شماره خبر : 794
منتشر شده در مورخ : ۸ دی ۱۴۰۲
ساعت : 23:36
محمد جانپاس : انجمنهای دوستی پل دیپلماسی عمومی محسوب می شوند

محمد جانپاس : انجمنهای دوستی پل دیپلماسی عمومی محسوب می شوند

رئیس انجمن دوستی ایران و قبرس تاکید کرد:انجمنهای دوستی میان ایران و کشورهای گوناگون، پل ارتباطی مهمی در عرصه دیپلماسی عمومی محسوب می شوند.
محمد جانپاس اظهار داشت:"دیپلماسی عمومی امروزه جایگاه تاثیرگذار و تعیین کننده ای در عرصه سیاست خارجی بازیگران جهانی دارد.حتی در مواردی این نوع دیپلماسی به لحاظ تاثیرگذاری و نحوه ظهور و بروز خود، بر دیپلماسی رسمی کشورها ارجحیت و غلبه پیدا می کند. در این میان، استفاده از توان انجمنهای دوستی ایران و کشورهای دیگر در مسیر رسیدن به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ، جایگاه ویژه ای دارد. قطعا هم افزایی وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انجمنهای دوستی، نقش به سزایی در تکمیل منظومه دیپلماسی موثر و موفقیتی امیز کشورمان در عرصه روابط بین الملل ایفا خواهد نمود. "
رئیس انجمن دوستی ایران و قبرس تصریح کرد:" فضای دیپلماسی به صورت ذاتی پویاست اما دولتها جهت حرکت در این فضا دارای محدودیتها و پروتکلهایی هستند. با این حال انجمنهای دوستی قدرت عملکرد سریع تری  در این فضای وسیع خواهند داشت. همان گونه که تاکید شد، این همکاری باید معطوف به یک هدف ، یعنی تثبیت و ارتقای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد. "

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو