بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

استفا‌ده از ظرفیت توافقنامه‌های منطقه‌ای تراز تجاری‌ کشور را ارتقا می‌بخشد

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح تجارت ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای و لزوم استمرار این روند به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: دیپلماسی اقتصادی با اولویت همسایگان تحقق بیانات مقام معظم رهبری در منشور گام دوم می‌باشد. دولت سیزدهم و مجلس انقلابی نیز همواره تأکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی با اولویت همسایگان دارند تا مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها بیش‌ازپیش رقم بخورد و شاخص‌های اقتصادی کشور ارتقا یابد. 
وی افزود: یکی از راهکارهای ارتقا شاخص‌های اقتصادی، تقویت روابط با کشورهای دوست و همسایه است. دراین راستا عضویت جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس می‌تواند فرصتی ارزنده باشد و موجب افزایش سطح همکاری‌ها شود. 
محبی نجم‌آبادی بابیان اینکه استفا‌ده از ظرفیت توافقنامه‌های منطقه‌ای، تراز تجاری‌مان را ارتقا خواهد داد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر تقویت تولید تأکید داشته‌اند و چهارسال متوالی این مهم را در پیام نوروزی خود عنوان فرموده‌اند. تولید در جامعه امروز ما نقطه کانونی ارتقا و تحولات اساسی در حوزه اقتصاد محسوب می‌گردد و شاخص‌های اقتصادی را ارتقا خواهد داد. 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: افزایش تولید مادامی ملموس خواهد بود که صادرات ارزآور برای کشور رقم بخورد. براین اساس اگر اولویت صادرات همسایگان کشور باشند، مصون از تنگنا‌های تحریمی خواهیم بود و درراستای بهبود اقتصادی گام خواهیم برداشت. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه زمینه دیپلماسی اقتصادی به‌خوبی فراهم‌شده است، اظهارکرد: به طورحتم با تقویت تولیدات دانش‌بنیان می‌توانیم زمینه صادرات بیشتر و افزایش توان رقابتی در دنیا را رقم بزنیم و بازاریابی محصولات و کالاهای ایرانی را بیش‌ازپیش افزایش دهیم. 
 استفا‌ده از ظرفیت توافقنامه‌های منطقه‌ای  تراز تجاری‌ کشور را ارتقا می‌بخشد