نشست‌ها به قیام لله مبدل شود

مسعود پیرهادی
۱. رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه به «ریاض» عربستان سفر کرد و در نطق جامع خود به عامل اصلی جنایات در غزه یعنی آمریکا اشاره کرد. وی فضای این فاجعه را توصیف کرد؛ آمران و عاملانش را تقبیح کرد و برای برون‌رفت از این شرایط، راهکار ارائه نمود. رئیسی همچنان نتیجه‌نداشتن این نشست را مایه ناامیدی قلمداد کرد بلکه تکانی به پیکره کرخت برخی حکام منطقه بدهد.
رئیس‌جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی 10 راهکار عملیاتی ارائه داد:  
یک. توقف کشتار غزه و پایان حملات کور
دو. رفع کامل محاصره و بازگشایی گذرگاه رفح
سه. خروج فوری نظامیان صهیونیست از غزه
چهار. قطع هرگونه ارتباط سیاسی و تجارت با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی و حمایت و پشتیبانی از تحریم‌کنندگان کالای صهیونیستی
پنج. معرفی ارتش صهیونیستی به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط دولت‌های اسلامی
شش. تشکیل دادگاه عادلانه برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی و تعقیب مقامات اسرائیل و آمریکا برای مشارکت در این جنایت
هفت. تشکیل یک صندوق برای بازسازی غزه
هشت. ارسال کاروان‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین
نه. نام‌گذاری روز بمباران بیمارستان‌های غزه به‌عنوان روز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت
ده. تسلیح مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگر جنگ‌افروز در صورت تداوم اشغالگری
و البته راهکار اصلی فارغ از موارد پیش‌گفته، تشکیل یک دولت فلسطینی از بحر تا نهر با رأی هر فلسطینی
۲. سید حسن نصرالله در یک بازه زمانی کوتاه، دو نطق حکیمانه و شجاعانه داشت. او در هر دو سخنرانی خویش، مطالبی مستند و مستدل، شامل آمارهای دقیق و حساب‌شده از میدان نبرد ارائه کرد.
یکی از خلقیات سیدحسن نصرالله، تقبیح ظالمان و یاری‌دهندگان ظلم از قبیل عاملان، آمران و ساکتان این جنگ نابرابر است و دیگری تحسین مظلومان مقتدر و مدافعان و حامیان آنان. ایمان، امید، اقتدار، حکمت، علم و حلم در نطق این سید دوست‌داشتنی موج می‌زند.
۳. نفس اجتماع سران کشورهای اسلامی و عربی، در ابعادی مثبت است و مثلا نشان می‌دهد فلسطین تنها نیست اما این کافی نیست؛ این حضور و توصیف‌ها و تقبیح‌های سران اسلامی و عربی نسبت به ظلم شرورترین موجودات عالم اگر با مقابله عملی همراه نشود، باعث تجری دشمن خواهد شد. این نشست‌ها باید به قیام لله مبدل شود و چنانچه در عمل، دشمن ببیند امت اسلامی و سران کشورهای اسلامی پای کار فلسطین آمده‌اند بی‌شک در نوع مواجهه خود با مسئله فلسطین تجدیدنظر خواهد کرد.

نشست‌ها به قیام لله  مبدل شود