سید حسن نصرالله به یاران شهید خود پیوست

لحظه شماری برای انتقام خون سید مقاومت

گروه  بین الملل 
   حزب الله لبنان  در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول جمعه شب  ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگی پیوست که حدود ۳۰ سال آن‌ها را به سمت پیروزی رهبری کرد. وی در سال ۱۹۹۲ جانشین سید الشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد حمایت و قهرمانی در پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.حزب‌الله در ادامه این شهادت را به حضرت صاحب الزمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمامی مجاهدان مقاومت تسلیت و تبریک گفت.در ادامه این بیانیه تاکید شد: رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد. رهبر ما همچنان با فکر، اندیشه و راه و روش شان در میان ما هستند و شما متعهد به وفاداری و تعهد به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.
 زندگی سید مقاومت در یک نگاه 
سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت ۱۹۶۰ میلادی در محله فقیرنشین «کرنتینا» در شرق بیروت به دنیا آمد. او سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیانگذاران آن در سال ۱۹۸۲ میلادی بود.سید حسن نصرالله، پس از شهادت سید عباس موسوی در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲، با اجماع اعضای حزب‌الله لبنان به عنوان دبیرکل آن حزب انتخاب شد. وی هنگام پذیرش دبیرکلی حزب‌الله ۳۲ سال داشت.حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی کند.دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال‌های مسئولیتش چندین بار از جمله در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ مورد تهدید تروریستی واقع شده بود.
 عزم مقاومت برای انتقام
شبکه الجزیره دیروز اعلام کرد که حزب الله پنجمین موج موشک های خود را به سمت مواضع و شهرک های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.همزمان شبکه المیادین گزارش داد که براساس آمار اولیه، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه شمس طار ۵ نفر شهید و ۵ نفر دیگر زخمی شده اند. این شبکه همچنین اعلام کرد که براساس آمار اولیه، ۴ نفر در حمله این رژیم به منطقه الخضر در شهر بعلبک شهید شدند.منابع خبری همچنین گزارش دادند که جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منزل واقع بین منطقه کفرشوبا و شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده اند.مناطق السلطانیه، مجدل سلم، تبنین و سجد در لبنان نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.
برخی رسانه ها از بمباران مناطق عدلون، انصار، الزراریه و الکفور در جنوب لبنان خبر دادند.منطقه تول واقع در النبطیه و طاریا در بعلبک هم از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شدند.
حزب الله نیز از شب گذشته تاکنون شهرها و شهرک های رژیم صهیونیستی و مواضع و پایگاه های این رژیم را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.شلیک نزدیک به ۱۰۰ موشک و یک فروند موشک بالستیک و موشک های فادی ۳ از جدیدترین عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی بوده است.این عملیات موشکی در پاسخ به حملات تجاوزگرانه مداوم رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای مختلف لبنان و بویژه منطقه ضاحیه در جنوب بیروت صورت گرفته است.
تحلیل گاردین از جنایات اخیر صهیونیستها 
روزنامه گاردین از پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه و بالاگرفتن احتمالات جنگ فراگیر در این منطقه در پی اقدام رژیم صهیونیستی به ترور دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد. گاردین در گزارشی نوشت، ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، یک تشدید تنش گیج‌کننده از رژیم اشغالگر است.گاردین افزوده است، اوجگیری تنش‌های اخیر و اجرای ترور حسن نصرالله به شدت ترس و هراس را از اینکه اوضاع از کنترل خارج شود، افزایش داده است.
این منبع افزود: ترور نصرالله می تواند پای  ایران به عنوان حامی اصلی حزب الله و همچنین پای آمریکا را به عنوان اصلی ترین متحد اسرائیل به جنگ بازکند.
این در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به طور رسمی از  ترور(شهید ) سید حسن نصرالله در حمله هوایی به مقر فرماندهی مرکزی حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد و در بیانیه جداگانه ای هم اعلام کرد محمد علی اسماعیل، فرمانده یگان موشکی حزب‌الله و حسین احمد اسماعیل، معاونش را هدف قرار داده است.
 ویژگی های سید مقاومت 
قاطعیت و درایت، دو جزء اصلی وتفکیک نشدنی سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان محسوب می شد.سید مقاومت  جنایات صهیونیستها  را مصداق عینی اعلان جنگ با لبنان ( موجودیت کل لبنان ) دانست و متعاقبا، تاکید داشت که تل آویو باید حساب و تاوان ویژه ای بابت این جنایات پس دهد. سید حسن نصرالله ابعاد اقدامات تروریستی اخیر صهیونیستها را بی سابقه دانسته و در عین حال تاکید کرده بود  که چنین اقدامی منجر به عدول مقاومت از خطوط قرمز خود نخواهد شد. او تا آخرین لحظه عمر بابرکت خود، به گفتمان مقاومت و آرمان آزادی قدس شریف پایبند ماند. در ماجرای انفجارهای صورت گرفته در پیجرها و وسایل ارتباطی در لبنان، سید مقاومت در یک سخنرانی قاطعانه و روشنگرانه،  اصل حادثه و ابعاد گسترده و بی سابقه  آن را انکار نکرد، هر چند که تصریح کرد این ماجرا می توانست قربانیان بیشتری داشته باشد و اساسا هدف صهیونیستها نیز همین بود. از سوی دیگر، سید  مقاومت کماکان بر همان خطوط قرمزی پافشاری کرد که هدف صهیونیستها از حملات اخیر، جا به جایی و عدول مقاومت از آنها بود. ادامه حمایت فعال از ملت فلسطین در جنگ غزه گزاره ای بود که در آخرین سخنرانی  سید مقاومت در حیات بابرکتش  مورد تاکید قرار گرفت.از سوی دیگر، شهید سید حسن نصرالله با ذکر مصادیقی از عملیات اربعین ، تصویرسازی کاذب صهیونیستها پس از حوادث اخیر لبنان را در هم شکست. 
 لحظه شماری برای انتقام خون سید مقاومت
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو