حمایت از فلسطین، عزتی جاودانه برای ملت یمن به دنبال دارد

یمن؛ فخر عرب

گروه فرهنگی
تا پیش از  آنکه عربستان، یمن را  زیر حملات ظالمانه خود بگیرد چند بار نام این کشور را می‌شنیدیم؟ چه تعداد از ما اصلا می‌دانستیم یمن کجای نقشه جغرافیاست و مردمش چگونه مردمی‌اند و کشورش چگونه کشوری؟ یمن تا پیش از بهار عربی کشوری منزوی و بی‌سرو صدا بود. چه شد که این کشور امروز تبدیل به یکی از بازیگران کلیدی مهم‌ترین جنگ حال حاضر دنیا باشد؟ نیرویی که نه تنها خود را از اشغال رهانید بلکه امروز یکی از معدود حامیان جدی پاره تن اسلام است. وقتی از اشتباه محاسباتی ظالمان سخن می‌گوییم، منظورمان همین است که عربستان و ائتلاف غربی، عبری، عربی آن زمان گمان می‌کرد یمن طی چند روز از پا در خواهد آمد اما از آن زمان حدود 10 سال گذشت و در حالی که عربستان کاملا منفعل است، یمن لرزه بر تن صهیونیست‌ها می‌اندازد. در جهان عرب هر ملتی که جرئت هم‌داستانی با مقاومت فلسطین و رویارویی با رژیم اشغالگر را به خود بدهد، پیشگام اعراب است. مدالی که صدام و آل سعود می‌خواستند بر گردن خویش بیاویزند، اکنون بر گردن ملت یمن است: پرچم‌دار جهان عرب. عربستان در حالی خود را خادم قبله اول خوانده که در مقابل غصب قبله دوم ساکت است و این ملت یمن است که پس از سال‌ها جنگ و فقر و قحطی به حمایت از فلسطین بر می‌خیزد. الحق که مقاومت رمز حیات است. یمن می‌توانست فلسطینی دیگر باشد اما امروز با مهم‌ترین اشغالگر جهان می‌جنگد. ژنرال یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی به صورت رسمی از هدف قراردادن برخی اهداف در اراضی اشغالی خبر داد و به این ترتیب رسماً انصارالله یمن به عملیات طوفان الاقصی و نبرد با رژیم صهیونیستی پیوست. سریع تاکید کرد: در برابر حملات وحشیانه آمریکا و اسرائیل به نوار غزه باید با توکل به خدا و برای یاری به ملت مظلوم و عزیز فلسطین به وظیفه خود عمل می‌کردیم. به گزارش مهر به نقل از المسیره وی در ادامه افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد را به سوی اهداف مختلف دشمن در اراضی اشغالی شلیک کردیم. تاکید می‌کنیم که ضمن عملیات، سومین عملیات برای یاری به برادران مظلوم ما در فلسطین بود.
سریع گفت: ما تا زمانی که حملات اسرائیل متوقف نشود، به واردنمودن ضربات ویژه به وسیله موشک و پهپاد ادامه خواهیم داد. موضع ملت یمن در برابر مسئله فلسطین ثابت و اصولی است. ملت فلسطین حق کامل برای دفاع از خویش و استیفای تمامی حقوق خود را دارد.
وی در ادامه گفت: آن چه که امنیت منطقه را متزلزل می‌کند و گستره نبرد را گسترش می‌دهد، تداوم ارتکاب جنایات و کشتار اهالی نوار غزه و تمامی نقاط فلسطین از سوی دشمن صهیونیستی است.
 یمن؛ فخر عرب
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو