بیم صهیونیست‌ها از تکرار عملیات طوفان الاقصی

 «مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید می‌ترسد» حکایت این روزهای رژیم اشغالگر قدس است؛ تجربه عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵مهر) و غافلگیری تاریخی تمامی نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل، موجب شده است تا سران رژیم احتمال رویدادی مشابه از جبهه‌های دیگر را نیز بدهند.
در این راستا روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که ارتش صهیونیستی شروع به حفر خندق در طول مرز اشغالی با سوریه کرده است تا از تکرار تجربه مشابه طوفان‌الاقصی جلوگیری کند و به‌زعم خود مانع نفوذ نیروهای مقاومت هم‌پیمان ایران، گروه‌های فلسطینی یا نیروهای حزب‌الله از خاک سوریه به اراضی اشغالی شود.
اسرائیل هیوم افزود: «این طرح شامل یک خندق بزرگ است که در امتداد منطقه مرزی امتداد دارد و عمق و عرض آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که اجازه عبور هیچ نوع وسیله نقلیه‌ای را نمی‌دهد. نیروهای مهندسی ارتش در حال حفر خندق در نقاطی هستند که خودروها و نفرات می‌توانند از آن‌جا وارد شوند، نیروهای پیاده نیز در حال کمک هستند».
یکی از افسران در ارتش اسرائیل به این روزنامه گفت: «به راه‌حل‌های قرون‌وسطایی بازمی‌گردیم، فنون رزمی تغییر نکرده است، در ۷ اکتبر خودروهای نظامی به‌راحتی از نوار غزه وارد شدند».
وی ادامه داد: «اگر کانالی وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد، هدف ما این است که دسترسی خودروها به حصار مرزی را مختل کنیم و کامیون‌ها و خودروها در این کانال گیر کنند». به گفته او سناریوی گردان‌های القسام در عملیات طوفان‌الاقصی ممکن است از مرز سوریه نیز تکرار شود.این افسر عالی‌رتبه که نام او در گزارش ذکر نشده مدعی شد که تهدیدات در مرز جولان از سوی گروه‌های حامی ایران و حزب‌الله کمتر از غزه است، هرچند به گفته او این گروه‌ها برای گسترش نفوذ خود در جولان برای مورد هدف قرار دادن اسرائیل تلاش می‌کنند.
او همچنین از احداث موانع فنسی و مین‌گذاری در طول مرز با سوریه خبر داد.از ابتدای جنگ در غزه، جولان اشغالی و جنوب سوریه نیز هر از گاهی شاهد حملات متقابل نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی است؛ اسرائیل از ابتدای بحران سوریه تمامی تلاش خود را برای ممانعت از نفوذ مقاومت در نزدیکی مرز جولان اشغالی به کار گرفته است؛ بااین‌حال حفر خندق نشان می‌دهد که هیچ اطمینانی به تلاش‌های صورت گرفته ندارد.رسانه‌های رژیم صهیونیستی یازدهم دی‌ماه خبر دادند که دستکم پنج موشک از سوریه به‌سوی جولان اشغالی شلیک شده است. روز قبل از آن نیز منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق جنوبی جولان اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، دلیل به صدا درآمدن آژیر خطر، نفوذ یک پهپاد به این منطقه بود.در مقابل نیز ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به شلیک چند راکت از خاک سوریه به شمال فلسطین اشغالی، جنوب این کشور را هدف حمله قرار داده است.فعال شدن جبهه دیگر هم‌عرض با غزه چه در جنوب لبنان یا مرز جولان اشغالی یکی از کابوس‌های جدی سران اسرائیل است؛ به شکلی که در قبال تمامی حملات بیش از سه ماه گذشته از جنوب لبنان صرفا به پاسخ‌های محدود بسنده کرده  است؛ درحالی‌که به قول سید حسن نصرالله، در هر زمان دیگری حملات حزب‌الله موجب یک جنگ گسترده در مرز لبنان می‌شد.
بیم صهیونیست‌ها از تکرار عملیات طوفان الاقصی