امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد:

تمنا؛ زبان مکاتبات آمریکا با ایران

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه، 22 آبان ماه در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی، گفت: شهید طهرانی مقدم سه خصیصه یک مدیر و فرمانده قوی را داشت؛ هم اخلاص داشت هم انقلابی بود و هم دارای کارآمدی.وی افزود: امروز اگر مدیران ما این سه خصیصه را داشته باشند در همه عرصه‌ها چه نظامی و چه حوزه‌های غیرنظامی می‌توانند موفق باشند.
به گزارش تسنیم، سردار حاجی‌زاده با اشاره به الگوی مدیریتی شهید مقدم بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند او مدیریت نخوانده بود ولی مدیریت طبیعی داشت. اگر این خصایص را در انتخاب مدیران داشته باشیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط منطقه، گفت: مسئله غزه امروز یک موضوع جهانی شده است و جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی که از بیش از 40 سال قبل توسط امام راحل و مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شد، امروز عمق جنایت‌های آن‌ها را ملت‌ها در همه قاره‌ها متوجه شده‌اند.
وی ادامه داد: شاید درگذشته به مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌شد که «چرا در خصوص رژیم صهیونیستی این‌گونه سخن می‌گویید؟»، اما اکنون کودک‌کش بودن و عمق جنایت‌های رژیم برای همه روشن‌شده است و عمر چندانی نخواهند داشت. سردار حاجی‌زاده بابیان اینکه پیروزی رزمندگان فلسطینی یک پیروزی راهبردی بزرگ است، تصریح کرد: این پیروزی با اقدامات تاکتیکی ‌و عملیات‌های جنایتکارانه و به شهادت‌ رساندن کودکان به‌هیچ‌وجه ازبین‌رفتنی نیست و آن‌ها به‌طور مطلق پیروز هستند و در آینده همه دنیا این موضوع را خواهند دید.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی در خصوص واکنش ایران نسبت به گسترش جنگ به لبنان و حزب‌الله، خاطرنشان کرد: امروز جنگ گسترش پیداکرده است و لبنان درگیر است. احتمال دارد حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود، آینده مبهم است ولی ایران آماده همه شرایط است. سردار حاجی‌زاده درباره تهدید ایران توسط آمریکا نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند، آن‌ها در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک‌شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تأکید کرد: ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم. سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره قدرت امروز نیروی هوافضای سپاه، بیان کرد: ما امروز فقط در حوزه موشکی در تراز جهانی نیستیم بلکه در حوزه پهپادی، فضایی، پدافندی، رادار و سایر بخش‌ها نیز از الگوی شهید طهرانی مقدم استفاده‌شده است و دانشمندان پرتعدادی در مجموعه ما و همچنین در حوزه‌های عملیاتی حضور دارند.
وی ادامه‌ داد: این مسیر تولید قدرت نه‌تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی نیز اتفاق افتاده است و سرمایه‌ای برای امنیت ملی و منطقه است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای غرب در خصوص مباحث مرتبط با موشک‌های برد بلند ایران که قابلیت رسیدن به اسرائیل رادارند فقط در حد یک ادعاست، عنوان کرد: من چنین مطلبی نشنیده‌ام و کسی چنین ادعایی نمی‌کند.
وی ادامه داد: امروز این تجهیزات در رزمایش‌ها، عملیات‌ها و زدن عین الاسد و جنگ 33 روزه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی استفاده‌شده، این توانمندی کامل نقد است و فکر نمی‌کنم کسی درباره آن ابهام داشته باشد. سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره اینکه امروز دانشگاهیان ایران چگونه می‌توانند از ظرفیت‌های علمی شهید طهرانی مقدم بهره‌مند شوند، تأکید کرد: این توانمندی با استفاده از دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه توانمندی‌های کشور بوده است. هنر شهید طهرانی مقدم و مدیریت او استفاده از همه ظرفیت‌هاست اینکه فکر می‌کنیم یک سازمان دربسته بخواهد کاری انجام بدهد، این‌گونه نیست. وی افزود: ما اکنون ارتباط خوبی با عمده شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها داریم و این توانمندی امروز به‌واسطه به میدان آمدن همه دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور اتفاق افتاده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در ادامه در پاسخ به سؤالی«جهان از رژیم صهیونیستی می‌خواهد جنایت خود را در غزه متوقف کند اما این رژیم و آمریکا با این کار موافقت نمی‌کنند، به نظر شما تنها راه متوقف کردن این جنایت‌ها چیست»، تأکید کرد: رزمندگان فلسطینی و مجموعه ملت بزرگ فلسطین یک پیروزی در طوفان الاقصی به دست آوردند. این پیروزی یک پیروزی راهبردی است و ستون فقرات و پاهای اسب بازنده شکست و در معرض قطع نخاع قرارگرفته و تلاش می‌کنند یک پیروزی معادلی به دست بیاورند.
وی افزود: سرزمین و مردم فلسطین، چنین زمینه‌ای برای نتانیاهو و حکام رژیم صهیونیستی اصلاً فراهم نکرده است و آن‌ها نمی‌توانند چنین دستاوردی را داشته باشند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه، بابیان اینکه امروز مسئله رژیم صهیونیستی قدری از موضوع انتقام، مقابله و آزادسازی اسرا فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: اکنون به نظر می‌رسد این مسئله انتقام شخصی نتانیاهو و حکام مستقر در رژیم صهیونیستی است. آن‌ها می‌دانند اگر امروز آتش‌بس مستقر شود کابینه جنگی با اختیارات فراوان کاملاً از دست خواهد رفت و نتانیاهو روز دوم باید به محاکمه برود.
وی ادامه داد: اکنون موضوع عمدتا به یک موضوع فردی تبدیل‌شده و اگر یک ماه دیگر نیز این جنگ را ادامه دهند غیر از کشته‌هایی که روی دست خود می‌گذارند که اکنون آن را پنهان می‌کنند. ما مشاهده می‌کنیم بالگردهای حمل مجروح و جنازه کار انتقال از منطقه غزه به عقب را با سوخت‌گیری هوایی انجام می‌دهند و بالگردها فرصت ندارند که روی زمین فرود بیایند.
سردار حاجی‌زاده بابیان اینکه آن‌ها (صهیونیست‌ها) در حال دادن تلفات سنگین هستند ولی هیچ دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت، تصریح کرد: این‌یک پیروزی راهبردی برای فلسطین است که اتفاق افتاده است و رژیم صهیونیستی بقایایی که از او پس‌ازاین جنگ خواهد ماند فاصله نجومی با شرایط پیش از جنگ خواهد داشت. وی افزود: این‌ها مقدمه فروپاشی نهایی رژیم صهیونیستی است. آمریکایی‌ها خود را در سرنوشت رژیم صهیونیستی شریک می‌کنند و هزینه این موضوع را می‌پردازند و  در آینده این هزینه را بیشتر خواهند پرداخت و از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی برای کودک کشی هزینه‌ می‌کنند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص توان محور مقاومت در منطقه، بیان کرد: امروز هم انصارالله یمن هم‌محور مقاومت عراق، همه پای‌کار آمدند. آن‌ها که سلاح دارند با وسیله سلاح به میدان آمدند و مردم جهان نیز با جمعیت‌های چند صدهزارنفری از آمریکا، فرانسه و انگلیس آمده‌اند. وی ادامه داد: شاید درگذشته چه مردم مظلوم فلسطین چه مردم مسئولان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند تا جنایتکار بودن و کودک‌کش بودن سران رژیم صهیونیستی را به مردم ثابت کنند. امروز این موضوع اثبات‌شده و هزینه سنگینی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.
سردار حاجی‌زاده با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص مردم غزه، خاطرنشان کرد: ما این صحنه‌هایی که از جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص کودکان، زنان،جوانان و افراد مسن و غیرنظامی که در حال به شهادت رسیدن هستند مشاهده می‌کنیم دلخراش هستند ولی این هزینه پیروزی نهایی است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با پایان محدودیت‌های موشکی در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و اینکه برخی کشورها اروپایی ادعا کردند که ما تحریم‌های موشکی در قبال ایران را لغو نمی‌کنیم، آیا این لغو تحریم‌ها تأثیری در خصوص توان موشکی ایران دارد یا خیر، تصریح کرد: هیچ تأثیری ندارد. ما در این سال‌ها با مجموعه اقداماتی که انجام داده‌ایم خودکفا هستیم و از مواد معدنی، نفتی و عناصر اصلی که در کشور ما فراوان است تا ساخت موشک همه بومی هستند.
وی ادامه داد: چند سال قبل هم گفتم اگر دورتادور کشورمان را حصار بکشند تولید موشک قطع نمی‌شود چنانچه این کار را در سال‌های قبل هم انجام دادند. اکنون درها بازشده و شاید برای موضوع صادرات وضع بهتر شود. سردار حاجی‌زاده در پایان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه واکنش ما نسبت به اتفاقات اخیر در منطقه چه خواهد بود، تصریح کرد: ما کارهای خود را درگذشته انجام داده‌ایم که می‌بینید، امروز به‌جای سنگ با موشک مقابله می‌کنند به خاطر کارهایی است که درگذشته انجام‌شده است. وی ادامه داد: امروز نوبت جهانیان و کشورهای عربی است که پای‌کار بیایند و با حرکت جمعی و مطالبی که آقای رئیسی در اجلاس اخیر فرمودند، بشود بقایای رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و‌ ملت فلسطین بتوانند کشورشان را به دست بیاورند و دیگر شاهد این‌گونه جنایت‌ها در جهان نباشیم.
تمنا؛ زبان مکاتبات آمریکا با ایران
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو