با وجود اقدام قاطع ایران در عملیات وعده صادق؛

رشد صادرات نفت ایران اسلامی به بالاترین حد خود در 6 سال اخیر رسید

زهرا برمکی 
پس از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق،  ایران اسلامی در دفاع از مواضع خود نیروهای صهیونیستی را با 300 موشک و پهپاد مورد حمله قرار داد. این قدرت‌نمایی، نه تنها موجب تبعات اقتصادی منفی نشد، بلکه موجب آورده های اقتصادی برای ایرانی اسلامی شد یعنی علاوه بر به رخ کشیدن قدرت نظامی کشور، به قدرت گرفتن اقتصادی آن نیز کمک کرد. امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری در 6 سال گذشته نفت صادر 
می کند و به اقتصاد کشور سالانه بیش از 35 میلیارد دلار  تزریق می کند. براساس گزارش شرکت داده ورتسکا، تهران در سه ماهه اول سال 2024 میلادی، به طور متوسط 1.65 میلیون بشکه نفت در روز به کشور چین فروخته است. حالا برای آمریکایی ها مسلم شده است که ایرانی ها هنر دور زدن تحریم ها را یادگرفته اند و همین ارتباط تجاری میان ایران و چین منجر به کم اثر شدن تحریم ها بر کشور شده است.
 تأثیر دفاع ایران در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بر قیمت جهانی طلا
از آنجایی که طلا یک سرمایه گذاری جهانی مطمئن در بحران های سیاسی و اقتصادی محسوب می شود، با توجه به تنش های ژئوپلیتیکی منطقه از یک سو و از سوی دیگر به دلیل اینکه ایران اسلامی بارها اعلام کرده است که به دنبال تنش و درگیری بیشتر با اسرائیل نیست اما واکنش غرب به حمله ایران موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و به همین دلیل تقاضا برای طلا رو به افزایش است و به همین سبب قیمت طلا نیز روندی صعودی دارد .
در همین راستا هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا 
می خواهد تحریم های جدید را علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران اعمال کند. 
این تنش ها موجب شده تا بازار های جهانی همچنان نسبت به واکنش ایران در برابر تحریم های غرب که می تواند منجر به  درگیری گسترده تری در منطقه غرب آسیا شود، محتاط عمل کنند.
 رشد صادرات نفت ایران اسلامی به بالاترین حد خود در 6 سال اخیر رسید