سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان:

میدان، حرف آخر را می‌زند

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، روز شنبه 20 آبان به مناسبت روز شهید، سخنرانی کرد. دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز این سخنرانی به شهدای این جنبش پرداخت و گفت: این مناسبت فقط برای یادآوری است که با یک عملیات بزرگ آغاز شد و در جریان آن بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر صهیونیستی کشته شدند و سه روز عزای عمومی در این رژیم غاصب اعلام شد. وی با اشاره به اینکه امروز، روز همه شهدا در مسیر ماست، ادامه داد: شهادت، پیروزی را می‌سازد. امام خمینی (ره) نیز فرمودند که در کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد. امروز نیز شمشیر آمریکا بر گردن منطقه ما و مردم آن قرار دارد. به گزارش فارس، نصرالله با بیان اینکه خون شهدا باعث بازدارندگی در برابر دشمنان شده است، افزود: شهدای ما اهل بصیرت هستند. آنان دوست و دشمن و راه و بیراهه را می‌شناسند. آنان می‌دانند که در زمان و مکان مناسب چه کاری انجام دهند. آنان، مسئولیت‌پذیر بوده و اهل عمل و جهاد و صبر هستند.  دبیر کل حزب الله در ادامه به مسئله تجاوزات صهیونیستها به مردم فلسطین پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی به صورت علنی، آشکار و مفتضحانه، به نوار غزه حمله می‌کند. وحشی‌گری اسرائیل نیز در نوار غزه، کم نشده است، بلکه هر روز بر آن افزوده می‌شود. این حملات نشانگر خوی انتقامجویی وحشیانه‌ صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی ندارد. سید حسن نصرالله عصر روز جمعه گذشته، برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین سخنرانی کرد و گفت که فلسطینیان طراحان اصلی عملیات «طوفان الاقصی» هستند. وی با اشاره به اینکه نبرد طوفان الاقصی برای ملت فلسطین و آرمان آن‌هاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسئله منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد، گفت: آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آن‌ها هستند. دبیر کل حزب الله
 خاطر نشان کرد: اقدام بزرگ طوفان الاقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد که پیامدهای موجودیتی و راهبردی برای آن‌‌ها به دنبال خواهد داشت و زمان حال و آینده این رژیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد». وی با بیان اینکه روز شهید امسال با رخدادهای تاریخی در منطقه همزمان شده است، به ویژه در غزه، تصریح کرد: در غزه رژیم صهیونیستی در حال حمله به زنان، کودکان و سالمندان و همه غیر نظامیان است. اما در مقابل، شاهد ایستادگی قهرمانانه مقاومت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی هستیم. حملات صهیونیستها در سطح منطقه و جهان، خطرناک و استثنایی است. نصرالله با اشاره به اینکه دو میلیون نفر در غزه، به صورت شبانه‌روزی در زیر بمباران قرار دارند، عنوان کرد: در این حملات، هیچ حرمتی برای مساجد، کنیسه‌ها، مدارس و بیمارستانها وجود ندارد. عجیب ترین چیز در این تجاوز، حمله علنی توأم با بهانه‌های واهی به بیمارستانهاست. این تجاوز، کم نشده، بلکه روز به روز افزایش یافته است. دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه صهیونیستها از رهگذر این تروریسم و وحشیگری، هدف دارند و صرفا به خاطر انتقام از مردم فلسطین نیست، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، تسلیم کردن است، نه فقط تسلیم کردن مردم غزه و فلسطین، بلکه شامل مردم لبنان و همه کشورهای منطقه می‌شود. هدف آنان، از بین بردن مطالبه حقوق مشروع است. هدف این است که مردم از گزینه مقاومت ناامید شوند و فرهنگ تسلیم شدن نیز تثبیت گردد تا اینکه بگویند هزینه مقاومت بسیار زیاد است و باید از آن دست بردارید. وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مردم غزه را می‌کشد تا به مردم لبنان بگوید که ببینید سرنوشت شما نیز این گونه خواهد بود ، ادامه داد: اسرائیلی ها ادعا می‌کنند که دهها هزار هدف نظامی متعلق به جهاد اسلامی و حماس را بمباران کرده‌اند، ولی واقعیت این است که آنان، تمامی منازل و مردم فلسطین را هدف حملات خود می‌دانند تا اینکه به هدف خود برسند، ولی این هدف، محقق نخواهد شد.
 موشک‌های برکان؛ بلای جان صهیونیست‌ها
دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته از موشک های «برکان» استفاده شده است، گفت: وزن این موشکها بالغ بر 300 تا 500 کیلوگرم است. تصور کنید که 500 کیلو ماده منفجر بر روی پایگاه های اسرائیل ریخته شود. برای نخستین بار نیز در پاسخ به جنایت وحشیانه در «عیناتا»، از موشک کاتیوشا استفاده کردیم. در حمله به عمق [رژیم صهیونیستی] نیز پیشرفت داشتیم. نصرالله با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ نفر از نظامیان و شهرک‌نشینان در منطقه الجلیل به شدت زخمی و در بیمارستان بستری شده‌اند، تأکید کرد: ما در هفته گذشته شاهد هدف قرار گرفتن غیر نظامیان [لبنانی] بودیم که به آن پاسخ دادیم. ما به صهیونیستها گفتیم که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد به غیر نظامیان تعدی صورت گیرد. امروز هم می‌گوییم که پهپادهای شناسایی ما وارد شمال فلسطین اشغالی می‌شوند و برخی از آنها به حیفا، عکا و صفد می‌رسد.
 در جنگ غزه، میدان، حرف آخر را می‌زند
وی با اشاره به اینکه تهدیدهای صهیونیستها علیه لبنان این روزها افزایش یافته که نشانگر نگرانی آنان از عملیات های مقاومت است، تأکید کرد: موضع مردم و سیاستمداران لبنانی، حمایت از ملت فلسطین است. این مواضع باعث شده است که جبهه لبنان، کارآمد باشد. سیاست ما این است که میدان، حرف آخر را بزند. ما اجازه خواهیم داد اقدامات میدانی صورت گیرد و سپس توضیح می‌دهیم که چه اتفاقی رخ داده است. لذا باید چشمها به میدان باشد، نه حرف هایی که ما می‌زنیم. دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه باید فشار به دشمن صهیونیستی همچنان ادامه یابد، در پایان خاطر نشان کرد: ما به افقی چشم دوخته‌ایم که در آن، فلسطین پیروز می‌شود و دشمن نمی‌تواند به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا کند. ان شاء الله پیروزی حاصل خواهد شد و همه شاهد آزادی قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی خواهند بود.
میدان، حرف آخر را می‌زند
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو