سید ابراهیم رئیسی:

حمایت از مقاومت؛ تنها راه آزادی قدس

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی بامداد یک شنبه در بازگشت از سفر کوتاه و پرکار به عربستان سعودی که به‌منظور شرکت در نشست مشترک سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب انجام شده بود، در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: شرکت در این نشست از دو جهت اهمیت داشت؛ یکی اینکه این نشست با حضور همه کشورهای اسلامی و عربی برگزار می‌شد و دیگر اینکه موضوع آن مسئله اصلی امروز جهان و همه مردم دنیا بود.
به گزارش تسنیم، رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین حرف‌های متقنی برای گفتن دارد و بنده سعی کردم در این سفر صدای ملت ایران و مردمی که حق فلسطینیان را در خیابان‌ها فریاد می‌زنند، باشم. ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نظر صریح و روشنی درباره حق مردم فلسطین داشته و متقابلاً رژیم صهیونیستی را همواره رژیمی جعلی، غاصب و بی‌هویت می‌دانسته است.
رئیسی با تأکید بر اینکه مرور زمان حتی اگر 75 سال باشد، برای یک رژیم غاصب و اشغالگر مشروعیت و حق مالکیت ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌پیروی از نظر روشن و صریح امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی، حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین را مسئله اول جهان اسلام و محک تشخیص و شناخت مواضع حقیقی کشورها می‌دانسته و می‌داند.
رئیس جمهور در ادامه تبیین نگاه جمهوری اسلامی درباره فلسطین و روشنگری درباره ابعاد جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه را از دیگر اهداف خود برای شرکت در این نشست برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های اصلی حضور و سخنرانی ما در این نشست نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان معرفی آمریکا به‌عنوان مجرم اصلی در این جنایات بود که هم در ایجاد، هم در بقا و هم در تسلیح و حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی بیشترین نقش را داشته است.
رئیسی همچنین به تشریح راهکارها و پیشنهادات 10گانه خود در این نشست برای برون‌رفت غزه از بحران کنونی و تأکید بر ضرورت حمایت از مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادی قدس شریف اشاره کرد و گفت: ما در این اجلاس به‌خلاف آنچه برخی درباره آینده مسئله فلسطین در قالب راهکار دودولت بیان کردند، راهکاری کاملاً دموکراتیک مبتنی بر مراجعه به آرای همه فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین سرنوشت‌شان ارائه کرده‌ایم.
رئیس جمهور در ادامه برگزاری قریب به 10 دیدار جانبی در حاشیه این اجلاس با سران کشورهای عربی و اسلامی و ابراز خرسندی آنها از بیان موضع صریح جمهوری اسلامی درباره مسئله فلسطین و غزه و همچنین مرور روابط دوجانبه و بین‌المللی در خلال این دیدارها را از دیگر فرصت‌های به‌دست‌آمده در این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم آنچه در این سفر و در این نشست انجام شد در جهت تأمین منافع ملی و امت اسلامی بوده باشد.
حمایت از مقاومت؛ تنها راه آزادی قدس