شماره خبر : 1359
منتشر شده در مورخ : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 10:46
صنعت خودرو نیازمند تحول در ایمنی و استانداردسازی است

وزیر صمت:

صنعت خودرو نیازمند تحول در ایمنی و استانداردسازی است




 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو باید قیمت مناسب داشته باشد، گفت: در صنعت خودروسازی افزایش میزان رضایت ذی‌نفعان مهم است و باید صدای مردم شنیده شود و نخستین تحولی که از صنعت خودرو انتظار می‌رود بحث ایمنی و استانداردسازی است.
به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح خط تولید خودروی برقی در ایران خودرو، اظهار داشت: رضایت‌مندی مشتریان از مهم‌ترین موارد است که صنعت خودروسازی باید به سمت آن برود.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت کوتاه نمی‌آید و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به دنبال ارتقای کیفیت در تولید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دنیا در حال تحول در صنعت است، گفت: خودروی برقی تحول امروز است و فردا محصول دیگری در جهان عرضه خواهد شد و به سرعت بشر با استفاده از فناوری اقدام به تولید می‌کند.
علی‌آبادی عنوان کرد: نخستین تحولی که از صنعت خودرو انتظار می‌رود بحث ایمنی و استانداردسازی است تا آسیبی به سرنشینان وارد نشود؛ همچنین اتصال و هوشمندی خودروهای تولیدی بسیار مهم است و در حوزه دانش بنیان در این باره صحبت کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: محور همه تحولات این است که صنایع ما باید دانش بنیان شوند و ظرفیت‌های انسانی حداکثری باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارتقاسازی خودروها، گفت: باید پلت فرمی درست کرد که قابلیت ارتقا داشته باشد.
علی‌آبادی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهم در صنعت، قیمت است که خودرو باید قیمت مناسب داشته باشد و بسته به نوع خودرو این قیمت بیارزد.
وی با بیان اینکه امروز یکی از راه‌های بهبود اقتصاد برقی سازی خودروهاست، گفت: آلودگی محیط زیست را کم می‌کند و هزینه‌های سنگینی برای بیماری مردم ناشی از آلودگی هوا پرداخت می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: تحول در ساخت خودروهای برقی در دنیا ایجاد شده است باید خودروها محیط زیستی و خودران باشد در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد.
علی‌آبادی با بیان اینکه این وزارت صمت در صنعت اولویت را برای رفع گلوگاه‌های مردم قرار داده است، بیان کرد: به خاطر این امر باید جهاد و تلاش کنیم تا بن بستی از جنس تحریم یا سایر موارد برای مردم نباشد.
وی اظهار داشت: از تمام صنایعی که ثروت آفرین و اشتغال آفرین هستند، حمایت می‌کنیم و به‌ازای سرمایه‌گذاری و مشارکت، مزیت‌هایی را اختصاص می‌دهیم؛ همچنین بحث بهره‌وری و ارتقای کیفیت بسیار مهم است.۰

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو