سید ابراهیم رئیسی:

انتخابات پرشور، دشمن را ناامید می‌کند

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت برگزاری  ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و اظهار کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.
به گزارش مهر، رئیس‌جمهور مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یاس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یک‌بار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.
رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات از جمله در رسانه ملی اشاره و از همه آحاد ملت دعوت کرد به شکل پرشور در انتخابات حضور یابند.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت آب و هوایی مستقر در کشور و افزایش مصرف سوخت، مدیریت مصرف را از جمله مسائل مغفول مانده در نظام مدیریتی کشور دانست که ایجاد ناترازی در عرصه انرژی از جمله عوارض آن محسوب می‌شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت مصرف با اولویت ادارات و سازمان‌های دولتی و سپس مردم به شکل جدی دنبال شود، از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نیز خواست در زمینه الگوسازی برای مصرف بهینه تلاش بیشتری داشته باشند.
رئیس‌جمهور با اشاره به کاهشی شدن شاخص‌های تورم نقطه به نقطه و سالیانه در ماه‌های اخیر افزود: مسئولان به ویژه رئیس کل بانک مرکزی و وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت علاوه بر مدیریت جدی بازارهای ارز، بورس و مسکن، به دقت مراقبت کنند که سوداگری برخی افراد سودجو در بازارهای قاچاق ارز، باعث اختلال در روند کاهشی نرخ تورم نشود.
رئیسی همچنین با اشاره به تداوم جنایات تاسف‌انگیز رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه، مؤثرترین راه توقف ماشین قتل و جنایت این رژیم را قطع روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی دانست و از رفتار برخی بازیگران بین‌المللی در بسنده کردن به سخنرانی و اتخاذ مواضع سیاسی به جای اقدام و عمل در این زمینه ابراز تأسف کرد.
در جلسه هیئت دولت وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی به رکوردشکنی تاریخی دولت مردمی در تجارت ترانزیتی اشاره کرد و گفت‌: بر اساس آمارها، رقم تجارت ترانزیتی همسایگان از خاک ایران در ۱۱ ماه گذشته به ۱۶ میلیون تن رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته و از زمان ثبت تاریخ و آمار تجارت در کشور، هیچ گاه خاک ایران به میزان امسال معبر تجارت همسایگان نبوده است‌. این در حالی است که با بهره‌برداری از کریدورهای در دست احداث، از جمله کریدور شمال-جنوب، ظرفیت قابل توجه دیگری به زیرساخت‌های ترانزینی کشور افزوده خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه از پرتاب دوازدهمین ماهواره در دولت مردمی خبر داد و گفت‌: ماهواره سنجشی پارس ۱ که ماهواره‌ای برای تصویربرداری و تماماً ایرانی با دقت ۱۵ متر است، فردا به فضا پرتاب خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پرتاب ماهواره‌ای دیگر در فروردین ماه، دولت مردمی در این زمینه رکورددار خواهد شد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گزارشی از افزایش ۶۰ درصدی مجلات علمی نمایه شده بین‌المللی کشور در دولت مردمی خبر داد و گفت‌: تا قبل از شروع به کار دولت مردمی، مجلات قابل دسترسی آزاد ۵۳۰ مجله بوده که این تعداد اکنون به ۸۶۴ مجله رسیده و رتبه جمهوری اسلامی ایران را به رده ششم جهان ارتقاء داده و با این تعداد مجله دسترسی آزاد، رتبه زبان فارسی نیز در میان زبان‌های دنیا به رده نهم ارتقاء یافته است.
وی افزود: همچنین تعداد مجله‌های علمی نمایه شده بین‌المللی کشور تا قبل از دولت مردمی ۱۰۱ مجله بوده که خوشبختانه در دولت مردمی و طی دو سال و نیم گذشته این تعداد به ۱۶۱ مجله افزایش یافته است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با ارائه گزارشی از بازدید اخیر خود از دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن گفت: با اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی تا قبل از بارش‌های امسال، تمامی تالاب‌های ۱۱ گانه اقماری دریاچه ارومیه به لحاظ تنوع زیستی و حیات وحش به وضعیت بسیار خوبی رسیده‌اند و در حال حاضر نیز با اهتمام وزارت نیرو در رعایت حق آبه‌ها و رهاسازی آب دو سد بوکان و شهید کاظمی، خوشبختانه حجم آب دریاچه ارومیه به یک و نیم میلیارد مترمکعب افزایش یافته است. وزیر  ورزش و جوانان نیز در جلسه دیروز هیئت دولت به کسب دو افتخار ورزشکاران کشور در سطح جهان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت‌: در رشته ژیمناستیک ورزشکار گلستانی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در تاریخ این ورزش در کشورمان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات جام جهانی آلمان شد و تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان نیز به رغم شایستگی حضور در فینال، مقام سوم جام جهانی فوتبال ساحلی را در کشور امارت کسب کرد.
 انتخابات پرشور، دشمن را ناامید می‌کند
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو