قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص)؛ کارگاهی به وسعت ایران

در هوای ابری بهمن ماه اهواز، نگاهمان به آسمان بود که شاید اینبار بارش رحمت الهی شادی را برای شهر به ارمغان آورد. قرارمان ساعت هشت صبح بود. آن‌طور که از شب قبل خبر دادند، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، میهمان‌مان است و قرار است از روند پروژه‌های قرارگاه خاتم ‌الانبیاء (ص) بازدید کند.
از اهواز بگویم، کلان‌شهری که مدت‌هاست چشم به راه آبادانی است. شهری که بعد از خرمشهر و آبادان، هنوز از جنگ زخم دارد و ترسمان این است که اگر مداوا نشود، به تبی داغ و کشنده تبدیل شود.
گویی قرار است، جان تازه‌ای بگیرد و بر و بچه‌های قرارگاه با توان کامل پای کار آمده‌اند و هدفشان نه تنها التیام بلکه مداوای کامل است. البته یکی‌شان می‌گفت، قرارگاه دیروز و امروز به خوزستان نیامده است. سد کرخه و کارون و سیل‌بند‌های
بسیاری را از دیرباز در استان احداث کرده است و هرچه بوده، در مسیر عمران و آبادانی کرده‌اند.
اما این‌بار به فرمان رهبر معظم انقلاب پای به میدان گذاشته‌اند و می‌خواهند کاری کنند، کارستان. ابزار کارشان دانش فنی در کنار تجهیزات به روز و صدالبته غیرت و کار جهادی است. برای دیده شدن و انتفاع مالی نیامدند. برای اثرگذاری و عمران اینجا هستند.
ون خبرنگاران به سمت شرق اهواز، جایی که بیشترین گره تجمع فاضلاب شهر است، حرکت کرد. از فاضلاب گفتم، دلهره‌ پس از باران مردم‌. هر بار که باران می‌بارد، خدا خدا می‌کنیم که خانه و کاشانه‌مان زیر آب مدفون و فاضلاب به سمت خانه روانه نشود.
آن‌گونه که محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ‌ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) می‌گفت «با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی‌راه (شرق اهواز)، حجمی بالغ بر ۲۵ درصد از فاضلاب خام اهواز تصفیه می‌شود و از این به بعد، شاهد پس‌زدگی گاه و بیگاه فاضلاب نیستیم.
در ادامه به سمت پروژه تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران رفتیم، پروژه‌ای که پس افتتاح، علاوه بر زیبایی بصری، بار ترافیکی منطقه را کاهش و ساعت‌ها معطلی خودروها را برطرف کرد.
و اما آخرین پروژه که نقطه عطف ماجرا بود. جایی که متخصصان جوان ایرانی، در کنار دیگر پروژه‌ها شعار «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند و در کارگاه طراحی و ساخت تجهیزات حفاری که به نام سردار شهید هاشمی مزین شده بود، تجهیزات این صنعت راهبردی را دنبال می‌کردند. به‌راستی چه شیرینی از این گواراتر که از نزدیک شاهد، تبلور هوش و نبوغ ایرانی در سرزمین لاله‌های سرخ باشیم.
پایان‌بخش همراهی با بچه‌های قرارگاه، نشستن پای صحبت‌های حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) بود.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب که فرموده بودند «ما می‌توانیم» شروع کرد و ادامه داد: «ما می‌توانیم» شعار نیست بلکه حقیقت است. امروز در عرصه‌های مختلف بچه‌های قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص)، می‌توانیم را به توانستیم تبدیل کردند‌. از معارف قرآن، علم و ایمان است. اگر این دو کنار یکدیگر قرار گیرند، معجزه‌ها رخ می‌دهد. دلاوران قرارگاه خاتم ‌الانبیاء سرشار از باور، اراده و انگیزه هستند. بدانیم زمانی دشمن پیروز است که اراده را بشکند. اینجا دشمن ناکام مانده است.
وی در ادامه گفت: اجرای همزمان ۲۶ ابرپروژه در خوزستان یعنی حرکت در مسیر پیشرفت، یعنی ایران قوی، یعنی اشتغال‌زایی، یعنی نوید آینده‌ درخشان. البته که فعالیت‌های قرارگاه در جای جای ایران اسلامی منشا خیر، برکت و سازندگی است.
سردار عابد فرمانده قرارگاه خاتم ‌الانبیاء (ص) در ادامه  از فعالیت‌های ماندگار در کشور و استان گفت و اظهار داشت: روزی که دشمن حمله کرد و تا اهواز رسید هیچگاه فکر نمی‌کرد با حماسه‌ و استقامت مردم استان خوزستان مواجه شود و با خواری به عقب رانده شود. جنگ تمام شد، نوبت ماست که خوزستان را بهتر از گذشته بسازیم. رسالت قرارگاه هم‌افزایی است. با توکل به خدا و تکیه بر توان داخلی، ناممکن‌ها را ممکن می‌کنیم.
توان قرارگاه را دشمن می‌داند، اما در داخل مظلوم هستیم. با صدای بلند می‌گوییم: قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) رقیب بخش خصوصی نیست. گواه حرفمان بکارگیری حدود پنج‌ هزار پیمانکار بخش خصوصی در پروژه‌‌های در دست اجرایمان است. برای 150 هزار نفر در نقاط مختلف کشور فرصت شغلی فراهم کردیم.
سردار عابد با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بازوی توانمند دولت است، ادامه داد: هر‌کس که در قرارگاه حضور دارد، بیمه شهداست. پیش از همه چیز رضایت خدا و مردم برایمان اهمیت دارد. خود را موظف کردیم تا شعاع 70 کیلومتری پروژه‌های اجرایی محرومیت‌زدایی کنیم و تا به امروز هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی هزینه کردیم. به این مقدار بسنده نمی‌کنیم و هرجا که محرومیت هست، قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء پای کار است. راه‌اندازی مترو خواسته مردم اهواز است. قرارگاه آمادگی اتمام پروژه را دارد. با توجه به همه‌ سختی‌های کار نیمه‌تمام پروزه مترو بازهم انجام می‌دهیم و منتظر دستور فرماندهی سپاه هستیم.
مجموعه با نگاه رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و با محور قراردادن روحیه جهادی، سلامت نفس و صداقت و در راستای سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و رسیدن به اهداف افق ایران ۱۴۰۴ با رویکرد اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک مجموعه تخصصی مجرب، زبده، توانمند و ... ؛ بخشی از میثاق‌نامه‌ جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) است.
بهمن ماه ۱۴۰۲، نقطه‌ عطفی برای اهواز بود. نقطه‌‌ای که نوید آبادانی، عمران و شکوفایی شهر و استان را با حضور مردانی از جنس ایثار و شهامت می‌دهد. جنگ تمام شد و دوران سازندگی جان دوباره گرفت.
*بسازیم ایرانی آباد را برای فردایی بهتر*
قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص)؛ کارگاهی به وسعت ایران
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو