شماره خبر : 292
منتشر شده در مورخ : ۳ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 20:13
تامین برق صنایع از انرژی تجدیدپذیر و تامین آب از محل بازچرخانی در دستور کار قرار گرفته است

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

تامین برق صنایع از انرژی تجدیدپذیر و تامین آب از محل بازچرخانی در دستور کار قرار گرفته است

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این که نوسازی صنایع می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف کمک کند، گفت: تامین برق از طریق توسعه نیروگاه‌های انرژی خورشیدی، ایجاد شهرک‌های انرژی و نیز تامین آب از پساب و بازچرخانی پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، طهمورث لاهوتی اشکوری معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نخستین همایش گرامیداشت صنایع کوچک فارس که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های تابعه استانی در 2 حوزه مهم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات خود را ارائه می‌دهد گفت: این سازمان در بخش سخت‌افزاری به مسائل زیرساختی شهرک‌های صنعتی نظیر تامین آب، برق، گاز، تلفن و زیرسازی، آسفالت و آماده سازی شهرک‌های صنعتی توجه دارد و در بخش خدمات نرم‌افزاری و حمایتی نیز موجبات تداوم، پایداری و ارتقای فعالیت های صنایع کوچک را در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌کند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بدون تردید رمز توسعه اقتصادی دهه‌های آینده توسعه صنایع کوچک است؛ این موضوع بر کسی پوشیده نیست و این مهم از طریق توسعه و پایداری فعالیت صنایع کوچک فراهم می‌شود.
لاهوتی افزود: قطعا موضوعات زیرساختی جزو وظایف و رسالت‌های مجموعه شهرک‌های صنعتی است و حل مشکلات در این زمینه تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیت پیگیری می‌شود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این سازمان درصدد است برای حل مشکلات و محدودیت‌هایی که در بحث تامین منابع مالی توسط دستگاه‌های خدمات رسان نظیر برق وجود دارد، اقدامات جدیدی را در مجموعه شهرک‌های صنعتی عملیاتی و اجرا کند که این موضوع در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است.
لاهوتی اضافه کرد: تامین برق از طریق توسعه نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و ایجاد شهرک‌های انرژی و نیز تامین آب از پساب و بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و نیز طرح‌های انتقال آب از دریا و کاربرد سامانه‌های شیرین کردن آب، از برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی صنایع می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف کمک کند، افزود: با توافقاتی که بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و صندوق ملی محیط زیست در حال انجام است از منابع این صندوق که تا سقف 350 میلیارد ریال وبا کارمزد 14 درصد برای مناطق کم برخوردار و 17 درصد برای مناطق برخوردار جهت اجرای این طرح‌ها پرداخت می‌شود می‌توان گام‌های موثری برای نوسازی صنایع برداشت.
 

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو