نسخه Pdf

توهمات شکست‌خورده صهیونیست‌ها

اگرچه گالانت، وزیرجنگ رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین سخنانش مدعی شده که شاید جنگ غزه تا یک سال به طول بینجامد و حذف  حماس از معادلات غزه ، هدف مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، اما آنچه در میدان جنگ و فراتر از آن، داخل اراضی اشغالی می‌گذرد اساسا اجازه بروز چنین توهماتی را به مقامات کابینه نتانیاهو می‌دهد! بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که در اراضی اشغالی منتشر شده است،تنها 27 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو، فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری در کابینه ائتلافی اسرائیل  محسوب می‌شود. نظرسنجی انجام‌شده توسط مؤسسه تحقیقاتی لازار برای روزنامه اسرائیلی معاریو نشان می‌دهد که ساکنان اراضی اشغالی برای عبور از نتانیاهو و کابینه‌اش آماده می‌شوند.درحالی‌که ادعای نتانیاهو مبنی بر نابودی حماس طی روزهای اول جنگ، منجر به افزایش نسبی حمایت صهیونیست‌ها از وی گردید، اما بلافاصله در عرض چند روز با شکست صهیونیست‌ها در عملیات زمینی و غافلگیر شدن آن‌ها در جبهه شمال غزه و اثبات بیشتر نقش کابینه ائتلافی در شکست تل‌آویو در عملیات طوفان الاقصی، نتانیاهو تبدیل به سیل انتقادات و خشم ساکنان اراضی اشغالی گردید. 
این نظرسنجی دقیقا پس‌ازآن صورت گرفت که نتانیاهو مدعی شد وی و کابینه‌اش قصوری در قبال عملیات طوفان الاقصی نداشته  و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را مقصر این شکست سنگین قلمداد کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات دوباره‌ای امروز در اراضی اشغالی برگزار شود، حزب لیکود تنها 19 کرسی از 120 کرسی کنست را به خود اختصاص خواهد داد .این حزب اکنون 32 کرسی را در اختیار دارد.
صورت‌مسئله در اراضی اشغالی مشخص است: نتانیاهو و همراهانش شدیدا تضعیف‌شده‌اند و مؤلفه  زمان به کاتالیروز و عاملی تسریع‌کننده در شکست وی مبدل گردیده است. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در روزهای نخست جنگ در نوار غزه، مدعی بود پیشرفت صهیونیست‌ها در عرصه میدانی منجر به ارتقای وی و حزب لیکود در نظرسنجی‌ها خواهد شد اما اکنون فرسایشی شدن جنگ و ناکامی تل‌آویو در مدیریت صحنه تبدیل به پاشنه آشیل نتانیاهو و همراهانش گردیده است. در چنین فرامتن و بستری، اکثر ساکنان اراضی اشغالی نه‌تنها نسبت به استمرار حضور نتانیاهو در مسند قدرت و اداره جنگ توسط وی اطمینانی ندارد، بلکه خواستار عقب‌نشینی رژیم اشغالگر قدس از صحنه و جابه‌جایی قدرت در کنست و کابینه هستند. 
نتانیاهو به همراه افرادی مانند بن گویر و اسموتریچ
( از دیگر اعضای کابینه ائتلافی) تا قبل از وقوف عملیات  موفقیت‌آمیز و کلیدی طوفان الاقصی مدعی بودند تمامی تحرکات جبهه مقاومت در منطقه را در رصد خود داشته و نسبت به هرگونه حرکتی از سوی حماس ، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت احتمال سنجی و پیشگیری لازم را صورت داده‌اند! اما در جریان عملیات طوفان الاقصی این ادعا به صورتی عینی و مطلق به چالش کشیده شد.در چنین وضعیتی حتی جابه‌جایی قدرت میان نتانیاهو و بنی گانتز نیز نمی‌تواند تل‌آویو را از حرکت نهایی به‌سوی سقوط بازدارد....
توهمات شکست‌خورده صهیونیست‌ها