شماره خبر : 4503
منتشر شده در مورخ : ۳ آبان ۱۴۰۳
ساعت : 20:52
در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد محصولات ساخت داخل است

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران:

در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد محصولات ساخت داخل است


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت:
در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد محصولات ساخت داخل است .
به گزارش خبرنگار روزنامه رسالت، فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت برق گفت: ما در تلاش هستیم با استفاده از پتانسیل‌های موجود در صنعت برق، محدودیت‌ها را کاهش دهیم و برق را با کیفیت مناسب و مستمر به    
 مصرف‌کنندگان ارائه دهیم.
وی افزود: تهران به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های کشور، با حدود ۱۰ میلیون مشترک، ۲۰ درصد از کل انرژی کشور را مصرف می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران عنوان کرد: سال گذشته این شرکت رشد بیش از ۸ درصدی در توسعه ظرفیت داشته و امسال نزدیک به ۲۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.
این مقا مسئول در مورد سیستم مدیریت کنترل پروژه‌ها افزود: این سیستم‌ها تخصصی هستند و هماهنگی با شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف پیچیدگی‌هایی ایجاد می‌کند. تلاش ما بر این است که با تأمین منابع مالی و هماهنگی بیشتر، توسعه زیرساخت‌ها را تسریع کنیم چراکه حدود ۳۰ درصد شبکه انتقال و فوق توزیع در تهران فرسوده است و اصلاح آن زمان‌بر خواهد بود. 
شبیهی در این خصوص اشاره کرد: برای این کار نیازمند منابع مالی قابل توجهی هستیم که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. تاکنون نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان تأمین شده و تلاش می‌کنیم منابع بیشتری جذب کنیم تا بتوانیم شبکه را اصلاح کنیم.
وی با بیان اینکه شبکه برق تهران از فرسوده‌ترین شبکه‌های کشور است و ترانسفورماتورهایی با عمر ۵۰ تا ۶۰ سال داریم که نیاز به تعویض دارند گفت: امسال اولین ترانسفورماتور یکپارچه ۵۰۰ مگاولت آمپر را در تهران نصب کردیم، که در ایران ساخته و منتقل شد، متاسفانه این پیچیدگی‌ها چالش‌هایی ایجاد می‌کند اما تلاش ما بر افزایش ظرفیت‌ها متمرکز است.
شبیهی در مورد زیرزمینی کردن خطوط انتقال برق عنوان کرد: با شهرداری و دستگاه‌های خدماتی برای ایجاد تونل‌های انرژی همکاری می‌کنیم. این اقدام باعث کاهش آسیب‌پذیری شبکه و بهبود ظرفیت‌ها می‌شود و برق مطمئن‌تری به مردم ارائه می‌دهد
وی به برنامه نصب ۱۴۰۰ مگاوات خازن اشاره کرد و گفت: این برنامه به بهبود کیفیت برق کمک خواهد کرد.
شبیهی تأکید کرد: ما به دنبال تغییر سبد انرژی و تمرکز بر تولید در محل مصرف هستیم تا شاخص‌های بهبود را ارتقا دهیم. در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد محصولات این حوزه ساخت داخل است که امیدواریم این همکاری با بخش خصوصی در آینده دوچندان شود.مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در پایان با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای نمایش توانمندی‌های صنعت برق است، گفت: ما به دنبال ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه انرژی‌های نوین هستیم.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو