جدال سلبریتی‌ها در انتخابات آمریکا

از  رابرت دنیرو و استیون اسپیلبرگ گرفته تا جورج کلونی و جولیا رابرتز، کم نیستند بازیگران هالیوود که از شهرت خود برای جهت دادن به جریان‌های سیاسی بهره می‌برند. اما آیا حمایت سلبریتی‌ها از یک نامزد می‌تواند در آراء کسب شده توسط او تأثیر قابل توجهی داشته باشد؟در این صورت آیا ورود تیلور سوئیفت به این ورطه می‌تواند، نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد؟
در سال ۲۰۲۰ هم که جو بایدن در مقابل دونالد ترامپ قرار گرفت، با توجه به مسائل مطرحی همچون حق سقط جنین، مهاجرت، سیستم بهداشت و درمان، امنیت مرزی، حقوق دگرباشان جنسی و تغییرات آب و هوایی که اختلاف نظر موجود میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را پررنگ‌ کرد، موجی از حمایت سلبریتی‌ها از بایدن به راه افتاد.به عبارت بهتر، جدال سلبریتی ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معمولا بیشتر به سود دموکرات‌ها سنگینی می کند. 
این روزها در آستانه رویارویی دوباره  بایدن و ترامپ، جولیا رابرتز، جورج کلونی و جیمی کیمل در کنار باراک اوباما، رئیس جمهور  سابق ایالات متحده برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع کارزار انتخاباتی بایدن در لس‌آنجلس با هم همکاری می‌کنند.استیون اسپیلبرگ، باربارا استرایسند، لنی کراویتز، جیمز تیلور، کانی بریتون، کارول کینگ، شونا رایمز و مارک همیل هم به اشکال مختلف در حال ایفای نقش در کارزار تبلیغاتی بایدن هستند.جورج کلونی نیز اخیرا به حضور در میان هواداران ترامپ که در مقابل ساختمان دادگاه منهتن تجمع کرده بودند، حضور یافت و انتقادهای تند خود را علیه رئیس جمهور  سابق که تحت محاکمه بود، مطرح کرد، سخنانی که به قیمت از دست دادن نشان پاسداشت اقدامات خیریه او شد که قرار بود توسط انجمن ملی رادیو و تلویزیون آمریکا اهدا شود.
آیا حمایت سلبریتی ها می‌تواند تعیین کننده پیروز انتخابات باشد؟ پاسخ  این سؤال قطعا مثبت یا منفی نیست ولی به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند در تزریق هیجان به رقابت‌های انتخاباتی و اصطلاحا بازارگرمی برای نامزدها موفق باشند! به عبارت بهتر، سلبریتی ها
در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می توانند به سود یا ضرر یک نامزد انتخاباتی جریان‌ساز باشند. به همین منظور، کارزار انتخاباتی جو بایدن با اعزام سلبریتی‌ها در تلاش برای تبلیغ دستاوردهای دوران ریاست جمهوری او و نیز دادن هشدار نسبت به رشد افراط‌گرایی در صورت پیروزی نامزد تحت حمایت جمهوری‌خواهان است.
هر چند دونالد ترامپ نیز در میان سلبریتی‌ها و هنرمندان طرفدارانی دارد ولی ظاهرا کارزار تبلیغاتی او حمایت افراد مشهور را محکوم می‌کند. کارولین لیویت، دستیار دبیر مطبوعاتی دولت سابق آقای ترامپ، می‌گوید: «تنها افرادی در آمریکا که از کمپین شکست خورده جو بایدن حمایت می‌کنند، سلبریتی‌های هالیوودی هستند ولی مخاطب اصلی آقای ترامپ مردان و زنان فراموش‌شده این کشور هستند.»
به کارگیری این ادبیات، چندان به مذاق سلبریتی ها خوش نیامده است! دیوید اشمیت، استاد دانشگاه بوفالو که سال‌هاست در مورد فرهنگ عامه تحقیق کرده، معتقد است: «آن چه در مورد تأثیر سلبریتی‌ها بر عادات رأی دادن مردم گفته شده واقعا اغراق آمیز بوده است.»
به گفته او در حال حاضر نیز تنها سلبریتی‌ای که می‌تواند نفوذ سیاسی بالایی داشته باشد، احتمالا تیلور سوئیفت است. سوئیفت در سال ۲۰۲۰ هم از جو بایدن حمایت کرد. سطح شهرت او اما این روزها بسیار بیشتر از چهار سال پیش است. چنان که به نظر می‌رسد، طرفداران بی‌شمارش حتی توصیه‌های او را نیز جدی می‌گیرند.
جدال سلبریتی‌ها   در انتخابات آمریکا