شماره خبر : 3243
منتشر شده در مورخ : ۳ مرداد ۱۴۰۳
ساعت : 19:7
رشد 30 درصدی صادرات به امارات در سه ماه اول 1403

رشد 30 درصدی صادرات به امارات در سه ماه اول 1403

صادرات ایران به امارات در 3 ماه نخست سال 1403 ، رشد 30 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گزارشی از روند تجارت ایران و امارات در 3 ماه نخست سال جاری ارائه داد.

 در این گزارش آمده است؛ در سه ماهه نخست سال 1403  میزان صادرات ایران به امارات یک میلیارد و هفتصد و هفتاد و چهار میلیون دلار گزارش شده که با افزایش 411 میلیون دلار نشانگر رشد 30 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

١٠ قلم عمده کالاهای صادراتی ج. ا ایران به امارات عبارتند از؛ سایر گازهای نفتی، مواد آروماتیک، سایر روغن‌های نفتی، قیر، محصولات شیمیایی آلی، سایر پتروشیمی، سایر پایه نفتی، سایر صنایع فلزی، گوجه فرنگی و کاتد مس.

واردات ایران از امارات در سه ماهه اول سال 1403 به میزان 4 میلیارد و 400 و نود و یک میلیون دلار اعلام گردیده که شاهد افزایش واردات از این مبدا به میزان 361 میلیون دلار بوده‌ایم که این عدد رشد 9 درصدی واردات از این کشور را در این مدت نشان می‌دهد.


اهم اقلام عمده کالاهای وارداتی از امارات در مدت مذکور شامل : گوشی تلفن همراه، فلزات گرانبها، ذرت، صنایع تبدیلی، خوراک دام و طیور و آبزیان، دانه‌های روغنی، محصولات نساجی، کود شیمیایی و تجهیزات نیروگاهی.

همچنین شایان ذکر است که امارات به‌عنوان اولین مبدا واردات کالا به ایران در سال 1402 بوده و کالاهای وارداتی از طریق این کشور، عمدتا تولید امارات نبوده و صرفا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و نقل و انتقالات پولی، با تغییر اسناد به‌نام امارات به‌عنوان مبدا واردات ثبت شده است.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو