ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از افزایش تعداد تلفات و زخمی‌های خود در جریان تجاوز به نوار غزه و درگیری با نیروهای مقاومت در این باریکه خبر داد

تداوم مقاومت درسایه تشدید جنایت

همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع بهداشتی و قحطی در این باریکه رو به وخامت گذاشته است.  با وجود گذشت ۱۴۵ روز از حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که به موضع صهیونیستی «کیسوفیم» حمله کرده است. بر اساس اعلام گردان‌های قدس این حمله با موشک‌های «۱۰۷» به انجام رسیده است. همچنین مبارزان گردان‌های قدس اعلام کردند که در جنوب شرق منطقه «القراره» واقع در شهر خان‌یونس با یک گروه ۴ نفره از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده و این نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند. علاوه بر این گردان‌های قدس از حمله خمپاره‌ای به تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان شماره ۱۰ واقع در جنوب شهرک «الزیتون» شهر غزه خبر داد. یک تانک «مرکاوا» و یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی نیز از سوی مبارزان گردان‌های قدس در محورهای پیشروی غرب شهر خان‌یونس با گلوله‌های «تاندوم» و «آر پی جی» هدف قرار داده شد. همچنین گردان‌های قدس از درگیری شدید با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عبسان الکبیره» واقع در شرق «خان‌یونس» خبر داد. گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها ۲ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه با گلوله‌های آر پی جی هدف قرار داده‌اند.
 آمار جدید شهدا و مجروحان حمله های اشغالگران به غزه
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که بر اثر آن ۷۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند. به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از شهدا و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته  ۸ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که بر اثر آن ۷۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند. همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که هنوز پیکرهای زیادی زیر آوار و در جاده ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امدادی و اورژانسی به محل حادثه می شوند. بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۹ هزار و ۹۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۰ هزار و ۳۲۵ نفر افزایش یافت.
 مبارزان مقاومت مواضع اشغالگران را در جبالیا درهم کوبیدند
مبارزان مقاومت فلسطین به عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دادند. به نقل از خبرگزاری شهاب، مبارزان مقاومت فلسطین مراکز تجمع نظامیان صهیونیست را در هم کوبیدند. بر اساس این گزارش، سرایا القدس و گردان‌های ناصر صلاح الدین با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق جبالیا هدف قرار دادند. پیش از این نیز، گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که گروهی از نظامیان اشغالگر را در خان یونس از پا درآورده است. گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل ساختمانی در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدنفر هدف قرار داده و آن‌ها را از پا درآورده است. قسام همچنین از هدف قرار دادن  یک نفربر اسرائیلی در خان یونس خبر داد. مجاهدان گردان‌های قسام یک نفربر اسرائیلی را در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس با دو بمب شواظ و جانبیه هدف قرار دادند.
 حمله موشکی قسام از نقاط مرزی لبنان علیه پایگاه‌های صهیونیستی
گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مقر فرماندهی تیپ شرقی و یک پایگاه اسرائیلی در مرزهای شمالی را هدف حمله موشکی قرار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان‌های قسام اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ پایگاه گیبور و پایگاه المطار در بیت هلل واقع در شمال فلسطین اشغالی را از سمت جنوب لبنان با ۴۰ موشک گراد هدف قرار داده است.
قسام اعلام کرد که این دو عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه و ترور رهبران شهید حماس و برادرانشان در ضاحیه جنوبی لبنان بود.
طی هفته های اخیر عملیات گردان های قسام علیه صهیونیست ها بیشتر در مرزهای نوار غزه متمرکز بوده و انجام عملیات از جبهه شمالی علیه اشغالگران کم سابقه بوده است.
 جان باختن دو نوزاد شیرخواره در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه
منابع فلسطینی از شهادت دو نوزاد شیرخواره در شمال نوار غزه در اثر سوء تغذیه شدید خبر می دهند. به نقل از رسانه‌های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دو نوزاد شیرخواره دیگر در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند.
این در حالی است که هلال احمر فلسطین امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار کودک در نوار غزه از آثار و پیامدهای گرسنگی رنج می‌برند.
هلال احمر فلسطین همچنین درباره تداوم شرایط جنگی علیه غزه و محاصره همه جانبه این باریکه هشدار داده و تاکید کرده است که این رخدادها به بدتر شدن وضعیت بحرانی کودکان غزه منجر می‌شود.
این در حالی است که آژانس کودکان سازمان ملل متحد روز گذشته با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت فوق بحرانی غزه به ویژه در موضوع فقدان شدید مواد غذایی برای کودکان فلسطینی، هشدار داد.
یونیسف در بیانیه‌ای تاکید کرد که بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از جنگ در غزه، یک میلیون کودک فلسطینی در غزه فاقد امنیت غذایی هستند و با بحران بهداشتی مواجه هستند.
این سازمان تاکید کرد که بیش از ۹۵ درصد خانواده‌های فلسطینی در غزه وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش دادند تا کودکان بتوانند به مقدار غذای بیشتری دست پیدا کنند.
یونیسف تصریح کرد که لازم است کمک‌های بشردوستانه به شیوه‌ای امن و بدون قید و شرط به دست فلسطینیان خسارت دیده در هر نقطه از نوار غزه برسد.
 هنیه: واشنگتن و تل آویو با مکر سیاسی نیز به جایی نمی‌رسند
رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکا می‌گوییم که آنچه در میدان جنگ از تحقق آن عاجز شدید از  طریق مکر سیاسی هم به دست نخواهید آورد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در نوار غزه مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات، نسل‌کشی و کوچاندن فلسطینی ها در طول تاریخ بشریت شده است.
وی افزود: خطاب به صهیونیستها و آمریکا می گوییم که آنچه در میدان جنگ از تحقق آن عاجز شدید از طریق مکر سیاسی هم به دست نخواهید آورد.
هنیه تاکید کرد: ارتش دشمن پوشالی ترین ارتش در طول تاریخ بشریت است.
رئیس دفتر سیاسی حماس از کشورهای عربی خواست که مانع از افسارگسیختگی دشمن صهیونیست شوند و اجازه حمله به رفح را به آن ندهند.وی افزود: همه باید توطئه گرسنه نگه داشتن غزه را درهم بشکنند. ما بر ضرورت برقراری پل کمک های پایدار به غزه به منظور مقابله با توطئه گرسنه نگه داشتن مردم غزه تاکید کرد.
هنیه اظهار داشت: هر انعطاف و نرمشی در مذاکرات از خود نشان داده‌ایم به دلیل نگرانی بابت ریخته شدن خون فلسطینی ها بوده و همزمان با آن برای دفاع از آن‌ها آماده بوده‌ایم.
وی گفت: ارتش اسرائیل در طی چند ماه در برابر مردان ما در میدان جنگ درغزه ناکام ماند و فقط به کشتن زنان و کودکان روی آورد. هنیه بیان کرد: مقاومت در شرایطی وارد عملیات طوفان الاقصی  شد که دشمن مهیای نابودی مسئله فلسطین می شد. وی تاکید کرد: حداقل آنچه ما در مسجدالاقصی و دیگر مراکز مقدس به آن راضی می شویم، حفظ وضع کنونی مطابق با قانون بین المللی است. مردم ما از مساجد و مقدسات خود حمایت خواهند کرد. هنیه گفت: آنچه در کرانه باختری رخ می دهد، زمینه ساز کوچاندن گسترده است. ما از ساکنان کرانه باختری، اراضی ۴۸ و قدس اشغالی می خواهیم که از روز نخست ماه رمضان در مسجدالاقصی حاضر شوند. گردان‌های عزالدین قسام در چند عملیات جدید تجمع نظامیان صهیونیست در خان یونس را هدف قرار داد. به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان های  عزالدین قسام با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروهی از نظامیان اشغالگر را در خان یونس از پا درآورده است.
تداوم مقاومت درسایه تشدید جنایت
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو