اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاهش مالیات بخش‌های تولیدی جهش تولید را عملیاتی خواهد کرد

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح کاهش ۵ درصدی مالیات از تولید برای سومین بار متوالی پرداخت و درخصوص اثرات این روند بر تقویت واحدهای تولیدی و جهش تولید کشور اظهارکرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری، تقویت و جهش تولید است و ایشان همواره در پیام‌های نوروزی خود بر تحقق این مهم تاکید و عنوان سال ۱۴۰۳ را نیز براین مبنا نام‌گذاری کرده‌اند. در سال جاری تاکید ایشان معیشت و مشارکت مردم توامان با جهش تولید است. بنابراین مسئولان و سیاست‌گذاران کشور می‌بایست با دقت کافی عمل کنند و با برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت تحقق این اهداف گام بردارند. وی افزود: به طورحتم تسهیل شرایط تولید اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از ارکان مهم این امر، جذب و ترغیب حضور سرمایه‌گذاران است. سلیمی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همواره طی سال‌های گذشته تا به امروز موجب نارضایتی سرمایه‌گذاران بخش‌های تولیدی شده، مولفه‌های مرتبط با حوزه مالیات است. بدیهی‌ است که در کشورهای پیشرفته یکی از منابع مهم بودجه، مالیات ستانی است و این منبع نیز درست و مطلوب می‌باشد. متاسفانه علی‌رغم اثرات مالیات ستانی و نقش این امر در بودجه اما زیرساخت‌های فعلی کشور مناسب نیست و چنانچه مالیات‌ها افزایش قابل توجه پیدا کند، معیشت مردم به سبب تورم موجود تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شرایط تولیدکنندگان نیز بدین شکل است و چنانچه مالیات بیش‌تری پرداخت کنند، هزینه تمام شده بیش‌تری برای‌شان رقم خواهد خورد و در نتیجه افزایش قیمت رخ خواهد داد. دراین راستا می‌توان کاهش ۵ درصدی مالیات از تولید برای سومین بار متوالی را اقدامی حائز اهمیت ارزیابی کرد. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: به تازگی دولت پیشنهادی مبنی بر تخفیف‌های مالیاتی ارائه کرده است که امیدواریم به زودی انجام شود تا بسیاری از سرمایه‌گذاران ترغیب شوند و در مناطق محروم و کم توسعه یافته حضور پیدا کنند. بی‌شک این امر اشتغال مناطق را رونق خواهد بخشید و از مهاجرت بی رویه جلوگیری خواهد کرد. 
نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم متذکر شد: اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد و موجب کاهش  آلودگی کلان شهرها خواهد شد. بنابراین این روند توامان با اثرات اقتصادی، نتایج اجتماعی قابل توجهی خواهد داشت. وی یادآور شد: کاهش مالیات برای تولیدکنندگان اقدامی قابل توجه و مشروط به نظارت است. دولت باید نظارت کافی بر این فرآیند داشته باشد تا زمینه دریافت وام‌‌های کلان و دوری از مسیر تولید فراهم نگردد. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: کاهش مالیات  بخش‌های تولیدی مستلزم نظارت و مدیریت جدی است تا منابع به درستی در بخش‌های تولیدی هدایت شود.
  کاهش مالیات  بخش‌های تولیدی  جهش تولید را عملیاتی خواهد کرد