کمر راست کردن از بازپرداخت بدهی‌های ارزی به کشورهای مختلف هستیم. از جمله اینکه سال گذشته بخش عمده بدهی سنگین به ترکمنستان را پرداخت کردیم، به نحوی که این بدهی از شش میلیون فرانک به دو میلیون فرانک رسیده و نیمه اول ۲۰۲۴ این بدهی تسویه می‌شود.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:با وجود مشکلاتی که از دوره‌های قبلی به جا مانده بود، با کاهش توقف واگن‌های مسافری و تغییر نسل زمان‌های مسافری به سمت مسیرهای دارای تقاضای بالا شاهد بیش از ۷ درصد جابه‌جایی مسافر بودیم. بدین ترتیب از ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در ۱۴۰۲ رسیدیم و رکورد جابه جایی مسافر ریلی در تاریخ حمل و نقل ریلی شکست. 

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو