رمز وحشت‌زدگی مشترک واشنگتن و تل آویو در قبال ایران

اعتراف آمریکا به خطای وحشتناک صهیونیست ها

گروه  بین الملل
اگرچه بسیاری از رسانه های غربی طی روزهای اخیر تلاش کرده اند از روایتگری و تحلیل ماجرای حمله اولیه رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق ( که منجر به واکنش غرور آفرین و قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد ) اجتناب کنند، اما نیویورک تایمز اخیرا گزارش متفاوتی در این خصوص منتشر کرده و بر روی این واقعه ، به عنوان مصدر ایجاد چالش جدید در منطقه متمرکز شده است. نیویورک تایمزدر این خصوص نوشته است :«اشتباه محاسباتی مقامات اسرائیلی منجر به تشدید درگیری بین اسرائیل و ایران شد. مقامات اسرائیلی می گویند قبل از حمله به سفارت ایران در دمشق، آن را یک اقدام تحریک آمیز نمی دانستند.»
  اعتراف نیویورک تایمز در یک نگاه 
این اعتراف نیویورک تایمز ، منبعث از محاسبات خطرناک و نادرستی است که کابینه جنگ رژیم اشغالگر قدس در منطقه و نظام بین الملل اتخاذ کرده و عواقب و آثارش، گریبانگیر این رژیم نامشروع و اصلی ترین حامی آن یعنی کاخ سفید شده است. واقعیت امر این است که نه تنها نتانیاهو و اعضای کابینه وی مانند بن گویر و اسموتریچ، بلکه افرادی مانند لاپید و بنی گانتز نیز پیش بینی هزینه سنگین اقدام صهیونیستها در دمشق و واکنش قاطعانه جمهوری اسلامی ایران را نمی کردند. همین مسئله سبب شد تا حتی جریان اپوزیسیون کابینه رژیم اشغالگر قدس نیز نسبت به اقدام وقیحانه نتانیاهو و همراهانش واکنش چندانی نشان ندهند.  گزارش اخیر نیویورک تایمز ، تایید می کند که صهیونیستها کمترین ادراکی از مولفه های مبتنی بر بازدارندگی و اقدام ، مخصوصا در فضای کنونی و جاری در منطقه غرب آسیا و نظام بین الملل ندارند .هفت ماه ناکامی و شکست صهیونیستها در مواجهه با رزمندگان حماس و عدم تحقق اهداف
 سه گانه نتانیاهو در نوار غزه ( آزادی اسرای صهیونیست، نابودی حماس و اشغال نوار غزه )، نه تنها منجر به ایجاد عقلانیت حداقلی در میان سران رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی نشده، بلکه فضای ذهنی و روانی آنها را بیش از هر زمان دیگری مخدوش ساخته است. 
  هزینه سازی تل آویو برای واشنگتن 
گزارش اخیر نیویورک تایمز نه از نگاهی صلح طلبانه ! درمنطقه، بلکه از منظری کاملا رئالیستی نگاشته شده و ناظر بر یک خطای محاسباتی غیر قابل جبران در سیاست خارجی و منطقه ای رژیم اشغالگر قدس می باشد. بر این اساس، صهیونیستها نه تنها قدرت هزینه -فایده اقدامات خود را از دست داده اند، بلکه به هزینه سازی برای متحدان و حامیان خود روی آورده اند. خشم شدید شهروندان آمریکایی و اروپایی از پیوستگی سیاست خارجی و امنیتی کشورهایشان با رژیم اشغالگر قدس، اکنون تعبیری گویا پیدا کرده است. هم اکنون اسرائیل به عنوان بازیگر و رژیمی بحرانساز و تنش ساز برای شهروندان غربی و حتی برخی حامیان اولیه خود در غرب تبدیل شده که با درک معکوس و ناقص خو د از قواعد بازدارندگی و اقدام، می تواند غرب را  وادار به سهیم شدن در شکست های منطقه ای و جهانی خود کند. در هر حال، زمان آن رسیده است که کاخ سفید و اتحادیه اروپا هزینه های سنگین حمایت های مستمر خود از رژیم غاصب و خون آشام صهیونیستی را بپردازند.
  رسوایی رسانه های غربی 
یورونیوز از جمله رسانه هایی بود که احتمال انتقام راهبردی ایران نسبت به اقدام وقیحانه رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را نزدیک به صفر درصد دانسته بود! در یکی از گزارش های این شبکه رسانه ای وابسته به اتحادیه اروپا آمده بود: « پس از حمله مستقیم منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، بار دیگر موضوع حمله انتقام‌جویانه احتمالی ایران به اسرائیل در رسانه‌ها و محافل گوناگون مطرح شده است. ولی آیا ایران به راستی چنین تهاجمی را دارد؟در حالی که اسرائیل به روال سال‌های اخیر همچنان به مواضع و منافع ایران و نیروهای نیابتی‌اش در خاورمیانه یورش برده و کشتن اعضای کلیدی سپاه قدس برایش تقریبا عادی شده، جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر به رغم تبلیغات، حرکت تلافی‌جویانه چشمگیری علیه اسرائیل انجام نداده و مدتی است که حتی از نیروهای نیابتی‌اش به ویژه در یمن و عراق حرکت اعتناپذیری دیده نشده است.»
  پیش فرض هایی که ابطال شد 
اکنون این پیش فرض یورونیوز به گونه ای آشکار ابطال شده و فراتر از آن، توان تحلیلی این رسانه پرادعای غربی در پیش بینی و آینده پژوهی تحولات منطقه را زیر سوال برده است. بسیاری از تحلیلگران اروپایی معتقدند پاسخ ایران قاطعانه، گسترده و به مراتب فراتر از سطح پیش بینی ها بوده است. یورونیوز در طول روزهای منتهی به پاسخ قاطعانه ترکیبی( پهپادی -موشکی) جمهوری اسلامی ایران به ماجراجویی وقیحانه رژیم اشغالگر قدس، بارها مدعی شده بود موارد مطروحه از سوی برخی رسانه ها و منابع ایرانی جنگ روانی محسوب می شود  و ایران عزمی برای پاسخگویی به تل آویو ندارد. دال مرکزی و تحلیلی گزارش های یورونیوز ( قبل از عملیات غرور آفرین اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بر این مبنا استوار بود که هرگونه پاسخی از سوی تهران نسبت به اقدام اخیر تل آویو، منجر به تحمیل هزینه های سنگین بر منطقه و ایران خواهد بود و در نتیجه، رخ نخواهد داد! به عبارت بهتر، یورونیوز بدون آنکه کمترین اشاره ای نسبت به قبح حقوقی و انسانی اقدام رژیم کودک کش صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و نقض علنی کنوانسیون وین کند، بر روی هزینه ها و ریسک پاسخ ایران به رژیم اشغالگر قدس متمرکز شده بود! مطابق دستور کار موساد ، یورونیوز نیز به مانند دیگر رسانه های اصلی غربی وظیفه داشت این پاسخ را ناممکن و پرهزینه تلقی کند:به این معنا که به مخاطبان عام و خاص این گونه القا کند که اولا ایران چنین اقدامی را اساسا انجام نخواهد داد و دوما، اگر احیانا چنین اقدامی صرت گیرد، برای ایران پرهزینه خواهد بود! عملیات اخیر اثبات کرد که اولا ایران اقدامی قاطعانه و در سطحی وسیع علیه دشمن صهیونیستی صورت داده و از سوی دیگر، هزینه این عملیات برای صهیونیستها و اصلی ترین حامی تل آویو یعنی واشنگتن به مراتب سنگین تر از حد تصور دشمنان بوده است. تنها یکی از این هزینه ها، صرف حدود  یک میلیارد و پانصد میلیون دلار جهت رهگیری پهپاد ها و موشک هایی بوده که اتفاقا برخی از آنها با موفقیت به اهداف تعیین شده در اراضی اشغالی اصابت کرده اند. شوک ناشی از این شکست برای غرب و تل آویو به گونه ای بوده که حتی رسانه هایی مانند یورونیوز ترجیح می دهند کمتر از آن سخن بگویند.
اعتراف آمریکا به خطای وحشتناک صهیونیست ها