جمشید عدالتیان، کارشناس اقتصادی:

تقویت حضور بخش خصوصی رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را رقم می‌زند

جمشید عدالتیان، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح نقش بخش خصوصی در توسعه کسب‌وکار پرداخت و با اشاره به مطالبه این بخش بیان کرد: مهم‌ترین مطالبه بخش خصوصی از دولت، فراهم‌سازی بستر حضور و زمینه افزایش نقش است. درحال حاضر بخش خصوصی از دولت درخواست دارد تا زمینه رشد و تقویت نقش را میسر سازد و محیطی سالم برای توسعه فعالیت و سرمایه‌گذاری را رقم بزند. بخش خصوصی کمتر به دنبال به دست آوردن رانت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به نفع خود است. در این راستا ضرورت دارد تا شفاف‌سازی بازار شکل‌گیرد و این بخش با تمهیدات موردنیاز، حضوری پررنگ‌تر به ارمغان بیاورد. 
وی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی بسترمناسب برای تقویت بخش خصوصی افزود: امیدواریم با شکل‌گیری بسترهای موردنیاز، جابه‌جایی پول و کالا برای این بخش فراهم گردد و فضای رقابتی موردنیاز شکل‌گیرد. عدالتیان با اشاره به نتیجه کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری دولت و اجرای امور اقتصادی به دست بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کسب‌وکار و بهبود شرایط اقتصادی کشور شود. 
کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به اینکه بخش خصوصی تا چه اندازه ظرفیت اشتغال‌زایی خواهد داشت، بیان کرد: سرمایه‌گذاری رکن مهم افزایش و رونق اشتغال است. مادامی‌که حضور بخش خصوصی پررنگ شود و این بخش سرمایه‌گذاری را آغاز کند، اشتغال‌زایی شکل خواهد گرفت. 
وی با اشاره به اثرات افزایش سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی متذکر شد: در شرایط حال حاضر به ازای هر ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، بستر ایجاد یک شغل خواهد بود. بنابراین با افزایش سرمایه‌‌گذاری، زمینه رونق اشتغال نیز شکل خواهد گرفت. 
عدالتیان در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری فضای رقابتی بیان داشت: چنانچه حضور بخش خصوصی تقویت گردد و فضای کسب‌وکار رقابتی شود، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی خواهیم بود.
تقویت حضور بخش خصوصی  رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را رقم می‌زند