جعفر قنادباشی، کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل:

حمله یمن تازه‌ترین نشانه شکست صهیونیست‌هاست

جعفر قنادباشی، کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین تحولات غزه پرداخت و دراین راستا بیان کرد: صهیونیست‌ها در باتلاقی فرو رفته‌اند که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند. رژیم صهیونیستی هرگز باور نداشت که در چنین موقعیتی قرار بگیرد و ناگزیر به تکرار جنایات شود. اکنون همه‌چیز بر خلاف محاسبات رژیم صهیونیستی است و هر روزی که می‌گذرد، نشانه‌های جدیدی مبنی بر شکست و ناکامی این رژیم آشکار می‌گردد. وی با اشاره به حمله راهبردی یمن به عمق تل آویو افزود: تازه‌ترین نشانه شکست رژیم صهیونیستی، ضربه‌ای است که از یمنی‌ها دریافت کردند. یمنی‌ها با وجود اینکه چندین هزار کیلومتر با مردم غزه فاصله دارند، اما به منظور حمایت و پشتیبانی از مناطق مختلف، مراکز صهیونیستی را مورد حمله قرار می‌دهند و تازه‌ترین حمله‌شان، هدف قرار دادن تل‌آویو است. اکنون صهیونیست‌ها نگران عملیات مردم یمن هستند و از فروپاشی خود هراس دارند هرچند که اکنون فروپاشی سیستم‌ اطلاعاتی‌شان شکل‌گرفته و ناکارآمدی سیستم‌های دفاعی‌شان نیز مبرهن گشته است. قنادباشی با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تصریح کرد: نشانه تازه شکست رژیم صهیونیستی نطق نتانیاهو می‌باشد. اگرچه نطق وی به کمک روانشناسان سیاسی تنظیم شده بود، اما نشان از ضعف و ناکامی داشت. نتانیاهو اکنون به سبب شکست‌های متعدد دچار جنون شده و محاسبات فکری وی برهم خورده است. او اکنون قدرت سخن گفتن در عرصه سیاسی را از دست داده ‌و منکر جنایات خود می‌شود. همچنین وی بیان می‌دارد كه هرآنکس که در سراسر جهان علیه او شعار می‌دهد، از جانب ایران است. بی‌شک بیان او حکایت قدرت جمهوری اسلامی ایران است و خود نیز براین قدرت آگاهند. اینکه امروز به قدرت مقاومت و جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کنند یعنی محاسبات‌شان برهم خورده و در آستانه فروپاشی هستند.  
کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انزوای بنیامین نتانیاهو پس از محاکمه در دادگاه‌های بین المللی در حال تشدید شدن است. همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه‌های فرو رفتن رژیم صهیونیستی در باتلاق شکست، انکار جنایات، کشتار دست جمعی و حملات وحشیانه به مردم است. به طورکلی متهمان به قتل در لحظات نزدیک به اعدام، منکر همه‌چیز می‌شوند و شرایط کنونی نتانیاهو چنین است. وی اکنون همه‌چیز را انکار می‌کند و این به صراحت ذات پلید و دروغگوی وی را آشکار می‌سازد. 
او با بیان اینکه نتانیاهو به شکست خود آگاه شده است، متذکر شد: نتانیاهو نگران است به فرهنگ تمامی کشورهای اسلامی که فرهنگ‌شان در جهان شناخته شده است، توهین می‌کند. به طورکل کسانی که دچار شکست سنگین می‌شوند، شروع به ناسزا گفتن می‌کنند و به دیگران دشنام می‌دهند. 
وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی اظهارداشت: اسرائیلی‌ها با گذشت بیش از10 ماه، نه تنها دستاوردی نداشته بلکه شکست خورده اند و کشورهای بسیاری طرفدار تشکیل هرچه سریع‌تر کشور فلسطین هستند. بی‌شک این روند دستاورد نیروهای حماس و محور مقاومت است.وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به کوشش دولت‌های بین المللی برای محکومیت رژیم صهیونیستی و عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل بیان داشت: دولت‌های بین المللی در سازمان ملل، طرفدار عضویت رسمی فلسطین می‌باشند و این امر نیز یکی دیگر از نشانه‌های آشکار فروپاشی رژیم صهیونیستی است. تاکنون چندین نهاد بین المللی رژیم صهیونیستی را جنایتکار خطاب کرده است و شخص نتانیاهو را محکوم کرده که به‌طورحتم این روند نیز یکی از دستاوردهای مهم حماس است.
 حمله یمن تازه‌ترین نشانه  شکست صهیونیست‌هاست