حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

وحدت ملی وانسجام اسلامی، دو راهبرد برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست

حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد»  ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ارتقای سطح حضور نخبگان در اتخاذ تصمیم‌های اساسی، گسترش قواعد حقوقی، نهادینه‌سازی حاکمیت قانون، اعمال نظارت مردم بر قدرت، کاهش سطح تصدی‌گری دولت و پرداختن به حوزه‌های حاکمیتی‌، سالم‌سازی ادارات و اشاعه فرهنگ شایسته‌سالاری سبب کاهش ناهنجاری‌ها و برخورداری مردم از نشاط اجتماعی و افزایش سطح انگیزه، امید و مشارکت می‌شود.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی، دو راهبرد قطعی برای تحکیم ارکان اقتدار ملی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، افزود: ملتی که دارای وحدت است نماد عزم، اراده، امید و آرمان‌خواه است. این و حدت، دستاورد تفاهم، گفت‌وگو، تعامل برآمده از عقلانیت و اخلاق و حرکت بر مدار قانون است.
خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در نقطه مقابل اگر بر آتش اختلافات دمیده و گسل‌های اجتماعی فعال و زمینه تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تهدید قرار خواهد گرفت؛ این است که در آموزه‌های اجتماعی اسلام بیش از هر اصل بر وحدت و انسجام جامعه تأکید شده است.
ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار کرد: در حکمرانی برآمده از اراده ملت و مبتنی بر مبانی حقوقی، پیوند تنگاتنگ و
در هم‌تنیده شهروندان در اداره کشور و شکل‌گیری نهادها و نظام‌های سیاسی، از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری دینی و اقتدار ملی است.
وحدت ملی وانسجام اسلامی، دو راهبرد  برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست