شماره خبر : 1139
منتشر شده در مورخ : ۷ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 14:55
محمد حسین چشم براه: توسعه نظام مند صنایع پلیمری یک ضرورت است

محمد حسین چشم براه: توسعه نظام مند صنایع پلیمری یک ضرورت است

مدیر عامل شرکت یزد پلیمر تاکید کرد:توسعه نظام مند و متوازن صنایع پلیمری در عصر کنونی و با توجه به ظرفیتهای کشور، یک الزام محسوب می شود.
دکتر محمد حسین چشم براه در گفت و گو با رسالت اظهار داشت :
" فرآوری محصولات پلیمری، از پیچیدگی ها و ظرایف خاص خود برخوردار است. اگر  زنجیره تولید صنایع پلیمری به خوبی تعریف و عملیاتی گردد، برای کشور ارزش افزوده خواهد داشت و حتی تبدیل به مزیت رقابتی ما در سطوح فرامرزی می شود. توسعه نظام مند صنایع پایین دستی پتروشیمی ، در گروی اجتناب از خام فروشی توسط پتروشیمی ها و به حداقل رسانددن آن، با هدف تکمیل و تقویت زنجیره تامین صنایع پایین دستی با تامین مواد اولیه مورد نیازشان خواهد بود. بنابراین، زمانی که از توسعه نظام مند صنایع پایین دستی پتروشیمی سخن می گوییم، راهکار اصلی آن را نیز مشخص کرده ایم. "
این تحلیلگر و فعال حوزه صنایع افزود:
" در تقویت زنجیره تولید صنایع پلیمری، باید  میان الزام و مطلوبیت تفاوت قائل شد. برخی تصور می کنند راهکارهای ارائه شده صرفا یک مطلوبیت در عرصه مدیریت صنعتی محسوب می شود. اما قویا می گوییم که این مسئله یک الزام و بایسته مهم در راستای ورود موثر به بازارهای رقابتی به شمار می آید. ما برای توسعه صنایع پلیمری نیاز به مدلسازی موثر و متعاقبا عملیاتی سازی آن داریم. قطعا عملیاتی سازی یک مدل ناکارآمد ، کمکی به توسعه زنجیره تولید صنایع پلیمری نکرده  و حتی ممکن است نتیجه معکوس دهد. پس در این خصوص باید نگاه سیستماتیک و جامع نگر را با توان عملیاتی ترکیب کرد. "

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو