محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

حضور مردم، سرمایه اجتماعی و تضمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در راستای بیانات رهبرانقلاب و تأکید ایشان برمنافع ملی و جلوگیری از زاویه‌های جناحی و گروهی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان مبنی بر لزوم درنظرگیری منافع ملی راهگشاست و بی‌شک موجب کنار گذاشتن زاویه‌های جناحی و سیاسی خواهد شد. اینک مطابق بیانات ایشان ضرورت دارد تا بازی‌های گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و بکوشیم تا منافع ملت به طورکل تضمین گردد. 
وی درخصوص دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور و اثرات عینی رأی ندادن افزود: تضمین منافع ملی در گرو مشارکت در انتخابات است. رهبرانقلاب 
در دیدار هزاران نفر از رأی اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های شهدا در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر راهبرد مشارکت تأکید و سایر راهبردهای ضروری همچون راهبرد رقابت، سلامت و امنیت را مطرح فرمودند.  جوکار با تأکید بر لزوم مشارکت مردم تصریح کرد: حضور مردم، سرمایه اجتماعی و تضمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود. هر آنقدر که امروز مردم به حضور در صحنه انتخابات تشویق شوند، به همان میزان اثرات مثبت نمایان خواهد شد.  
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان این‌که مشارکت مردم شکست پروژه دشمنان را تحقق می‌بخشد، همچنین خاطرنشان کرد: حضور مردم به دلیل موفقیت کشور، انقلاب و ارزش خون شهدای گرانقدر است. از طرفی دیگر
 به موجب انتخابات قوی دشمنان باری دیگر شکست خواهند خورد و ناامید خواهند شد. 
او درخصوص اثرات مشارکت بالای مردم در حل مشکلات موجود اقتصادی متذکر شد: مشارکت گسترده موجب پیش‌برد اهداف کلان در سایه امنیت و آرامش خواهد  شد و مشکلات اقتصادی را مرتفع خواهد کرد. 
وی ضمن بیان این‌که مردم با رأی به منتخبان خود، مطالبات خود را پیگیری و مجلسی قوی تشکیل خواهند داد، یادآور شد: اگر دشمنان احساس کنند که مشارکت پایین است، فشارها بیشتر خواهند شد و بدین ترتیب مشکلات نیز گسترش پیدا خواهد کرد. فراموش نکنیم اگر مجلسی با رأی کم شکل گیرد، از نمایندگان منتخب مردم برخوردار نخواهد بود و‌ براین اساس مشکلات مردم نیز پیگیری نخواهد شد.
نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم  در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم با تیکه برتأکیدات مقام معظم رهبری که دربرگیرنده توصیه‌های راهگشا و موضوعات کلان است، منافع ملی بیش از پیش  مورد توجه قرارگیرد و از زاویه‌های جناحی و گروهی دوری شود. بدیهی‌است که منافع ملی پشتوانه کشور برای حرکت روبه جلوست و پیشرفت را تضمین خواهد کرد.
 حضور مردم، سرمایه اجتماعی و تضمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود