نماینده ولی‌فقیه در سپاه از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در استان خوزستان بازدید کرد؛

خدمت‌رسانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در 28 استان کشور

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به‌منظور بررسی آخرین وضعیت طرح‌های در حال اجرا در اهواز، به این شهر سفر کردند.
بازدید از طرح ملی آب و فاضلاب در شهرستان کارون، تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز و طرح‌های حفاری چاه‌ها در میادین نفتی اطراف اهواز از جمله برنامه‌های سفر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بود.
قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از ایجاد بحران آب در ۵ استان جلوگیری کرد
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ممکن بود در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، همدان، تهران و خوزستان مشکل آب به بحران برسد اما با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از این مسأله پیشگیری شد.
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی اظهار کرد: طی بازدید معدودی که امروز از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در اهواز داشته‌ام به چند برداشت رسیده‌ام؛ برداشت اول من این بود که بیان «ما می‌توانیم» رهبر معظم انقلاب، یک شعار نیست بلکه برای انسان‌های مؤمن و با اعتقاد، یک حقیقت است. امروز در جنبه‌های مختلف دیدیم که «ما می‌توانیم» به «توانسته‌ایم» تبدیل شده یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیامده تا بگوید می‌توانیم چه کارهایی را انجام دهیم بلکه از صبح شاهد آن بودیم که توانسته‌ایم چه کاری را انجام بدهیم، نشان داده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از معارف قرآن بر ما آشکار شد، تصریح کرد: علم و ایمان به‌عنوان دو بال متناظر می‌توانند با هم معجزه‌ها و کارهای نشدنی را انجام دهند. کار علم، قدرت و توانمندی بود و کار ایمان، دادن انگیزه، اراده و روحیه جهادی بود که هر کدام از اینها بدون دیگری ناقص است.
وی افزود: امروز با هر کدام از افراد پروژه‌ها که صحبت می‌کردم به این نتیجه رسیدم که سرشار از انگیزه، باور و اراده هستند که این امر خیلی برای بنده اهمیت دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی دشمن پیروز می‌شود که اراده‌ها را بشکند و من امروز دیدم هرچه دشمن تلاش کرده است ولی این افراد اراده بیشتری پیدا کرده‌اند.
حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: به جوان‌ها و نوجوان‌ها می‌گویم علم و ایمان با هم می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند.
وی ادامه داد: مسئله دیگری که برایم جالب بوده ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عرصه‌های مختلف است، مثل اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) مجموعه‌ای از وزارتخانه‌ها است، هر کدام دارای تخصص خاص خود است در حالی که هر هلدینگ بر کار خود تمرکز دارد و وارد بخش‌های دیگر نمی‌شود، اما قرارگاه تکثری از مأموریت‌ها است. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خوزستان حدود ۲۶ پروژه سنگین در حال انجام دارد، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل  ۱۰ پروژه نفت و گاز، ۱۰ پروژه راه و شهرسازی، ۴ پروژه نیرو و ۲ پروژه دریایی که بسیار ارزشمند هستند؛ این تنوع کاری در عرصه‌های مختلف توسط قرارگاه خاتم قابل توجه است.
حجت الاسلام حاجی صادقی اضافه کرد: از حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی که در این پروژه‌ها مشغول به فعالیت هستند به میزان ۶۷ درصد آنها بومی بوده و بقیه افراد از بخش‌های دیگر استان یا نیروهای متخصص هستند. همچنین حدود نیمی از این افراد دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند. وی در ادامه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را قابل توجه اعلام و عنوان کرد: جلوی بسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکلات استان خوزستان با اقدامات خوب قرارگاه گرفته شد؛ ممکن بود در پنج استان کردستان، سیستان و بلوچستان، همدان، تهران و خوزستان مشکل آب به بحران برسد اما با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از این مسأله پیشگیری شد. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در عرصه‌های مختلف دیگری که قرارگاه خاتم وارد شد، ثابت کردند که می‌توانند چه کارهای بزرگی را انجام دهند و چه کارهای بزرگی را برای آینده در دست دارند. بنابراین کسی که در این مسیر جرأت جسارت دارد کارهای بی سابقه‌ای مثل تقاطع غیر هم سطح دانشگاه شهید چمران به‌طول ۲۵ متر با یک ستون را انجام دهد که از این دست کمتر سراغ داریم.
حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به میزان کارهایی که انجام داده راضی نیست، تصریح کرد: قصد دارند تا به مردم بگویند که انقلاب اسلامی با قوت و قدرت و با نیروی فرزندان مؤمن و عالم شما روز به روز آبادتر خواهد شد؛ دشمن دشمنی و بارها مشکلی را ایجاد می‌کند، تحریم می‌کند ولی ما به لطف الهی می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم، سال‌ها تلاش کردیم تا تحریم‌ها را برداریم اما دیدیم که چقدر هزینه دارد چون طرف ما دشمن اهل مذاکره نیست بلکه یک گرگ صفت است و تنها راه این است که با خلاقیت خودمان این‌ها را خنثی کنیم.
وی گفت: از همه جوان‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم دعوت می‌کنم تا بخش‌هایی از مجاهدت قرارگاه را در استان‌های مختلف ببینند. پروژه‌ای مثل مترو که به راحتی استفاده می‌کنند و ببینند که با چه امکانات و روحیه‌ای در حال انجام است، یا پروژه آبرسانی غدیر که یکی دیگر از کارهای خوب قرارگاه است، یا راه‌آهن اهواز به اندیمشک که به‌طول ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و ۴۰ کیلومتر باقی مانده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران با حضور و انتخاب انسان‌های عالم، کاردان و دیندار رو به پیشرفت می‌رود و ما در این مسیر حرکت کنیم؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نه در عملکردش و نه در فلسفه وجودی‌اش به‌دنبال کار اقتصادی و درآمدزایی نیست بلکه به‌دنبال انجام مأموریت پاسداری از انقلاب و خدمت‌رسانی به مردم است که بر این اساس ما بر این باور هستیم قرارگاه خاتم از رهبرش آموخته که بهترین راه تقرب الی‌الله خدمت به مردم است.
از احداث سد کرخه تا رفع مشکل فاضلاب اهواز / اتمام ۶۰۰ کیلومتر از پروژه آبرسانی غدیر   
هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) در حوزه‌های آب ، برق، کشاورزی و محیط زیست فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۸۰ پروژه بزرگ در سطح کشور اجرا کرده است.
محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: ما در راستای خدمت به مردم به‌دنبال پروژه‌های تاثیرگذار هستیم. همان‌طور که همه می‌دانید کشور ما در حوزه آب خشک و نیمه خشک است و فعالیت در این حوزه بسیار مهم است.
وی گفت: ما بیشتر به‌دنبال اجرای پروژه های مهم هستیم که پروژه آبرسانی غدیر یکی از مهمترین پروژه‌های ما به شمار می‌رود. این پروژه به‌طول ۹۰۴ کیلومتر است که ۶۰۰ کیلومتر از آن انجام شده است و باقیمانده آن بستگی به تصمیم وزارت نیرو دارد. مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) افزود: فاضلاب اهواز نیز یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ و مهم  هلدینگ نیرو به‌شمار می‌رود که جزو بزرگترین پروژه‌های کشور است. برخی‌ها گلایه می‌کنند که چرا پس از ۴۰ سال هنوز فاضلاب اهواز بلاتکلیف است و به سرانجام نرسیده است، باید بگوییم که در گذشته دانش کافی برای انجام این پروژه وجود نداشت زیرا برای این پروژه نیازمند کانال‌کشی در عمق۱۴ متری زیرزمین بودیم و اکنون با دانش روز توان اجرای این پروژه مهیا شده است.
وی بیان داشت: ۹۰ کیلومتر از ۱۰۳ کیلومتر پروژه فاضلاب اهواز، به پایان رسیده است و میزان باقیمانده به‌دلیل مشکلات نقدینگی است که اگر تامین اعتبار به‌موقع انجام می‌شد، می‌توانستیم این قول را بدهیم که کار پروژه فاضلاب اهواز در شهریورماه 1403 به پایان می‌رسد که در حال حاضر به علت مشکلات نقدینگی پایان دقیق پروژه مشخص نیست.
رستمی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) برپایه علم و تخصص، شرکت‌های دانش‌بنیان‌ پروژه‌های خود را اجرا می‌کند و هیچ‌گاه منافع شخصی در این مجموعه وجود نداشته است و تمام کارها و پروژه‌ها مبتنی بر تجهیزات و دانش روز به سرانجام می رسد.
