شماره خبر : 3198
منتشر شده در مورخ : ۳۱ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 20:13
اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات اربعینی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد؛

اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات اربعینی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم شرکت‌های دانش‌‎بنیان، نقش‌آفرینی آنها در رویدادهای مختلف کشور است و مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، یکی از رویدادهای مهمی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند با ارائه فناوری‌ها، محصولات و دستاوردهای خود، زمینه رفاه بیشتر زائرین را فراهم کنند.به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه «معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی» با هدف معرفی دستاوردها و محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق برای رفع نیازهای زائران اربعین به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و ستاد مرکزی اربعین حسینی، و با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سید حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو، نمایندگان هیات‌ها و موکب‌ها و نیز 50 شرکت‌ دانش‌بنیان، فناور و خلاق امروز یکشنبه 31 تیر 1403 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. دکتر خیاطیان، رییس صندوق نوآوری در جمع مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق،نمایندگان هیات‌ها و موکب‌ها حاضر دراین نمایشگاه گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم شرکت‌های دانش‌‎بنیان، نقش‌آفرینی آنها در رویدادهای مختلف کشور است. مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نیز یکی از رویدادهای مهمی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند با ارائه فناوری‌ها،محصولات و دستاوردهای خود،زمینه رفاه بیشتر زائرین را فراهم کنند.مخاطبان اصلی این رویداد و نمایشگاه، هیات‌ها و موکب‌دارانی هستند که در مسیر پیاده‌روی اربعین، به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند. 

خیاطیان خاطرنشان کرد: برای دومین سال، شاهد برگزاری رویداد اربعین در صندوق نوآوری هستیم. این رویداد را با دو هدف دنبال می‌کنیم. هدف نخست، آشنا کردن عموم مردم جامعه با دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فرهنگ‌سازی در این حوزه است. بسیاری از این محصولات و دستاوردها، در زندگی مردم کاربرد دارند و تلاش می‌کنیم در قالب برگزاری چنین رویدادهایی، کاربردهای این محصولات و خدمات را نشان دهیم. هدف دوم از برگزاری این رویداد، معرفی فناوری‌ها، محصولات و خدمات دانش‌بنیانی است که رفاه بیشتر زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین را فراهم می‌کنند.وی افزود: در رویداد امروز 50 شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق در حوزه‌های بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل و لجستیک، بیمه، صنایع خلاق و فرهنگی، محصولات و خدمات خود را معرفی کرده‌اند که البته بخش کوچکی از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه است و موکب‌داران حاضر در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌توانند نیازمندی‌های خود را برای خدمت‌رسانی حداکثری به زائرین اربعین حسینی از طریق محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حاضر در این نمایشگاه تأمین کنند. خیاطیان تصریح کرد: وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است و علاوه بر ارائه انواع تسهیلات به این شرکت‌ها، تلاش می‌کنیم از طریق خدمت لیزینگ (تسهیلات فروش اقساطی محصولات دانش‌بنیان به خریدارانی حقوقی یا حقیقی) به شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولاتشان کمک کنیم که نمونه این حمایت را امروز در قالب انعقاد یک تفاهم‌نامه میان یک شرکت دانش‌بنیان (فروشنده) و یک موکب (خریدار) شاهد بودید.

خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی با بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

دکتر سید حیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو نیز در این رویداد گفت: مکتب امام حسین (ع)، مکتب جهان شمول و مکتب همه آزادی‌خواهان عالم است و در حرکت عظیم و میلیونی پیاده‌روی اربعین، این موضوع را شاهد هستیم.محمدی افزود: فناوری‌ها، محصولات و خدمات متنوعی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حاضر در این نمایشگاه عرضه شده‌اند که می‌توانند جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی مورد استفاده هیات‌ها و موکب‌داران قرار گیرند. کاربردی کردن این فناوری‌ها و خدمات، موضوع مهمی است که امیدواریم با همکاری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، به خوبی محقق شود. وی تصریح کرد: جای خالی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین احساس می‌شد. به همت صندوق نوآوری و شکوفایی در طی دو سال اخیر، شاهد حضور گسترده این شرکت‌ها جهت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی هستیم. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، پوشش‌های اسکلتی برای بیماران قطع نخاع، محصولات درمان زخم و سوختگی، محصولات تنفسی از جمله دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، محصولات ضدعفونی‌کننده دست، آب و موادغذایی فعالیت می‌کنند. حضور این شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، اطمینان خاطر بیشتری برای زائرین حاضر در این مراسم ایجاد می‌کند. 
شایان ذکر است، در دومین نمایشگاه «معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی» 50 شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق حاضر، خدمات، محصولات و فناوری‌های مختلفی از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی، ویلچر سبک‌وزن الیاف کربن، ویلچر برقی با بدنه آلومینیومی، اسپری ضد میکروبی، مشعل زباله‌سوز سیار، دستگاه یخ‌ساز حبه‌ای، پکیج آب‌شیرین‌کن ثابت و قابل حمل، سامانه ردیاب تلفن همراه سرقتی یا مفقودی، پلتفرم گردشگری ارتباط مترجم با مسافر، قرص‌های ضدعفونی‌کننده آب، تجهیزات سرمایشی، چاپ انواع بنر و کتیبه‌های مذهبی، ثبت آنلاین مسیر تردد و سامانه آفلاین و آنلاین ثبت موقعیت کاربر و مکان‌یابی را معرفی و عرضه کرده‌اند. 

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو