در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حضور قوی و پرشور ملت مطرح شد:

تجلی قدرت ملی با نگاه از زاویه منافع ملی

گروه سیاسی 
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی هزاران نفر از رأی اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های شهدا در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، ‌تجلی قدرت ملی، تضمین‌کننده امنیت ملی و مأیوس‌کننده دشمنان چشم‌دوخته به ایران خواندند و با نفی و رد دیدگاهی که معتقد به شرکت قوی مردم در انتخابات نیست و می‌گوید انتخابات با حضور جمعی برگزار شود و مجلس و دولتی هم روی کار بیایند تأکید کردند: اما ،ما می‌گويیم انتخابات باید پرشور باشد زیرا حضور پرشور مردم، نشانه حضور ملت در صحنه‌های مهم اداره کشور و ثروت بزرگی برای ایران است. ایشان همچنین تأکید کردند: بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد. رهبر انقلاب، دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور را انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور خواندند و افزودند: مجلس قوی ، قادر به انجام کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنان‌که انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کارهای بزرگ باز می‌کند. رهبرمعظم انقلاب خطاب به آحاد مردم تأکید کردند: بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد. مطابق با تأکیدات مقام معظم رهبری، انتخاب نماینده‌ای که در تصمیم گیری‌های کلان کشور و در قانون‌گذاری شرکت می کند، بی‌‌شک در سرنوشت آینده اقشار مختلف مؤثر است و از این‌رو مشارکت حداکثری مردم اهمیت فراوانی دارد. کارشناسان و فعالان عرصه سیاسی نیز براین باورند که از منظر نگاه کلان، مشارکت در انتخابات بیانگر اعتبار بین المللی یک کشور است و هرچه میزان مشارکت بیشتر شود، اعتبار آن کشور در سطح جهان نیز افزایش پیدا می کند و در کاهش فشارها تأثیرگذار است. به بیان دیگر مشارکت گسترده بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و تبیین مطالبات برای  قانون‌گذاری و اصلاح قوانین حوزه‌های مختلف، تحول خواهی و پیش راندن کشور به سمت عبور از چالش‌ها را دربرخواهد داشت و بدین ترتیب فرصتی ارزنده برای پویایی جامعه تلقی خواهد شد و متضمن موفقیت کشور خواهد بود.   در بررسی بیشتر این موضوع و اثرات عینی حضور گسترده و پرشور مردم به گفت‌وگو با محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس و حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس: 
حضور مردم، سرمایه اجتماعی و تضمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در راستای بیانات رهبرانقلاب و تأکید ایشان برمنافع ملی و جلوگیری از زاویه‌های جناحی و گروهی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان مبنی بر لزوم درنظرگیری منافع ملی راهگشاست و بی‌شک موجب کنار گذاشتن زاویه‌های جناحی و سیاسی خواهد شد. اینک مطابق بیانات ایشان ضرورت دارد تا بازی‌های گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و بکوشیم تا منافع ملت به طورکل تضمین گردد. 
وی درخصوص دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور و اثرات عینی رأی ندادن افزود: تضمین منافع ملی در گرو مشارکت در انتخابات است. رهبرانقلاب در دیدار هزاران نفر از رأی اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های شهدا در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر راهبرد مشارکت تأکید و سایر راهبردهای ضروری همچون راهبرد رقابت، سلامت و امنیت را مطرح فرمودند.  جوکار با تأکید بر لزوم مشارکت مردم تصریح کرد: حضور مردم، سرمایه اجتماعی و تضمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود. هر آنقدر که امروز مردم به حضور در صحنه انتخابات تشویق شوند، به همان میزان اثرات مثبت نمایان خواهد شد.  
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان این‌که مشارکت مردم شکست پروژه دشمنان را تحقق می‌بخشد، همچنین خاطرنشان کرد: حضور مردم به دلیل موفقیت کشور، انقلاب و ارزش خون شهدای گرانقدر است. از طرفی دیگر به موجب انتخابات قوی دشمنان باری دیگر شکست خواهند خورد و ناامید خواهند شد. 
او درخصوص اثرات مشارکت بالای مردم در حل مشکلات موجود اقتصادی متذکر شد: مشارکت گسترده موجب پیش‌برد اهداف کلان در سایه امنیت و آرامش خواهد  شد و مشکلات اقتصادی را مرتفع خواهد کرد. 
وی ضمن بیان این‌که مردم با رأی به منتخبان خود، مطالبات خود را پیگیری و مجلسی قوی تشکیل خواهند داد، یادآور شد: اگر دشمنان احساس کنند که مشارکت پایین است، فشارها بیشتر خواهند شد و بدین ترتیب مشکلات نیز گسترش پیدا خواهد کرد. فراموش نکنیم اگر مجلسی با رأی کم شکل گیرد، از نمایندگان منتخب مردم برخوردار نخواهد بود و‌ براین اساس مشکلات مردم نیز پیگیری نخواهد شد.
نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم  در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم با تیکه برتأکیدات مقام معظم رهبری که دربرگیرنده توصیه‌های راهگشا و موضوعات کلان است، منافع ملی بیش از پیش  مورد توجه قرارگیرد و از زاویه‌های جناحی و گروهی دوری شود. بدیهی‌است که منافع ملی پشتوانه کشور برای حرکت روبه جلوست و پیشرفت را تضمین خواهد کرد.

حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:
حضور مردم تضمین‌کننده پیشرفت روزافزون کشور است

حسین محمد صالحی دارانی، نماینده مردم  فریدن و فریدونشهر عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن تأکید بر لزوم توجه به منافع ملی و مشارکت گسترده به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: تمامی اقدامات و حمایت‌هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز که حدود ۴ دهه از آن می‌گذرد، به سبب انتخاب مردم و مشارکت آن‌هاست.  پیشرفت جایگاه علمی، فناوری، خدمات شهری و روستایی و کسب جایگاه ویژه سیاسی و اقتصادی کشور در دنیا  از مهم‌ترین نتایج مشارکت و حضور پرشور مردم است. براین اساس امروز نیز حضور و مشارکت پرشور مردم اهمیت فراوانی دارد. 
وی افزود: مردم شریف ایران اسلامی همواره اثبات کرده‌اند که حامی کشور و انقلاب اسلامی هستند و همواره در جریان های حساس و سرنوشت ساز حضور پررنگ خواهند داشت. 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا مشوق‌های موردنیاز را ایجاد کنیم و با تبیین اثرات عینی رأی ندادن از مردم بخواهیم که به پای صندوق‌های رأی بیایند. وی با بیان این‌که حضور مردم تضمین‌کننده پیشرفت روزافزون کشور است، متذکر شد: به طورحتم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود و با کسب نتیجه مطلوب، پیشرفت و سربلندی روزافزون را باری دیگر تضمین خواهیم کرد و دشمنان را شکست خواهیم داد. 
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر با اشاره به اثرات حضور بالای مردم در صحنه‌های سیاسی و شکست پروژه دشمنان یادآور شد: حضور گسترده مردم پروژه دشمنان و کشورهای بیگانه را که همواره درصدد توطئه و آشوب می‌باشند، با شکست همراه خواهد کرد و 
باری دیگر متوجه خواهند شد که نظام جمهوری اسلامی، نظامی با خواست و اراده مردم است و همواره از جمهوریت و اسلامیت برخوردار است. 
وی با بیان این‌که مردم حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، گفت: در تمامی انتخابات اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان مشارکت مردم ضرورت دارد و دراین فرآیند جلوگیری از نگاه جناحی و گروهی اهمیت فراوانی دارد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به منافع ملی و پرهیز از مشارکت با نگاه سیاسی و جناحی همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری به مراتب از لزوم درنظرگیری منافع ملی و پرهیز از گروه بندی سخن گفته‌اند و خواستار اتحاد هرچه تمام‌تر شدند. بی‌شک می‌بایست در مسیر بیانات ایشان حرکت کرد و تأکیدات ایشان را سرلوحه دانست تا گروهی در‌این مسیر دلسرد نشوند و گروهی دیگر مقابل سایر جناح‌ها قرار نگیرند. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار کرد: امروز حرف اول وحدت است و همواره می‌بایست بکوشیم تا در جهت اتحاد هرچه تمام‌تر بکوشیم. اتحاد مهم‌ترین رکن حضور و مشارکت گسترده است و ‌بی‌شک با وحدت هرچه تمام‌تر شاهد آرای بالا و حضور مردم خواهیم بود. 
 تجلی قدرت ملی با نگاه از زاویه منافع ملی