سیدابراهیم رئیسی مطرح کرد:

غزه؛ تابلویی روشن از شرارت استعمارگران

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه، به مناسبت «هفته نوجوان» در دیدار با جمعی از نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی، با اشاره به وقایع اخیر غزه، آن‌را «تابلویی روشن از شرارت کشورهای استعماری علیه حقوق انسان‌ها و ملت‌ها» توصیف و تصریح کرد: در برابر این تابلوی سیاه، شاهد ترسیم تابلوی درخشان دیگری از مظلومیت و مقاومت توأم با عزت و اقتداری هستیم که در آن ملتی مؤمن و مقاوم با الگو گرفتن از امثال شهید فهمیده‌ها صحنه‌هایی از شجاعت و مقاومت خلق کرده‌اند که دنیا را به تحسین و تحیر واداشته است.
به گزارش مهر، رئیس جمهور در این جلسه ضمن گرامی داشت روز نوجوان و روز دانش‌آموز «شناخت کشور و نیازهای آن» را از مهمترین رسالت نخبگان و از جمله نخبگان نوجوان و اولین گام در مسیر ایفای نقش اجتماعی دانست و تصریح کرد: نخبگان باید با عشق به وطن، استعدادها و توانمندی‌های خدادادی خود را برای رفع نیازهای جامعه به کار گیرند.
رئیسی در ادامه استفاده از ظرفیت نوجوانان در دیپلماسی عمومی را در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان برای جوانان منطقه و کشورهای همسو و همچنین رفع شبهات نسبت به جمهوری اسلامی ایران مؤثر و مهم دانست و از دستگاه‌های مسئول خواست با تمهید زمینه‌های لازم نوجوانان را در ایفای این نقش مهم یاری کنند.
رئیس جمهور نخبگان کشور را ذخیره مهم جامعه و موتور پیشران توسعه کشور دانست و افزود: در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور است، تزریق امید به جامعه از مهمترین نقش‌های اجتماعی نخبگان است.
رئیسی حفظ و تقویت هویت ایرانی–اسلامی را از مؤلفه‌های مؤثر در ایجاد امید و خودباوری دانست و افزود: علاوه بر رسانه‌ها که باید با تبیین مؤلفه‌های هویت ایرانی-اسلامی، وظیفه خود را در تقویت خودباوری، امید و انگیزه جامعه ایفا کنند، اقداماتی نظیر فعال‌تر شدن اردوهای راهیان و راویان پیشرفت نیز در تقویت خودباوری و هویت ایرانی-اسلامی و تقویت امید و انگیزه جوانان و نوجوانان مؤثر خواهند بود. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از دبیر شورای‌عالی جوانان خواست تمهیدی اتخاذ کند که این شورا به شورای‌عالی جوانان و نوجوانان تبدیل و به‌عنوان مرکز فکری و اندیشه‌ای جوانان و نوجوانان کشور بتواند از ظرفیت فکری نوجوانان نیز بهره‌مند شود.
به کارگیری ظرفیت واحدهای صنعتی برای مهارت‌افزایی همه دانش‌آموزان در کنار تجهیز هنرستان‌ها، کمک به تحصیل دانش‌آموزان ورزشکار از طریق استفاده از امکان تحصیل از راه دور برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در عرصه ورزش قهرمانی فعالیت کرده و مجبورند در اردوهای ورزشی حضور داشته باشند نیز از جمله تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز با نوجوانان نخبه بود.
رئیسی در ادامه با اشاره به طرح پویش روایت پیشرفت که در ابتدای سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود، روایت پیشرفت کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در دو سال اخیر از زبان دانش‌آموزان را در رفع شبهات موجود مهم و مؤثر دانست و مسئولان مربوطه را مکلف کرد اقدامات لازم برای رفع موانع احتمالی در این زمینه را انجام داده و در نهایت نیز از بهترین آثار ارائه شده در این پویش در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری تجلیل شود.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش شکر بهره‌مندی از نعمت نخبگی را استفاده از این توانمندی در جهت خدمت به مردم و رشد کشور دانست و دانش آموزان نخبه را به تواضع و فروتنی در پیشگاه الهی و خدمت واقعی به جامعه توصیه کرد.
غزه؛ تابلویی روشن از شرارت استعمارگران
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو