شماره خبر : 1550
منتشر شده در مورخ : ۱ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 21:27
حضور 30 شرکت دانش‌بنیان حوزه رسانه برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌های ایران

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد؛

حضور 30 شرکت دانش‌بنیان حوزه رسانه برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌های ایران

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور 30 شرکت دانش‌بنیان حوزه رسانه برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌های ایران خبر داد..به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان ضمن بازدید از این نمایشگاه، با حضور در غرفه‌های رسانه‌های مختلف، به سوال‌های اصحاب رسانه در خصوص مسائل حوزه دانش‌بنیان کشور پاسخ داد.رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در بخش‌‌های مرتبط با حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند و با حمایتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه داشته‌ایم، 30 شرکت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور پیدا کرده‌اند.

نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای دانش‌بنیان‌‎ها
خیاطیان با اشاره به نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور گفت: در بحث گفتمان‌سازی حوزه دانش‌بنیان‌ها، بدون شک رسانه‌ها نقش بسیار مهمی برعهده دارند. شاید هنوز نتوانسته‌ایم کارکرد دانش‌‌بنیان‌ها در حل مسائل کشور را به درستی نشان دهیم و این موضوع، یکی از ابعادی است که رسانه‌ها می‌توانند در آن ایفای نقش کنند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: بحث دیگر، نقش شرکت‌های دانش‌‌بنیان در کمک به توسعه اقتصادی کشور است و در این بُعد نیز نیازمند تبیین و ترویج هستیم که رسانه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی موثری در این حوزه داشته باشند؛ بنابراین رسانه‌ها می‌توانند در دو حوزه تبیین و ترویج توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ها برای حل مسائل کشور و کمک به توسعه اقتصادی کشور، ایفای نقش کنند.وی تصریح کرد: اگرچه وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به رونق تولید محصولات این شرکت‌ها است، اما در قالب خدمات مختلفی که در صندوق ارائه می‌کنیم، خدمتی (برنامه نوآوران) را نیز برای برای نشان دادن توانمندی‌های دانش‌بنیان طراحی کرده‌ایم که باید این بخش بیش از گذشته تقویت شود.

فعالیت بیش از 100 شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رسانه
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه دانش‌بنیان کشور توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند. در تمام دنیا بحث توسعه استفاده از فناوری در حوزه رسانه به شکل جدی پیگیری می‌شود که منجر به توسعه کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خواهد شد.وی تأکید کرد: ظرفیت خوبی در بخش شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه رسانه داریم و بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در بخش‌‌های مرتبط با این حوزه از جمله رصد و پایش خبرها، شناسایی و کشف خبرهای تقلبی و جعلی، نرم‌افزارهای تحریریه خبر و تولید محتوا مشغول فعالیت هستند. با حمایتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه داشته‌ایم، 30 شرکت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور پیدا کرده و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.
گفتنی است، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از 29 بهمن تا 2 اسفند 1402 در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو