مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

اولویت اول دولت جدید کاهش تورم و ایجاد اشتغال است

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت»‌ به تشریح اهمیت تعامل سازنده مجلس و دولت پرداخت و در راستای نخستین دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس دوازدهم با تشکر از اصحاب رسانه برای شرح موضوعات و تبیین اهمیت رابطه طرفینی میان دولت و مجلس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم، مورخ ۳۱ تیرماه همچون تمامی ادوار به‌صورت ژرف‌نگرانه، دقیق و راهبردی به بیان مسائل موردنیاز پر‌داختند و فرمودند که موفقیت رئیس‌جمهور منتخب، موفقیت همه است. مطابق فرمایش ایشان، موفقیت رئیس‌جمهور منتخب، موفقیت تمامی ارکان نظام و قوای کشور است و می‌بایست در راستای تحقق آن کوشید. به‌موجب بیانات راهگشای رهبر انقلاب اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باافتخار همکاری هرچه‌تمام‌تر را خواهند پذیرفت تا مسئولیت مشترک دولت و مجلس مبنی بر انتخاب وزرا انجام شود. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ نخستین اقدام مشترک دولت و مجلس را طی روزهای آینده، انتخاب وزرا دانستند و دراین راستا ضرورت دارد تا با همدلی و هم‌افزایی به دولت کمک کنیم و موجبات موفقیت رئیس‌جمهور را فراهم‌سازیم. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باافتخار آمادگی دارد تا در جهت تسریع امور و شروع به کار دولت گام بردارد و فرآیند معرفی وزرا در نخستین فرصت ممکن را فراهم سازد. رهبر معظم انقلاب شاخصه‌هایی را برای انتخاب وزرا مطرح فرمودند که می‌بایست به آن توجه داشت. ایشان شخصی را که درصدد ورود به میدان است و می‌خواهد بار به دوش‌بکشد نیازمند نگاه به افق و آینده روشن دانستند. بدیهی است که نمی‌شود با نگاه مأیوس درصدد حل امور بود. همچنین مطابق بیان مقام معظم رهبری، سوابق گذشته و کارنامه افراد اهمیت فراوانی دارد. بی‌شک شاخصه‌های عنوان‌شده مفهوم دقیقی است تا‌افراد بر‌اساس کارآمدی انتخاب شوند و آینده روشن رقم بخورد. 
نماینده مردم اهواز در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: ایمان و امید به آینده و پاک‌دستی، صادق بودن، امین بودن و دین‌داری از مهم‌ترین شاخصه‌هایی‌ است که رهبر معظم انقلاب به‌صراحت تبیین فرمودند. به طورحتم رئیس‌جمهور می‌بایست در انتخاب اعضای کابینه، درصدد انتخاب افراد هم‌فکر و هم‌دل با خود باشد و این امر پذیرفتنی است و یکی‌از‌ اصول‌ اولیه دموکراسی می‌باشد. 
او بابیان اینکه نباید نگاه بخشی به حل مسائل داشت، همچنین ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به پرهیز از نگاه بخشی تأکید کردند. لذا باید بکوشیم تا نمایندگان و مسئولان نگاه منطقه‌ای و بخشی نداشته باشند و اگرچه رسالتشان توجه به امور حوزه انتخابیه است اما‌ از جایگاه ملی غافل نشوند. بی‌شک تمامی مسئولان باید نگاه کارشناسانه داشته و درصدد بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کشور باشند. 
او اضافه کرد: کابینه باید هم‌فکر و همراه رئیس‌جمهور باشد تا امور و مسائل حل شود. در این فرآیند رعایت شاخصه‌های عنوان‌شده از سوی‌ مقام معظم رهبری اهمیت بسیار دارد ومی‌بایست از نگاه سیاسی و حزبی دوری کرد. امیدواریم وزرای موردنظر بارأی اعتماد نمایندگان به قوت حضور یابند و مشکلات کشور را مرتفع سازند. بی‌شک مجلس نیز در این مسیر همراه خواهد بود و تعامل سازنده خواهد داشت چراکه امروز دیگر فرصت آزمون‌وخطا وجود ندارد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: اصلی‌ترین مشکل مردم، موضوع اقتصادی، توجه به معیشت، کنترل تورم و اشتغال‌زایی است. بنابراین با تعامل سازنده می‌بایست درصدد حل این مشکلات باشیم. بی‌شک آینده روشن است چراکه تجربیات رئیس‌جمهور منتخب ارزنده است. وی فردی انقلابی است که در دوران انقلاب نقش‌آفرینی کرده و از رزمندگان دفاع مقدس نیز می‌باشد. امیدواریم با انتخاب اعضای کابینه بر مبنای شاخصه‌های عنوان‌شده از سوی مقام معظم رهبری حل مشکلات مردم بیش‌ازپیش عملیاتی شود. 
 اولویت اول دولت جدید کاهش تورم  و ایجاد اشتغال است
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو