اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس:

ظرفیت داخلی تولید ناوگان حمل‌ونقل پاسخگوی‌ نیاز جامعه نیست

گروه اقتصادی 
اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به اثرات توسعه حمل‌ونقل عمومی در اقتصاد کشور اظهارکرد: حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری یکی از مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه تلقی می‌گردد. براین اساس به هرمیزانی که حمل‌ونقل توسعه یابد و بهینه شود، توسعه کشور نیز روزافزون خواهد شد. 
وی با تأکید بر لزوم تأمین ناوگان‌های حمل‌ونقل موردنیاز د‌ر کلان‌شهرها افزود: در کلان‌شهرها موضوع حمل‌ونقل بسیار جدی‌تر از دیگر نقاط کشور می‌باشد. مهم‌ترین عامل این امر تمرکز شهرنشینی است. در کلان‌شهرها جمعیت چشم‌گیر است و ازاین‌رو تأمین حمل‌ونقل عمومی و سلامتشان برای دولت‌مردان و مردم اهمیت فراوانی دارد. شاکری با اشاره به کمبود واگن مترو در شهرهای پرجمعیت کشور تصریح کرد: حمل‌ونقل پاک موضوعی مهم و اساسی است که به کاهش آلودگی جامعه نیز کمک بسیاری خواهد کرد. متأسفانه در حال حاضر ناوگان اتوبوس با کمبود شدید روبه‌رو است و در بخش حمل‌ونقل با مترو نیز با کمبود واگن روبه‌رو می‌باشیم. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایطی  که ناوگان‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری دچار کمبوداست، هر تصمیمی برای تأمین دستگاه‌ها و تسهیل در حمل‌ونقل مثبت تلقی می‌گردد. او متذکر شد: توسعه ناوگان‌ها و وسایل نقلیه عمومی بسیار ضرورت دارد چراکه مردم اثرات آن را در زندگی خود بسیار احساس می‌کنند و روزانه با آن سروکار دارند. 
وی در خصوص اثرات ورود ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی به کشور یادآور شد: افزایش دستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی منجر به کاهش آلودگی هوا و درنتیجه سلامتی مردم خواهد شد. 
شاکری با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری‌ها گفت: یکی از شاخص‌های موفقیت مدیریت شهری، تکمیل و توسعه ناوگان‌ها می‌باشد. براین اساس ضرورت دارد تا شهرداری‌ها و وزارت کشور بکوشند تا ساخت داخل تقویت گردد و واردات موردنیاز نیز تسهیل شود. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: بدیهی است که باید از ۱۰۰ درصد توان داخلی خود بهره بگیریم اما ظرفیت داخلی فعلی پاسخگوی‌ نیازهای جامعه نیست و نمی‌توانیم تا زمانی که ظرفیت تولید پاسخگوی جامعه شود، صبرکنیم و دست روی دست بگذاریم و توأم با بهره‌گیری از ظرفیت و توان داخلی باید واردات نا‌وگان‌های حمل‌ونقل عمومی را در دستورکار قرار دهیم. 
 ظرفیت داخلی تولید  ناوگان حمل‌ونقل  پاسخگوی‌ نیاز جامعه نیست