تعبیر نگرانی سران حزب جمهوریخواه آمریکا

همان گونه که برخی سران حزب جمهوریخواه هشدار داده بودند، آغاز محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا و طرح شکایات رسمی جدید علیه او،منجر به کاهش محبوبیت وی در نظرسنجی های 
عمومی و ایالتی و حتی از بین رفتن برتری ملموس ماه‌های گذشته وی بر بایدن شده است. همین مسئله سبب شده است تا دموکرات‌ها با قدرت بیشتری بر روی پرونده های حقوقی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا مانور دهند. 
نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov نشان می‌دهد که با شروع اولین محاکمه از چهار محاکمه جنایی ترامپ در این هفته، برتری  ضعیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نسبت به بایدن از بین رفته است و هر دو نامزد 44 درصد آرا را کسب کرده اند. این نظرسنجی برای بایدن و ترامپ اهمیت زیادی دارد زیرا هر دوی آنها، برای سایت یاهو و مؤسسه یوگاو نظرسنجی هایشان اهمیت زیادی قائل هستند در ماه گذشته، ترامپ با اختلاف 46 درصد به 44 درصد در میان رأی دهندگان ثبت نام شده از بایدن پیشی گرفت. در پایان ژانویه، ترامپ 45 درصد به 44 درصد پیش بود. اما این بار ماجرا متفاوت است :آرای برابر! 
اکثر تحلیلگران مؤسسات نظرسنجی اصلی ترین دلیل افت آرای ترامپ را نوع رویکرد رأی دهندگان مستقل می دانند.برگزاری دادگاه‌های ترامپ سبب شده است تا بسیاری از رأی دهندگان مستقل قانع شوند که اتهامات وارده علیه وی سیاسی نبوده و صحیح است. در پاسخ به این سؤال که «اگر ترامپ در ماه‌های آینده در دادگاه به صورت جدی محکوم شود» به کدام نامزد رأی می‌دهند، اکنون فقط 36 درصد از رأی‌دهندگان می‌گویند رئیس‌جمهور سابق رأی خواهند داد! این در حالی بود که قبلا 40 درصد از شهروندان آمریکایی مدعی بودند حتی در صورت محکومیت ترامپ در دادگاه به وی رأی خوهند داد. درمقابل، نظرسنجی ها می گوید که اگر ترامپ در دادگاه محکوم شود، بایدن در مقابل وی 45 درصد آرای عمومی و سراسری را کسب خواهد کرد. این اختلاف 9 درصدی برای رئیس جمهور سابق آمریکا یک کابوس محسوب می شود و می تواند به آرای ایالتی نیز تسری پیدا کند. 
اکثریت بزرگی از آمریکایی ها محکومیت ترامپ در  هر یک از اتهامات اصلی را فاجعه بار می دانند: این چهار اتهام اصلی عبارت از فرار مالیاتی، دادن حق السکوت به هنرپیشه فیلم‌های مستهجن ، نگهداری اسناد محرمانه و فوق محرمانه کاخ سفید و در نهایت، توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و کودتای انتخاباتی که نقطه اوج آن حمله طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره در ششم ژانویه 2021 بوده است. به نظر می رسد گذشت زمان فعلا به سود ترامپ نبوده است! حساسیت افکار عمومی آمریکا نسبت به پرونده های قضائی وی بیشتر شده و این بدترین خبر ممکن برای حزب جمهوریخواه محسوب می شود. با همه این اوصاف، نظرسنجی جدید  که Yahoo News/YouGov از 1746 بزرگسال آمریکایی که از 11 آوریل تا 15 آوریل انجام شد، تا حدودی برای بایدن نیز زنگ خطر را به صدا در آورده است. برای مثال، تنها 40 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهور قبول دارند ، در حالی که 54 درصد آن را تأیید نمی‌کنند .هیچ رئیس جمهور مدرن دیگری - از جمله ترامپ - در این مرحله از ریاست جمهوری خود چنین محبوبیت پایینی را ثبت نکرده است.
تعبیر نگرانی سران حزب جمهوریخواه آمریکا
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو