شماره خبر : 258
منتشر شده در مورخ : ۲۷ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 20:23
هفت دستاورد بانک پارسیان در حوزه دیجیتال و بانکداری مدرن

هفت دستاورد بانک پارسیان در حوزه دیجیتال و بانکداری مدرن

تقویت هوشمندسازی در فرایندهای بانکی از جمله اهداف بنیادین بانک پارسیان به شمار می آید.بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال اقدام به عرضه محصولاتی با هدف دسترسی آسان مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب خود کرده است که دارای ویژگی‌های جذابی همچون؛ استفاده از احراز هویت، خرید شارژ و افتتاح حساب غیرحضوری به همراه فرایندهای غیرحضوری تشکیل پرونده برای اعطای تسهیلات و دریافت کارت اعتباری چند بخشی می‌باشد که در این مطلب به آن پرداخته‌شده است.
1-سبد محصولات موبایلی بانک
برنامه‌های کاربردی یا همان اپلیکیشن‌ها همواره نقشی اساسی در سرعت انجام فعالیت‌های بانکی دارند . در این راستا، بانک پارسیان با شناخت از نیاز مشتریان و متقاضیان خدمات بانکی اقدام به ارائه محصولات مختلفی در سبد محصولات موبایلی پارسیان کرده است که هر کدام دارای مزیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد می‌باشد.
2-سامانه تسهیلات غیرحضوری (ستاپ)
سامانه تسهیلات غیرحضوری بانک پارسیان خدمتی دیگر از این بانک در راستای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و متقاضیان درخواست تسهیلات هست که مزیت‌های اصلی را همچون مکانیزه کردن فرایند تشکیل پرونده برای اعطای تسهیلات را دارا هست. متقاضی و ضامنین پس از اسکن کلیه مدارک در صورت واجد شرایط اخذ تسهیلات بودن، با مراجعه به شعبه به‌صورت حضوری قراردادها و وثایق را امضا می‌کنند.
3-کارت اعتباری چندبخشی
در کنار خدمات فوق، بانک پارسیان که دارای طیف وسیعی از خدمات بانکداری الکترونیکی است و محصولات بانکی به‌صورت مجازی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، انواع کارت اعتباری را باقابلیت‌های استفاده از تمامی درگاه‌ها و بخش‌بندی شده با محل مصرف مشخص تحت عنوان کارت چندبخشی به مشتریان و افراد متقاضی این خدمت ارائه می‌دهد.
4-پلتفرم بانکداری باز کبالت
پلتفرم بانکداری باز کبالت (Caspian Open Banking And Largescale Technology) ، شامل مجموعه ای از سرویس های مالی (مانند انتقال وجه ، صورتحساب و ...) و غیرمالی است که این امکان را در اختیار توسعه دهندگان، شرکت‌ها و فین‌تک‌ها قرار می دهد تا بتوانند برنامه های کاربردی خلاقانه تولید و برپایه حساب ها و تراکنش های بانکی به مشتریان خود سرویس های مختلفی را ارائه کنند.
5-محصول Omni Channel پارسینس
در رویکرد الکترونیک ، با کانال‌های مجزا (مانند اینترنت بانک ، موبایل بانک یا شعب) ، محصولات دقیقا با سلایق و نیازهای هر مشتری به تفکیک، ایجاد نشده اند و هر کانال گردش کار، محتوا، طراحی صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های مختص به خود را دارد که برای همه مشتریان یکسان می‌باشد.
6-چکاد (چک امن دیجیتال):
با هدف ایجاد بستر امن بین‌بانکی جهت ارائه چک دیجیتال و برطرف‌ نمودن مشکلات چک فیزیکی و استفاده در سامانه‌های مختلف، وب سرویس‌های چکاد ایجاد شده است.
7-امضاء دیجیتال :
امضای دیجیتال یک پیام رمزگذاری شده، امضاکننده را با یک سند در یک تراکنش ثبت‌شده به طور ایمن مرتبط می‌کند. امضای دیجیتال از یک فرمت استاندارد و پذیرفته‌شده به نام زیرساخت کلید عمومی (PKI) استفاده می‌کند تا بالاترین سطوح امنیت و پذیرش جهانی را فراهم کند. بانک پارسیان اقدام به پیاده سازی امضای دیجیتال با دو ریشه نماد بانک مرکزی و ریشه وزارت صمت نموده است.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو