ارتش اسرائیل در غزه زمینگیر شده است

سانسور شکست صهیونیست‌ها در عملیات زمینی

گروه بین‌الملل
   فضای نبرد در غزه تحت تأثیر کشتار دسته‌جمعی ساکنان مظلوم اردوگاه جبالیا قرارگرفته است.درعین‌حال، ارتش صهیونیست تلفات زیادی را درصحنه نبرد زمینی علیه حماس متحمل شده است. کانال عبری زبان «کد کد» در خبر کوتاهی نوشت: برای نظامیان دعا کنید، حادثه بسیار سخت و دردناکی در نوار غزه رخ‌داده است، اما جزئیات آن را فقط بعدازآنکه اجازه انتشار پیدا کرد، می‌توانیم در اختیار خوانندگان قرار دهیم.این خبر در حالی اعلام می‌شود که یکی از فرماندهان میدانی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شمال نوار غزه، صهیونیست‌ها را در رابطه با اعلام عدد واقعی تلفاتشان به چالش کشید.دراین‌بین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرد، در ساعت‌های اخیر ارتش اسرائیل هزینه گزافی را در جنگ با نوار غزه پرداخته است، درحالی‌که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد فقط دو نظامی اسرائیلی در جریان درگیری در نوار غزه کشته شدند، این در حالی است که وی جنگ در این منطقه را تن‌به‌تن توصیف کرد.نیر دفوری خبرنگار نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، جنگ در اطراف نوار غزه به شکل دیوانه‌واری در تمامی جبهه‌ها در حال انجام است.دراین‌بین خبرگزاری فلسطینی شمس نیوز به نقل از منابع آگاه در مقاومت خبر داد تنها دریکی از درگیری‌های دیروز  ( چهارشنبه)  دست‌کم 8 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. 
 قطع روابط بولیوی با تل‌آویو 
دولت بولیوی روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد و دو کشور شیلی و کلمبیا نیز سفرای خود را از تل‌آویو فراخواندند. 
نماینده بولیوی در سازمان ملل در توضیح اقدام کشور در قطع روابط با رژیم اسرائیل گفت که ما برای احترام به قانون بین‌الملل چنین تصمیمی را گرفته‌ایم و اسرائیل مسئول جنایت‌های ضدبشری بوده و باید مسئولان این جنایت محاکمه شوند. مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای اقدام بولیوی در قطع روابط دیپلماتیک بولیوی با رژیم صهیونیستی را ستود و بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی که روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کردند، دعوت کرد که روابط خود را با این رژیم به‌کلی قطع کنند.
رسانه‌های عبری زبان اعلام می‌کنند که مسئولین امنیتی با اقدامات صورت گرفته از جانب یمن به‌عنوان یک تهدید مهم برخورد و از آن به‌عنوان جبهه جدیدی علیه خود یاد می‌کنند.دراین‌بین جنبش انصار الله یمن رسما مسئولیت تهاجم اخیر علیه رژیم صهیونیستی را به عهده گرفته و آن را در واکنش به کشتارهای صورت گرفته توسط اشغالگران در نوار غزه اعلام داشته است.
رسانه‌های عبری زبان هم به نقل از مسئولین امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کردند، تل‌آویو تمامی گزینه‌های را برای مقابله با گروه
 انصار الله موردبررسی قرار می‌دهد.رادیو رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد، کابینه امنیتی در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای واکنش به حملات اخیر انصارالله  است و در این ‌رابطه می‌توان مسئله واردکردن یک ضربه به حوثی‌های یمن را وارد دانست، اما تا به این لحظه این مسئله به تصویب نرسیده است به‌ویژه که اسرائیل در حال حاضر مشغول عملیات حمله زمینی به نوار غزه می‌باشد که از امروز آغازشده است.
 غزه به گورستان کودکان بی‌گناه تبدیل‌شده است 
سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جریان نشستی در ژنو سوئیس از کشته شدن بیش از سه هزار کودک در نوار غزه در جریان حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خبر داده و گفت این منطقه به گورستان کودکان تبدیل‌شده است.
بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، تاکنون 3450 کودک در جنگ غزه کشته‌شده‌اند. جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در جریان نشستی در ژنو گفت: غزه به قبرستان کودکان تبدیل‌شده است.
الدر ادامه داد، بدون تحویل سوخت، دارو، آب و غذا، ارقام کنونی به‌زودی می‌توانند «فقط نوک یک کوه یخی» باشند ( و به‌شدت افزایش یابند.)
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی(WHO) هم گفت که ازجمله برای راه‌اندازی ژنراتورهای کلینیک، تصفیه آب و وسایل نقلیه اورژانس به سوخت نیاز است. نمایندگان سازمان ملل نیز بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری شدند.در این میان سه گروه حقوق بشر فلسطینی هم از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خواسته‌اند تا حکم بازداشت بین‌المللی علیه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش اسرائیل را  صادر کند.سازمان‌های الحق، مرکز حقوق بشر المیزان و مرکز حقوق بشر فلسطین (PCHR) می‌گویند که این اقدامات باید در درجه اول علیه کسانی باشد که مسئول «جنایت بین‌المللی علیه کودکان» هستند.این سازمان‌ها نوشتند: در طول سه هفته، تعداد کودکان فلسطینی کشته‌شده در غزه بیشتر از کودکان قربانی شده در مناطق درگیری در سراسر جهان در یک سال کامل گذشته بوده است.بر این اساس 40 درصد از مرگ‌ومیرها در غزه کودکان و 1000 کودک دیگر مفقود هستند.
کاترین راسل، معاون «یونیسف» هم خواستار اجرای قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی درنبرد با حماس شد.وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه 31 اکتبر، اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به 8525 نفر رسیده است که 3542 تن آن‌ها کودک، و 2187 نفرشان زن هستند.کاترین راسل در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: براساس گزارش‌ها، روزانه بیش از 420 کودک در غزه کشته یا زخمی می‌شوند. این تعداد عمق جان هر یک از ما را تکان می‌دهد. شورای امنیت باید فوراً قطعنامه‌ای را تصویب کند که احترام به قوانین بین‌المللی، آتش‌بس بشردوستانه، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه در آن ذکر شود.
 نتانیاهو و کابینه‌اش را به‌زانو درمی‌آوریم
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جدید‌‌ترین بیانیه خود اعلام کرد دشمن تلاش کرد تا مردم ما را از خانه و سرزمینشان کوچانده و از طریق ایجاد ویرانی‌های گسترده چهره شکست‌خورده خود را ترمیم کند. ابوعبیده افزود: دشمن بعد از 20 روز آماده‌سازی مانورهای زمینی خود را در چند محور از نوار غزه طی چند روز اخیر انجام داد.وی گفت: دشمن با در پیش گرفتن راهبرد زمین سوخته و ایجاد ویرانی‌های گسترده از طریق بمباران‌های هوایی، زمینی و دریایی، تلاش کرد تا به پیشروی بپردازد.
به گفته سخنگوی این گروه مبارز فلسطینی: رزمندگان فلسطینی موفق شدند تا به این لحظه 22 خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کنند، ما برای اولین بار بمب‌‌هایی را به کاربردیم که در فاصله صفر علیه تانک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.رزمندگان در این درگیری‌ها تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر را کشته یا زخمی کردند.ابوعبیده تأکید کرد که رزمندگان مقاومت ، نتانیاهو و کابینه‌اش را به‌زانو درخواهند آورد.
سانسور شکست صهیونیست‌ها در عملیات زمینی