جنگ کثیف!

محمدکاظم انبارلویی
1- جنگ کثیف یعنی جنگ برای برتری ، کبر و غرور؛ محصول جنگ کثیف چیزی جز تجاوز ، اشغالگری و تداوم قتل‌عام بی‌گناهان به‌ویژه کودکان و زنان نیست.
صدای جنگ کثیف ، صدای بمب و انفجارهای وحشتناک، ویرانی و خرابی ، بی‌خانمانی، آوارگی و صدای ضجه کودکان و زنان است.
مقابل جنگ کثیف «دفاع مقدس» است و خداوند به انسان اجازه داده از خود دفاع کند. عقل هم این اجازه را تجویز می‌کند.
جنگ کثیف و دفاع مقدس یعنی جنگ باطل با حق، جنگ شر با خیر، جنگ ظالم با مظلوم و بالاخره جنگ «آدم بدا» با «آدم خوبا»!
آنچه طی 70 سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و در مقابل دیدگان بشریت رخ می‌نماید این است مشتی خونریز، بی‌رحم و تروریست، متجاوز ، ناقض حقوق بشر، مخالف آزادی یک سوی ماجرا با تکیه بر مکتب فراآپارتاید صهیونیسم در سرزمین فلسطین به جان مردم بی‌دفاع ، مظلوم، بی‌پناه و بی‌سلاح افتاده‌اند و مدام مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌شوند.
2- بیش از یک ماه است جامعه جهانی در برابر این جنگ کثیف موضع گرفته و نفرت و بیزاری خود را از آمریکا و سه کشور شرور اروپایی و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند اما کاخ سفید همچنان بر موضع خود مبنی بر تداوم خونریزی، اشغال ،
 تجاوز ، تحقیر یک ملت و قتل‌عام کودکان و زنان ایستاده است.
جهان اخیار فریاد می‌زنند، «آتش» بس است اما اشرار جهانی می‌گویند، «آتش» بس نیست باید مردم غزه را با بمب اتم هم نابود کرد!
3- رژیم صهیونیستی تاکنون به اندازه 3 بمب اتمی آتش و انفجار بر روی مردم غزه ریخته است تا جبران شکست طوفان‌الاقصی را بکند اما دستاوردی جز نفرت و بیزاری و محکومیت جهانی نداشته است.
4- قهرمانان و پهلوانان نبرد پیروزمندانه الاقصی همچنان دست به ماشه به مبارزه خود ادامه می‌دهند و لحظه‌ای دشمن را رها نمی‌کنند.نبض مقاومت همچنان در غزه می‌تپد دشمن خسارت و تلفات می‌دهد اما میزان آن را سانسور می‌کند.
تا بتواند حس انتقامجویی خود را تقویت کند و به جنایت آزار دهنده و کشتارهای
 بی‌رحمانه ادامه دهد. اینکه یک میلیون نفر در لندن برای پنجمین بار به خیابان‌ها بیایند و به همین میزان در دیگر شهرهای اروپا و آمریکا تجمعات انسانی تشکیل دهند و اسرائیل غاصب را محکوم کنند و از تداوم حمایت دولت‌هایشان بیزاری بجویند، مسئله کمی نیست هرچند بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا بر آن سرپوش بگذارند.
5- تحلیل و خبر سیدحسن نصرالله در سخنانی که به مناسبت روز شهید ارائه داده در مورد عملیات صددرصد فلسطینی طوفان‌الاقصی شنیدنی است که فرمود :
الف- زمان به نفع اسرائیل غاصب نیست.
ب- آمریکا و اسرائیل در سطح افکار عمومی شکست خورده و به زانو درآمده‌اند.
ج- اگر می‌خواهند جنگ فراگیر نشود کشتار در غزه را متوقف کنند.
رهبر مقاومت به استکبار جهانی هشدار داد و کارنامه مقاومت را در لبنان ، عراق ،
یمن و سوریه با عدد و رقم به رخ آمریکا و اسرائیل کشید و تهدید کرد ، جنگ غزه را قبل از فراگیرشدن متوقف کنید.
کشورهای عربی و اسلامی هم در عربستان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار توقف فوری تجاوز و محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی شدند. آنها بر اهمیت درخواست از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر پیگیری حقوقی جنایات جنگی اسرائیل و جنایت علیه بشریت تأکید کردند.
6- با آنکه صورت مسئله جنگ در غزه مثل روز روشن است و ملت ایران و دولت ایران و جامعه جهانی در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند و جنایات اشرار جهانی را محکوم کرده‌اند، اما برخی از جریان روشنفکری و نیز برخی از جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب  موضع خود را دراین‌باره پنهان کرده و سکوت پیشه کرده‌اند و برخی هم در کمال وقاحت و بی‌شرمی از اسرائیل غاصب حمایت می‌کنند. جنگ غزه یک رونمایی از جریانی در ایران بود که در فتنه 78 ، 88 ، 98 و 1401 از رژیم صهیونیستی دستور می‌گرفتند و اکنون در این جنگ کثیف با تروریست‌های تل‌آویو همراهی می‌کنند و در کنار شرّ مطلق قرار گرفته‌اند. این رسوایی برای جریان نفاق، الحاد و کفر داخلی یک کارنامه است.
در حالی که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌   هاروارد که آمریکایی‌ترین و یهودی‌ترین دانشگاه جهان است، جنایات صهیونیسم را محکوم می‌کنند. در برخی دانشگاه‌ها برخی اساتید به تبع آن برخی دانشجویان هنوز تردید دارند در این جنگ جهانی حق و باطل کدامین سو بایستند این نتیجه عقب‌افتادگی ، جهل و غفلت است.
آنها می‌گویند اسرائیل عالی‌ترین محصول مدرنیته و تمدن غرب است. این کشور نمونه اعلای دموکراسی لیبرال و سوسیال دموکراسی است. ما نمی‌توانیم مرگ تمدن غرب و ارزش‌های غربی را در قتلگاه و قربانگاه غزه و فلسطین ببینیم.
آنها موفق به زدودن سمومات لیبرالیسم و سوسیالیسم از ذهن خود نشده‌اند لذا حاضرند فلاکت سیاسی خود را ببینند اما هلاکت اسرائیل را نبینند لذا در این جنگ کثیف در کنار جنایات و نجاسات رژیم صهیونیستی بی‌شرمانه ایستاده‌اند.
7- امروز جامعه جهانی یک صدا و متحد علیه ویروس خطرناک‌تر از کرونا یعنی صهیونیسم جهانی وارد میدان شده است و می خواهد شرّ آن را از سر دولت‌ها و ملت‌ها کم کند.
مردم جهان سیمای واقعی تجاوز و جنایت جنگی را در ماشین جنگی اسرائیل و ناتو در منطقه می‌بینند. آن را در قاب ویرانه‌های غزه و هدف‌گیری بیمارستان‌ها، مدارس ،مساجد ،
 کلیساها و خانه‌های مسکونی می‌بینند و صدای ضجه کودکان و زنان و بی‌پناهان را به گوش خود می‌شنوند . هیچ تلاش مذبوحانه‌ای از سوی ارتش رسانه‌ای غرب نمی‌تواند آن تصویر و این صدا را از سپهر سیاسی جهان محو کند.
جنگ کثیف!