مواضع وزیر میراث کابینه نتانیاهو چه معنایی می دهد؟

وقاحت اتمی صهیونیستها

گروه  بین الملل
اظهارات وقیحانه وزیر کابینه نتانیاهو در خصوص بمباران اتمی غزه، خشم افکار عمومی دنیا را برانگیخته و بار دیگر، بر ذات جنایتکار ومتوحش رژیم اشغالگر قدس مهر تایید نواخته است.اظهارات این وزیر صهیونیست کار را به جایی رسانده که حتی اعضا ی کابینه نتانیاهو نیز بر خلاف برنامه ریزی صورت گرفته ( چرا که این اظهارات تصادفی نبوده است ) قدرت توجیه آن را از دست داده اند . «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی گفته های وزیر جنجالی کابینه نتانیاهو مبنی بر امکان زدن غزه با بمب اتم را دیوانه وار دانست و خواهان برکناری او شد.
 وزیر صهیونیست چه گفته است؟
عمیحای الیاهو، وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی گفته بود: یکی از گزینه ها که باید بررسی شود، انداختن بمب اتم روی غزه است. (کشت شدن) ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) در غزه نیز جزء هزینه جنگ است.یائیر لاپید، رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی خواستار برکناری الیاهو از کابینه شد و گفته های او را گفته هایی «تکان دهنده و دیوانه وار
 از سوی یک وزیر غیرمسئول» توصیف کرد.او افزود که این گفته ها به خانواده های اسیران صهیونیست و توده اسرائیلی ها و جایگاه بین المللی اسرائیل آسیب رسانده است.«یوآو گالانت"»وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز  پس از مشاهده واکنش های خشمگینانه و بین المللی درخصوص مواضع وزیر میراث کابینه ائتلافی رژیم اشغالگر قدس، گفت که اظهارات الیاهو غیرمسئولانه است و خوب است که او یکی از مسئولین امنیت اسرائیل نیست.پیش از این نیز محافل داخلی صهیونیستی به گفته های جنجال برانگیز وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، واکنش نشان دادند.این محافل او را وزیری کودن خطاب کرده و خواهان بسته شدن دهانش و کناره گیری اش از قدرت شدند زیرا هرچه را تل آویو در این مدت برای جلب حمایت از خود در جهان رشته بود؛ پنبه کرده است.
درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای زدن نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته های وزیرش شانه خالی کند.نتانیاهو اظهار داشت: گفته های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه جدا از واقعیت است.دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور «عمیحای الیاهو» در نشست های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.
 حامیان اسرائیل هسته ای چه بازیگرانی هستند؟
مثلث «پاریس-لندن-واشنگتن»به عنوان اصلی ترین  مصدر تکثیر کننده سلاح های غیر مجاز هسته ای، میکروبی و شیمیایی در تلاش هستند روند بازنگری معاهده ان.پی.تی را مطابق سلایق و اهداف کلان خود در نظام بین الملل تعریف نمایند. یکی از اقدامات وقیحانه واشنگتن و شرکای آن،  حمایت از دسترسی رژیم صهیونیستی به کلاهک های هسته ای و حتی سکوت در برابر بازرسی از این تجهیرات فوق ممنوعه
 می باشد. خلع سلاح هسته ای خط قرمز قدرت های غربی در مذاکرات مربوط به ان.پی.تی محسوب می شود.واقعیت امر این است که نسبت «بازدارندگی»و «خلع سلاح هسته ای»طی سال های اخیر تابعی از رفتار سیاستمداران غربی و دولت های متخاصم بوده است.حتی مفهوم امنیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.ایالات متحده آمریکا ،فارغ از اینکه هر یک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در راس معادلات سیاسی و اجرایی آن قرار داشته باشند علاقه وافری در خصوص «نسبیت گرایی امنیتی»در جهان امروز دارد.در سایه چنین نسبیتی یک کشور می تواند صد در صد مهاجم یا صد در صد منزوی باشد!به عبارت بهتر،خلع سلاح هسته‌ای وبازدارندگی به جای آنکه تابعی از قواعد ثابت و لایتغیر انسانی و امنیتی باشد،تابعی از راهبرد سیاسی و نظامی قدرت های بزرگ محسوب می شود.
 گروسی توجیهی ندارد
از سوی دیگر،طبق معاهده ان. پی. تی قدرت های دارنده تسلیحات هسته ای باید جهت جلوگیری از گسترش این تسلیحات به سمت خلع سلاح خود پیش بروند اما آنها نه تنها در این راستا هیچ اقدام موثری انجام نداده اند بلکه خود نیز متهم اصلی در اشاعه این تسلیحات هستند.متاسفانه آژانس  بین المللی انرژی اتمی نیز تحت تاثیر دخالت
 قدرت های بزرگ هیچ گونه اقدامی جهت مهار هسته ای
 آنها انجام نمی دهد.سال گذشته شاهد بودیم که «ایهود اولمرت»نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی صراحتا نسبت به وجود سلاح هسته ای در سرزمین های  اشغالی اذعان نمود اما آیا آژانس و سایر نهادهای  بین المللی در این خصوص اقدامی انجام دادند؟آیا دو حزب کادیما و لیکود در رژیم صهیونیستی و یا دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در خصوص بازرسی های آژانس خطری احساس کرده اند؟متاسفانه پاسخ این سوال منفی است. در حال حاضر نیز رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نه تنها موضعی در برابر تهدید اتمی فلسطینیان اتخاذ نکرده، بلکه به مانند همیشه ترجیح داده است بازی واشنگتن و تل آویو  در نسل کشی و کودک کشی درغزه را تکمیل کند. اساسا حضور گروسی در راس سازمان بین المللی انرژی اتمی، محصول لابی گری های مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بوده است. مقامات رژیم صهیونیستی در دو دهه اخیر ایران را همواره به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی متهم کرده‌اند. این رژیم نامشروع از عوامل اصلی تبدیل پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به موضوع امنیتی در سازمان ملل و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است.این در حالیست که تل آویو اکنون نه تنها در قبال دسترسی خود به کلاهک های هسته ای پاسخی به سازمان های ظاهرا بین المللی نمی دهد،  بلکه با وقاحت تمام، ساکنان بی دفاع غزه را تهدید به جنگ اتمی می کند! این همان ماهیت توحش آمیز صهیونیستهاست. در این میان، نه تنها تل آویو بلکه واشنگتن، برلین، لندن و پاریس متهم هستند و باید در قبال این موضوع به افکار عمومی دنیا پاسخگو باشند. فرانسه بخش اعظمی از کمک‌های اولیه هسته‌ای برای ساخت دیمونا، آب‌سنگین، رآکتور اورانیوم طبیعی و کارخانه بازپروری پلوتونیوم واقع در برشیبا در صحرای نقب،  را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد. رژیم صهیونیستی به‌صورت فعالی در برنامه سلاح‌های هسته‌ای فرانسه، از آغاز این پروژه، شرکت داشت. درنتیجه این امر، متخصصین زیادی تربیت شدند، می‌توان برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی را به‌عنوان بسط همکاری دو طرف به بهانه توانمندسازی هسته ای در نظر گرفت.
وقاحت اتمی صهیونیستها