تصفیه ۲۵ درصد فاضلاب خام اهواز در ایستگاه ملی‌راه در آینده نزدیک
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ فاضلاب تا دهه فجر امسال گفت: حدود ۲۵ درصد فاضلاب خام کل اهواز به ایستگاه ملی‌‌راه منتقل و تصفیه می‌شود که یکی از بخش‌های مهم فاضلاب اهواز به‌شمار می‌رود.
صابر علیدادی در حاشیه بازدید از پروژه‌های فاضلاب اهواز که با همراهی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صورت گرفت، با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ فاضلاب تا دهه فجر امسال گفت: رودخانه کارون، فاضلاب اهواز را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده که قسمت اعظم فاضلاب در شرق اهواز قرار دارد.
وی افزود: این ایستگاه با پیشرفت 95 درصدی قرار است در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد و بخش عمده‌ای از مشکلات فاضلاب این منطقه را برطرف خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: حدود 25 درصد فاضلاب خام کل اهواز به ایستگاه ملی‌‌راه منتقل و تصفیه می ‌شود که یکی از بخش‌های مهم فاضلاب اهواز به شمار می‌رود. علیدادی تصریح کرد: بی‌شک راه اندازی این ایستگاه پمپاژ می‌تواند یکی از طرح‌های تاثیرگذار در ساماندهی فاضلاب اهواز باشد.
مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان گفت: افزایش رضایتمندی مردم یکی از رسالت‌های اصلی ما به شمار می‌رود و امید است با طرح‌هایی که در سطح استان و به ویژه اهواز در حال اجراست تا سال آینده بخش اعظمی از مشکلات فاضلاب اهواز و استان برطرف شود.
وی بیان کرد: ایستگاه پمپاژ ملی‌راه اهواز با ظرفیت 5 هزار مترمکعب، علاوه بر جمع‌آوری فاضلاب خام سطح اهواز، بخش عمده‌ای از فاضلاب مناطق زیتون کارمندی، ملی‌راه و کوی ملت را به سمت تصفیه‌خانه شرق اهواز منتقل می‌کند.
علیدادی گفت: این ایستگاه شامل اتاق‌های دیزل ژنراتور، پست برق، پست پاساژ و نگهبانی است که در مساحت 150 متر مربع و با ظرفیت پنج هزار متر مربع بر ساعت احداث شده است.
ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه ملی راه اهواز
طرح فاضلاب اهواز تیر ماه سال 1400 از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپرده شد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 81 درصد این طرح حاصل شده است. بخشی  از فاز اول این پروژه قابلیت بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر سال جاری را دارد. 
این بخش از پروژه (شرقی‌ترین کلکتور شرق رودخانه کارون در اهواز) شامل احداث و بازسازی سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب، اجرای 4 هزار متر لوله‌رانی به روش میکرو تی.بی.ام  و 17 هزار متر لوله‌گذاری به روش حفاری ترانشه باز بوده که فاضلاب مناطق کوروش، زیتون کارمندی، ملی راه، شهرک نفت، شهرک آغاجاری و شهرک ملی‌حفاری پس از جمع‌آوری از طریق این بخش از سامانه فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه شرق اهواز منتقل می‌شود.
پروژه طراحی و اجرای میدان دانشگاه چمران شهر اهواز (سه سطحی)
تقاطع میدان دانشگاه تکمیل کننده یکی از دو کریدور ترافیکی مهم کلانشهر اهواز است که اجرای آن باعث کاهش مسیر و کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و بهبود ترافیک منطقه،کیفیت سیما و منظر شهری و همچنین موجب تسهیل تردد و کاهش ترافیک اتوبان گلستان می‌شود. تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه از چهار پل و سه رمپ رفت و برگشتی و با‌مساحت کلی 19 هزار و 200 مترمربع تشکیل می‌شود.
میدان نفتی اهواز
میدان نفتی اهواز به‌عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران که با تلاش هلدینگ تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی قرار است ظرفیت این میدان  به میزان 60 هزار بشکه افزایش تولید پیدا کند.
خدمت‌رسانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در 28 استان کشور
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو