نسخه Pdf

وقتی قدس آزاد شود ظالمان خواهند دانست شمار شهیدان تنها مشتی عدد نیست

ده هزار حمــاسه

گروه فرهنگی 
ورق خوردن کاغذهای کتاب صدای دوست‌داشتنی‌ای دارد و دل و گوش آدم را خوش می‌آید. کتاب‌بازها گاهی با ورق‌های کتاب بازی می‌کنند تا صدای‌شان در بیاید. برای برخی اصلا عیب مطالعه الکترونیک همین است که در آن خبری از صدای ورق خوردن صفحات کاغذی کتاب نیست. اما ورق خوردن تاریخ صدایش همیشه گوش‌نواز نیست. ورق خوردن تاریخ گاهی صدایش پرده گوش آدم‌ها را پاره کند. صدای ورق خوردن تاریخ بلند است. آنقدر بلند که کودکان غزه با شنیدن آن‌ ساعت‌ها می‌لرزند. ورق خوردن تاریخ صدایش گاهی هم بسیار آرام و خفیف است. آنقدر خفیف که یک پدر از اهالی غزه، باید کلی گوش تیز کند تا از زیر آوارها آن را بشنود. ورق خوردن تاریخ صدایش گاهی زود قطع می‌شود. یک مادر مگر چقدر برای ضجه زدن نفس در سینه دارد؟ صدای ورق خوردن تاریخ دل آدم را می‌لرزاند. هنوز زیادند آدم‌هایی که صدای آژیر خطر قبل از بمباران شهرهای ایران را به یاد داشته باشند. در غزه هم قبل از بمباران آژیر شوم خطر به صدا در می‌آید؟ نمی‌دانم. وقتی بمباران لاینقطع باشد، دیگر آژیر خطر برای چه؟ صدای ورق خوردن تاریخ گاهی هیچ‌جوره قابل شنیدن نیست. چگونه می‌توان صدای شکستن قلب یتیمان را شنید؟ در هر کوچه و خیابان غزه، گروهی کوچک، جسد شهیدی را تشییع می‌کنند و «لا اله الا الله» می‌گویند. این صدای ورق خوردن تاریخ است. هزارو سیصد و اندی سال پیش صدای گرفته مردی که می‌گفت: «هل من ناصر ینصرنی» تاریخ را ورق زد. صدای بغض‌آمیخته کودکانی که معصومانه می‌گفتند: «العطش» ریل تاریخ را عوض کرد. از آن روز به بعد هرجا علم ظلم بالا می‌رود پرچمی به خون‌خواهی شهید محرم در برابرش علم می‌شود. حدودا چهل سال پیش، صدای ورق خوردن تاریخ از فرودگاه بغداد آمد. پس از آن موج آمریکاستیزی‌ای در غرب آسیا به راه افتاد که هرگز نظیر نداشت و باعث شد در تحلیل اتفاقات منطقه بعد از آن همواره نامی از شهید قاسم سلیمانی در میان باشد. از همان است که برخی تحلیلگران «طوفان‌الاقصی» را همان «انتقام سخت» عنوان کردند. صدای ورق خوردن تاریخ این روزها هم بلند است. غریو Free Palestine که از شرق و غرب برخاسته و پیش از این هرگز چنین شور و شعوری نداشت نشانه‌های همین تاریخ جدید است. الآن یکی دو روزی می‌شود که اعلام شده تعداد شهدا مرز ۱۰۰۰۰ نفر را رد کرده است. این مرز جهانی را کشت و جهانی دیگر را بیدار کرد. آب وجدان بشر دیگر با دملی چرکین، غده‌ای سرطانی، عفونتی آلوده، مرضی کهنه، لکه‌ای ننگین، عنصری نامطلوب، جهان‌بینی‌ای سفاک، غاصبی قصاب، آدم‌هایی آدم‌خوار و فضولاتی زائد به نام رژیم جعلی اسرائیل در یک جوب نخواهد رفت. دفاع از رژیم غاصب، امروز بیش از پیش معیار و میزان جهالت، نابخردی، کوردلی، نفهمی، عقده‌داشتن و بی‌شرافتی است. رژیم‌ غاصب نمی‌داند امروز عطش مردم جهان به نابودی‌اش چه اندازه بیشتر از پیش است و طوفانی که این خشم مقدس به راه خواهد انداخت هزاران برابر سهمگین‌تر از طوفان‌الاقصی خواهد بود. امام روح‌الله فرمود اگر مسلمین هر یک ظرف آبی بریزند اسرائیل غرق خواهد شد. کار اما به جایی خواهد رسید که تمام جهان به صورت اسرائیل تف بیندازد و رژیم زهوار در رفته در چنین سیلی غرق خواهد شد. روزی که قدس آزاد شود ظالمان خواهند دانست شمار شهیدان فقط مشتی عدد نیست. تشدید حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه با هدف تحت پوشش قرار دادن حمله زمینی به این منطقه در دستور کار ارتش اشغالگر قرار گرفته است.
 آخرین وضعیت فلسطین 
منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در پایگاه اشغالگران آمریکایی در حومه الرقه خبر دادند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما شلیک ۲۰ موشک از لبنان به سمت اسرائیل را رصد کردیم و مناطقی که موشکها از آنجا شلیک شده را زیر آتش قرار دادیم.
منابع عبری از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در جولان اشغالی خبر دادند.
 جنایت هولناک جدید در دیر البلح غزه
ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جهانی به جنایات وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد. ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود در غزه، اطراف بیمارستان شهدا الاقصی واقع در دیر البلح و ساختمان‌های مسکونی این منطقه را بمباران کرد. در نتیجه این جنایت وحشیانه چندین فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. خبرنگار المیادین گزارش داد که در میان شهدای این حمله وحشیانه چند کودک شیرخوار به چشم می‌خورد.
 احزاب ملی و اسلامی لبنان: کشورهای عربی ارسال نفت و گاز را قطع کنند
احزاب و نیروهای ملی و اسلامی لبنان در بیانیه‌ای از کشورهای عربی خواستند که روابط خود با رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی این رژیم را قطع کنند. در ادامه بیانیه احزاب ملی و اسلامی لبنان آمده است: از کشورهای عربی می‌خواهیم که ارسال نفت و گاز به کشورهای حامی اشغالگران را قطع کنند. همچنین این احزاب از سران اتحادیه عرب خواستند که تصمیماتشان در نشست آتی این نهاد عربی در ریاض در سطح واکنش ملت‌های جهان باشد. احزاب ملی و اسلامی لبنان اعلام کردند: نیروهای مقاومت فلسطین و در راس آن‌ها حماس، جنبش‌های آزدای‌خواهانه ملی هستند. در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت اعتراض و برگزاری تظاهرات‌های بزرگ در برابر سفارت‌خانه‌های کشورهای حامی اشغالگران تاکید می‌کنیم.
 ده هزار حمــاسه
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو
تیترهای روزنامه