سید ابراهیم رئیسی:

شرکت‌های دانش‌بنیان دوبرابر شده اند

سید ابراهیم رئیسی در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور گفت: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند. وی  افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.به گزارش فارس، رئیسی عنوان کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادندو اقتدارآفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می خواهند اتکال به خدا داشته باشند. حقیقتا این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت های منطقه ای  و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت های جهانی، جزو قدرت های مطرح جهانی قرار داد.وی افزود: این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست. رئیسی تاکید کرد: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیانا اگر ناکامی هایی  وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می آید.
 ارتباط با مردم را همواره به استانداران و ‌مدیران تاکید کرده ام
وی افزود: آنچه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه  اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است. باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و‌مدیران تاکید کرده ام. رئیس جمهور عنوان کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس ۴ اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد. ان شاء الله در انتخابات  میان دوره ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری هموراه در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و‌مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
 بانک ها در تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند
رئیسی عنوان کرد: از همه حافظان امنیت در کشور تقدیر و تشکر می‌کنم. دشمنان به دنبال موج سواری هستند تا در گوشه و‌کنار کشور ناامنی را ایجاد کنند.  امنیت را به عنوان یک موهبت الهی و یک‌ضرورت بدانیم.همه اقدامات در گرو امنیت است‌ و ان شاءاله روز به روز ارتقاء خواهد یافت. وی افزود: همه  بخش ها  برای تحقق شعار سال باید برنامه داشته باشند. هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه های بزرگ و‌کارگاه ها نباید در سال جهش تولید بی برنامه باشند، استان ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و‌اقلیمی داشته باشند. بانک ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند
 کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید فعال شوند
وی افزود: بخش های مختلف دنبال تولید ثروت بدون فشار آمدن بر مردم باشند مثلا دانشگاه ها در حوزه دانش بنیان می توانند تولید ثروت کنند؛ جوانان عزیز ما در شرکت های دانش بنیان با کار خودشان می توانند تولید ثروت کنند اینکه همه به برنامه و بودجه بگویید پول بده که نمی شود. فعال شدن معادن برای کشور ثروت ایجاد می کند؛
 کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید فعال شوند.رئیسی عنوان کرد: مسئله صرف کردن کشاورزی برای کشاورز و اقتصاد کشاورزی بسیار مهم است؛ در روستاها برق و آب و گاز و جاده و خانه بهداشت داریم اما چرا روستایی رها می کند و به شهر می آید؟ چون می گوید اقتصاد روستا و کشاورزی باید صرف کند و قابل پیش بینی باشد؛ تضمین شود که محصولش خریداری می شود نه اینکه ما خریداری کنیم بلکه باید حمایت کنیم محصولش به موقع خریداری شود؛ این می شود اقتصاد روستا که روستایی را به ماندن در روستا امیدوار می کند و ادامه کار در روستا.رئیس جمهور گفت: بخش هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه اند  اما شما استانداران می توانید آنها را شناسایی کرده و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت این است که فعلیت دادن به توانایی های بالقوه در دانشگاه ها، بازرها و سایر حوزه های اقتصادی هست اما زمینه فعالیت ندارند که باید زمینه را برای آنها فعال کرد.وی افزود:  آن روز که رهبر انقلاب فرمودند که باید شرکت های دانش بنیان دو برابر شود، ۵ هزار شرکت بود که امروز به ۱۰ هزار شرکت رسیده است؛ ایشان به خوبی پیش بینی کرده اند که جوانانی هستند که در حوزه های دانش بنیان می توانند در بخش های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری ایشان اتفاق افتاد الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.
 کارگروه‌ ویژه برای استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند تشکیل شود
رئیس جمهور ادامه داد:  پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی، پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال از موضوعاتی است که دولت همواره نسبت به آن دغدغه داشته است و به بانک‌مرکزی و‌بانک های عامل عرض می‌کنم  باید این‌موضوعات در اولویت آنها قرار بگیرد.وی افزود: پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال و‌مسکن بسیار مهم است‌. آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است. رئیسی تاکید کرد: استان هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.
شرکت‌های دانش‌بنیان دوبرابر شده اند