حجت‌الاسلام سیدجوادحسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازارچه مرزی باید سکوی صادرات محصولات ایرانی باشد

حجت‌الاسلام سیدجوادحسینی کیا، نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: بازارچه‌های مرزی از چندین مزیت برخوردارند؛ نخست این است که این بازارچه‌ها عامل اطمینان برای خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها می‌باشند. مزیت دیگر این است که به‌موجب توسعه بازارچه‌های مرزی، اشتغال‌زایی برای مناطق محروم و مرزنشینان ایجاد خواهد شد. افزون براین به‌موجب توسعه و تحقق این مهم، معیشت مردم تقویت خواهد شد. مادامی‌که معیشت یک منطقه تأمین گردد، امنیت افزایش و ثبات هرچه‌تمام‌تر ایجاد خواهدشد. 
وی درباره ظرفیت تأمین کالاهای استراتژیک کشور از مسیر بازارچه‌های مرزی افزود: به‌موجب بازارچه‌های مرزی می‌توان کالاهای ایرانی را در کشورهای همسایه عرضه کرد و سکوی صادراتی را برای کشور رقم زد. همچنین می‌توان کالاهای استراتژیک موردنیاز کشور را وارد کشور کرد و ظرفیت قابل‌توجهی را در بخش تبادلات تجاری اقتصادی رقم زد. 
حجت‌الاسلام حسینی کیا با تأکید بر توسعه بازارچه‌های مرزی تصریح کرد: تقویت و توسعه بازارچه‌های مرزی نیازمند حمایت دولت و ارائه مشوق‌های حمایتی است. به‌موجب تحقق این امر می‌توان مشوق‌هایی را همچون معافیت‌های مالیاتی درنظر گرفت. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به‌موجب توسعه بازارچه‌های مرزی و تأمین امنیت و اشتغال مناطق مرزنشین می‌توان فعالیت کولبران را نیز ساماندهی کند. دراین راستا می‌توان نظارت بر کالاهای وارداتی را افزایش داد و مانع از ورود کالاهای قاچاق شد چراکه به‌موجب نظارت بر ورود کالاهای وارداتی و فعالیت کولبران تنها کالای موردنیاز کشور وارد خواهد شد و تبادلات تهاتری صورت خواهد گرفت؛ بنابراین می‌توان کالاهای ایرانی را صادر و نیاز کشور را وارد کرد.  
نماینده مردم کرمانشاه در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر ساماندهی روند فعالیت کولبران و تقویت اشتغال مناطق مرزنشین اظهارکرد: ساماندهی فعالیت کولبران و توسعه بازارچه‌های مرزی می‌تواند موجب ورود کالای مناسب و موردنیاز کشور شود و اشتغال مناطق مرزنشین تقویت گردد. 
 بازارچه مرزی باید سکوی صادرات محصولات ایرانی باشد