اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس:

لازمه رفع دغدغه مسکن کارگران اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن است

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم رفع دغدغه مسکن برای کارگران پرداخت و در این باره بیان داشت: رفع دغدغه مسکن کارگران و هرآنچه که می‌بایست اتفاق بیفتد، در گرو اجرای قانون جهش تولید مسکن است. در این قانون یکایک موضوعات درنظر گرفته شده و عوامل موثر بر آن نیز پیش بینی شده است. وی افزود: به منظور رفع دغدغه‌های مسکن کارگران چندین روش پیشنهاد شده است که خوشبختانه برخی از آن‌ها نیز اجرایی شده است.
 یکی از مهم‌ترین موضوعات این است که کارخانه‌ها و شهرهای صنعتی که تعداد قابل توجهی کارگر دارند، با تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی رو به رو شوند تا در محلی نزدیک به محل کارشان، زمین دریافت کنند. مادامی که زمین مربوطه اختصاص یافت، با تشکیل تعاونی‌های مسکن ر‌وند ساخت آغاز شود و مسکن موردنیاز کارگران را از این روش فراهم سازند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: روند اختصاص زمین و ساخت مسکن با تسهیلاتی که در قانون جهش تولیددرنظر گرفته شده است، ممکن خواهد بود. افزون براین می‌توان با تفاهم‌نامه‌هایی از سوی ستاد اجرایی و قرارگاه خاتم مجوز ساخت مسکن در قالب جهش تولید مسکن را فراهم کرد. وی متذکر شد: برای برخی اقشار که در دهک یک تا پنج قرار دارند، وام و آورده‌ مسکن می‌بایست با کاهش نرخ سود همراه گردد. خوشبختانه این مهم در جریان اجرای قانون دیده شده و نرخ سود برای دهک مذکور ۵ درصد درنظر گرفته شده است.
 او یادآور شد: تسهیلاتی که در قالب قانون جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی درنظرگرفته شده، در دست بررسی و پیگیری قرار دارد. امروز بهترین راه‌حل برای رفع دغدغه مسکن کارگران، اجرای قوانین مصوب است. ضمن تبریک روز کارگر باید عنوان بداریم که تعاونی‌های جامعه کارگری می‌بایست در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند و روند احزار هویت و صلاحیت به منظور دریافت تسهیلات و زمینه دریافت مسکن حمایتی را طی کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: با فعال سازی تعاونی‌های مسکن می‌توان روند ساخت مسکن را تسریع کرد. مطلوب این است که وزارت کار و اموراجتماعی با ایجاد یک قرارگاه یا دفتر مشخص می‌تواند امور مربوطه را ساماندهی کند و مسیری واحد برای کارگران تهیه کند. چنین روندی موجب پیگیری و تحقق مطالبات جامعه کارگری خواهد شد. 
 لازمه رفع دغدغه  مسکن کارگران اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن است