نتانیاهو ؛ نخست وزیر آوارگان

 عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم و تحلیلگر شناخته شده فلسطینی، در سرمقاله جدید خود برای این روزنامه، به تحولات اخیر در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشت: تا این لحظه همه شواهد حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب افکن‌های ساخت آمریکا، به دنبال تبدیل کردن بیروت به یک غزه دیگر است.عطوان افزود: شاید رژیم اشغالگر در هدف خود برای ویرانی و تخریب موفق شود، اما همانطور که نتوانست نوار غزه را تسلیم کند و تاوان سنگینی در آنجا پرداخت کرده، با سرعت زیاد به سمت شکست سوم و بزرگ و چه بسا شکست نهایی در لبنان حرکت می‌کند؛ به ویژه با توجه به خط پیشرفته و رو به رشد عملیات‌های حزب الله و به طور خاص بعد از ورود به مرحله دوم و دردناک علیه دشمن صهیونیستی. در این مرحله، حزب الله به تدریج از همه قواعد درگیری و محدودیت‌های سیاسی و نظامی قبلی فراتر رفته و به شکلی بسیار متفاوت‌تر از گذشته، پاسخ اشغالگران را می‌دهد.
این نویسنده عرب زبان در ادامه تأکید کرد که سه شاخص اصلی برای اثبات حقایقی که گفتیم وجود دارد:
- اول اینکه آقای محمد عفیف، مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد، اعلام کرد که حزب الله رسما مسئولیت کامل و انحصاری در حمله پهپادی موفق به مقر اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار و فاشیست رژیم اشغالگر در شهرک قیصریه، بین حیفا و تل‌آویو را می‌پذیرد.
- شاخه نظامی حزب الله تنها در روز سه‌شنبه شهرهای اشغالی حیفا و تل آویو را با بیش از 30 موشک و 5 پهپاد تهاجمی مورد هدف قرار داد که منجر به فرار صدها هزار شهرک نشین صهیونیست به پناهگاه‌ها و بسته شدن فرودگاه بن گوریون شد.
- موشک باران شهرک‌های الجلیل اشغالی در شمال فلسطین اشغالی منجر به مجروح شدن 6 صهیونیست شد که یکی از آنها وضعیت وخیمی دارد. همچنین آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مرکز و حومه الجلیل به وقوع پیوست. همه این اتفاقات در یک روز رخ داد و این شاخص مهمی است که تأکید می‌کند، مرحله دوم از حملات حزب الله دیگر صرفا متمرکز بر اهداف نظامی نخواهد بود؛ بلکه مراکز شهری صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد، به ویژه اینکه همه می‌دانند هیچ صهیونیستی اساسا غیرنظامی نیست و همه آنها نظامی و مسلح هستند که یا در ارتش کار می‌کنند و یا اینکه جزء نیروهای ذخیره آن به شمار می‌روند.
در ادامه این مقاله آمده است: شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پهپاد حزب‌الله مستقیما به خانه نتانیاهو اصابت و آسیب زیادی به آن وارد کرد و این یعنی یگان اطلاعاتی حزب الله در مأموریت خود موفق بوده و پهپاد هدهد هم با موفقیت توانست این اهداف راهبردی و پیشرفته دشمن را در داخل فلسطین اشغالی شناسایی کند. همچنین همه سامانه‌های پدافندی هوایی و زمینی که ارتش اشغالگر در اختیار دارد، نتوانست پهپاد حزب‌الله را شناسایی و رهگیری کند و مانع رسیدن آن به خانه نتانیاهو شود. نتانیاهو دیگر جرئت نمی‌کند به خانه خود بازگردد و بعد از این لقب سرکرده آوارگان یا رئیس فراری‌ها به او داده خواهد شد؛ درست مانند صدها هزار شهرک نشین آواره شمال فلسطین اشغالی که از ترس حزب الله فرار کرده‌اند و به هتل‌های مرکزی یا اردوگاه‌های آوارگان در صحرای النقب در جنوب فلسطین رفته‌اند. اما مهم‌تر از همه این است که نتانیاهو، علاوه بر ملقب شدن به سرکرده آوارگان، مجبور است روزهای باقیمانده عمر خود را از تونلی به تونل دیگر فرار کند و همه وزرا و ژنرال‌هایش هم همراه او خواهند بود.
نتانیاهو ؛ نخست وزیر آوارگان