شماره خبر : 1817
منتشر شده در مورخ : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 20:0
اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان مرتبط با بهره‌وری انرژی

از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان مرتبط با بهره‌وری انرژی

آیین افتتاح خط تولید الکتروموتور‌های با راندمان بالا (القایی و BLDC) شرکت موتوژن که با حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده است، صبح روز یکشنبه 20 اسفند با حضور جمعی از مسئولان در تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، موتور BLDC یکی از انواع موتور‌های کم‌مصرف با بازدهی بالاست که در کولر‌های آبی استفاده شده و مصرف برق و میزان سرو صدا را کاهش می‌دهد.  راندمان این الکتروموتور‌ها بالای ۸۰ درصد است که باعث کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود.خط تولید الکتروموتور‌های راندمان بالا (القایی و BLDC) با حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی، در شرکت موتوژن، بزرگترین تولیدکننده الکتروموتور کشور راه‌اندازی شده است. این خط تولید ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار الکتروموتور در سال را دارد.

در این مراسم، مهندس محمد محمودیان، مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی اظهار کرد: پیرو فراخوان صندوق نوآوری برای حمایت از طرح‌های مرتبط با صنعت برق و حوزه اصلاح الگوی مصرف و بهره‌وری انرژی، پس از بررسی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال درخواست، قرارداد تسهیلات با مبالغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.به گفته وی، حدود ۶۰ درصد از این حمایت‌ها معطوف به زنجیره تولید کولر‌های آبی فوق کم‌مصرف با هدف کاهش ۵ هزار مگاواتی تقاضا در اوج مصرف است. محمودیان تصریح کرد: در سال جاری که مزین به نام «مهار تورم و رشد تولید» است، در قالب تسهیلات رشد تولید برای حمایت از رشد حداقل دوبرابری تولید دانش بنیان، حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های مرتبط با صنعت برق تصویب شده که تاکنون ۴۵۰۰ میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری با تشخیص دقیق مسئله مهم بهره‌وری انرژی، یکی از اولویت‌های راهبردی خود در ارائه خدمات در سال ۱۴۰۳ را به حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان دارای طرح برای کمک به افزایش بهره‌وری انرژی اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری در راستای این اولویت مهم راهبردی خود، از هم‌افزایی با نهاد‌های متولی این مسئله در وزارتخانه‌های نیرو، صمت و سازمان ملی استاندارد استقبال می‌کند.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو